Radio 538 verkoopt ijsjes van moedermelk

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door blackeyedgirl, 12 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blackeyedgirl

    blackeyedgirl VIP lid

    12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Radio 538 verkoopt ijsjes van moedermelk | nu.nl/media | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

    HILVERSUM - Programmamakers Niels en Froukje van Radio 538 hebben vrijdagavond ijs van moedermelk verkocht aan luisteraars.



    De twintig beschikbare bolletjes gingen allemaal van de hand voor 5 euro per stuk.
    Dit heeft de radiozender vrijdag bekendgemaakt.

    Halve liter melk


    Vorige week riep het duo moeders in Nederland op moedermelk te doneren. Er werd een halve liter melk bij de radiozender afgegeven. Een ijsmaker maakte hier een liter ijs van, goed voor twintig bolletjes.



    De opbrengst van honderd euro gaat naar Pink Ribbon, een stichting die aandacht vraagt voor borstkanker. Niels, Froukje en sidekick Jelte verdubbelen het bedrag.

    Reacties


    De kopers meldden zich tijdens de uitzending bij de studio. De reacties varieerden van ''iets romige"’ tot ''rare nasmaak".
    Radio 538 werd geïnspireerd door een Londense ijsmaker die ijs van moedermelk verkocht. De verkoop werd gestaakt omdat moest worden onderzocht of het gebruik van moedermelk in ijs schadelijk is voor de volksgezondheid en of de wet was overtreden.
     
  2. blackeyedgirl

    blackeyedgirl VIP lid

    12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
  3. Springmuis

    Springmuis VIP lid

    19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ik snap niet waarom er ijs van gemaakt moet worden.. slaat nergens op!
    Of het nou voor een goed doel is of niet.. vind het maar raar.
     
  4. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.642
    552
    113
    Dat het voor een goed doel is ok... maar hadden ze dan niet beter dat vloeibare goud naar een prematuren/babyafdeling kunnen doen???
     
  5. MG2011

    MG2011 Fanatiek lid

    22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben een groot voorstander van BV, maar dit vind ik grote onzin hoor. Ik zou zelf niet graag melk van andere moeders drinken/eten, je weet niet of ze alcohol, drugs, medicijnen of weet ik wat gebruiken.
    En daarbij - als de melk wel getest is - kan het zoals hierboven gezegd beter aan bijv. premature kindjes gegeven worden.
     
  6. FairyLaughs

    FairyLaughs Niet meer actief

    helemaal mee eens !
     
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Ik ben voor bv, een goed doel steunen vind ik prima, maar dit vind ik nogal onzinnig en vergezocht.
     
  8. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Vind het maar een raar idee. Vind Pinkribbon een goed doel, maar doe het dan op een andere manier.

    Borstvoeding is in mijn ogen echt alleen maar voor kindjes bedoeld.
     
  9. tulip

    tulip Niet meer actief

    over de moedermelk ijsjes is al een mega topic geweest.
     
  10. Wijffie75

    Wijffie75 VIP lid

    26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik ben ook groot voorstanden van BV, juist daaróm vind ik dit een bizarre actie ;)
     
  11. blackeyedgirl

    blackeyedgirl VIP lid

    12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ja maar dat was in engeland, 'baby gaga ijs'

    en dit was in NL
     
  12. ingef

    ingef VIP lid

    30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    mm..vind het zelf ook wat vergezocht!...en om een goede opmerking hier te pikken, had het inderdaad naar de prematuren afdeling gebracht...die kunnen het hard gebruiken!
     
  13. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Geef al ruim 19 maanden BV, maar dit gaat mij te ver, hoor!
    Wie wilt dat nou eten!!
     
  14. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.151
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, ik zie dit als een eenmalige ludieke actie van 538 - waar je verder niet te veel achter moet zoeken...
    Mijn ding is het niet, maar ach... Ik ben benieuwd wat hun idee/doel hierachter was, wat ze wilde weten/bereiken.
    Hoe snel het verkocht werd? De reacties van de smaak? Jammer dat dat niet vermeld staat.

    Dat ze het verdiende geld doneerde aan een goed doel en het nog verdubbelde, vind ik dan weer wel netjes.

    En over 'doneren' tja, ik denk dat er helaas nog best wat moedermelk weggekiept of weggespoelt word. Te veel ingevroren, kindjes met allergieen die het melk dus helaas niet meer mogen, of afgekolfde melk na een wijntje ofzo... dus over deze halve liter kan ik me eigenlijk niet zo druk maken.
     
  15. glimworm

    glimworm Niet meer actief

    Ik had het al eerder gelezen en een reactie op nu.nl geplaatst.

    Ik kan echt niet met mijn pet bij dit soort acties :x
    Een hoop mama's kunnen om welke reden dan ook hun kindje geen borstvoeding geven en zijn daar vaak heel verdrietig om of voelen zich er schuldig onder en dan lees je dat het vloeibare witte (baby)goud doodleuk in andere produkten word verwerkt dat door volwassen mensen en grotere kinderen geconsumeerd kan worden
    terwijl het voor zuigelingen bedoeld is. grrrr...

    Dat zo'n radiozender als 538 nou weer zoiets moet verzinnen?
    (ook al is het dan voor een goed doel) zegt meer over hun dan over de luistercijfers
     

Deel Deze Pagina