Had jij een voorgevoel betreft de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Etspaghet, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Etspaghet, 21 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2012
    Hoi dames,

Aankomende zaterdag ben ik uitgerekend en ik heb nog absoluut geen voorgevoel over wanneer ik ga bevallen. :D
    Het rommelt ook nog niet, heb vanochtend nog lekker zwangerschap zwemmen gedaan en ben net op de fiets naar het winkelcentrum geweest!

Sommige vrouwen hebben een sterk voorgevoel over wat voor geslacht kindje ze dragen, ook mijn gevoel lijkt te kloppen.

Mijn vraag zijn er ook vrouwen die een voorgevoel hebben omtrent de bevalling?

Bijvoorbeeld dat je 's ochtends wakker wordt en denkt "volgens mij gaat het vandaag gebeuren!"
    Volgens mij komt het niet veel voor maar ik was gewoon benieuwd naar de verhalen!

Ik heb nu wel heel veel gehoord dat het absoluut niet hoeft te rommelen vooraf en dat het ook zomaar ineens kan gebeuren!

Dit is overigens mijn eerste kindje en ik ben heel nieuwsgierig nu naar de baby maar ook naar de bevalling, hoop sterk dat het allemaal op eigen kracht gaat gebeuren! We zien wel!
    Ik vind het in ieder geval mooi weer om te werpen whahaha! :D

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Vanaf week 37 heb ik elke dag gedacht dat het zover was. Uiteindelijk pas met 40+2 bevallen. ;)

3. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Ik heb bij mijn vorige zwangerschap de hele zwangerschap door het gevoel gehad met een keizersnede te bevallen. Heb mij dus ook nooit bezig gehouden en druk gemaakt met en om de bevalling. En dit klopte, ik ben ingeleid en uiteindelijk bevallen met een KS omdat de ontsluiting niet wilde. Hbe deze keer een keuze maar weet niet wat ik wil....

4. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Bij mijn 1e zwangerschap het gevoel gehad dat ik eerder beviel, 39,3 weken:) En nu weer het gevoel dat het eerder komt;) Hopelijk is dat ook zo.

5. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    ocharme je hebt toch nog veel geduld moeten hebben :D

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb vandaag een voorgevoel, maar dat komt ook door de vele rommels, harde buiken enzo. Maar goed, wie weet begint het vanavond/vannacht!

7. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ik heb alijd gezegd dat ik op 8 oktober zou bevallen, precies 41 weken en dat is ook gebeurd!

8. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik heb bij mijn eerste altijd het gevoel gehad dat ik eerder zou bevallen, en dat is ook gebeurd. 10 dagen eerder dan uitgerekend, wat een heerlijkheid! Maar zo'n gevoel is harstikke subjectief natuurlijk, je kunt er niks aan ophangen en net zo goed flink over tijd gaan. De bevalling zelf begon trouwens wel heel onverwacht; ik heb geen voorweeën gehad oid. Ineens braken mn vliezen en 5 uurtjes later was ons moppie geboren. Een paar uur eerder zat ik nog bij de vk en maakten we een afspraak voor de week erna. Toen had ik echt nog niks door!

Deze keer gaan we het zien ;)

9. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik zat 's morgens nog in het zieken huis aan de ctg omdat ik al anderhalve week over tijd was. Daarna met manlief nog de grote boodschappen gedaan. Was er echt van overtuigd dat ik met 42 weken ingeleid zou worden. Toen begonnen om 19.00 uur ineens de weeen begonnen. Uiteindelijk de volgende ochtend met 41 + 4 bevallen.

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier niet, ik dacht altijd eerder te bevallen maar dit werd dus 41 weken.. dus mijn gevoel was niet kloppend.

11. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik zei vanaf het begin dat ze 7 augustus zou komen....Ik zat er twee dagen naast want zelfs na een week overtijd was ze niet van plan te komen.
    Ze is geboren op 9 augustus..Ik zat dus in de buurt!

12. Bri

Bri Niet meer actief

Dit had ik de eerste keer wel. Ik werd rond 7.30 wakker en voelde een soort menstruatiekrampen op een manier die ik nog nooit eerder had gehad (soort golf, die langzaam opkwam en daarna weer afzwakte). Toen dacht ik wel: volgens mij gaat het vandaag gebeuren. 20 uur later was onze zoon er.

Maar dat lijkt me niet zozeer een voorgevoel, meer een bevalling die zich 's morgens vroeg bij het wakker worden aankondigde.

Qua datum zijn ze allebei op onze 2e voorkeursdatum geboren. Mijn vriend is een ramp met het onthouden van verjaardagen, dus wilde graag een makkelijk ezelsbruggetje.
    Optie 1 voor de oudste was 1 april; het werd optie 2 namelijk 04-04.
    Optie 1 voor de jongste was 03-03; het werd optie 2 namelijk 10-03-10.

13. Mamma2012

Mamma2012 Actief lid

13 nov 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook zaterdag uitgerekend :)

Mijn voorgevoel dat we een meisje zouden krijgen klopte.
    Nu is mijn voorgevoel dat ze ook dit weekend wordt geboren (met kleine uitloop naar maandag :D)

Ik ben benieuwd! Ik heb op zich nog geduld. Als ze zich later meldt, dan is dat zo. Heb wel wat krampjes onderin al de hele week. Niet echt bijzonder of pijnlijk, meer alsof je ongesteld moet worden... Wie weet een voorteken? I hope so! Vandaag bij de controle was alles goed en tsja, ze kunnen niets voorspellen. Jammer, he?

Geniet nog van je zwangerschap! En zet 'm op als het zover is!

14. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend! Wij krijgen een jochie, hoewel ik in het begin wel aardig getwijfeld heb vielen de puzzelstukjes bij de 20 weken echo toch wel aardig op hun plaats wat betreft het voorgevoel over het geslacht.

Vorig weekend hebben mijn man een heerlijk weekendje gehad, we zijn nog even wezen shoppen en uit eten geweest, ik had toen echt het gevoel "dit is ons laatste weekendje uitslapen" zeg maar!

Maar nu begint het er toch op te lijken dat we ook dit weekend nog hebben :p

15. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Ik denk nu al een aantal weekendjes, dit is ons laatste ontbijt met z'n tweetjes, volgend weekend is er een baby bij. Maar inmiddels 8 dagen overtijd en nog altijd geen baby. Iedere avond denk ik weer: vannacht gaat het gebeuren! Maar tot nu toe alleen maar teleurgesteld. Nou ja, 1 voordeel, ergens volgende week ben ik moeder, dat is 1 ding dat zeker is.

16. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Ik wist heel mijn zwangerschap 100% zeker dat ik met 37 weken zou gaan bevallen... Dan valt het énorm tegen als je met 41+1 pas bevalt... Hahaha! Nu dus maar bedacht dat ik ervan uit moet gaan dat het te laate komt, valt het altijd mee... (al hoop ik dan een klein beetje stiekem dat dat voorgevoel voor deze zwangerschap was, hahaha! :D)

17. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik had een voorgevoel dat we een meid gingen krijgen, en het is toch echt een jongen!

Ik en anderen met mij, hebben het idee dat ik vroeg beval, ik denk zelf rond 10 juni, ben 23 juni uitgerekend.
    Verder heb ik ook een idee dat ie in stuit komt, geen idee waarom..

We zullen het zien!

18. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik dacht altijd dat ik vroeg zou bevallen ivm vroege (vanaf 22 weken) harde buiken maar uiteindelijk met 41 weken bevallen.

19. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    dat de kleine een jongen is had ik wel goed, maar ik dat ik eerder dan de 40 weken zou bevallen ziet er niet echt meer naar uit.... kan nog, maar reken er niet op.

20. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik wist zeker dat mijn tweede met 37 weken zou komen! Hij was zo druk, ik dacht die wil er vast snel uit!

Niks was minder waar, bij 40+6 vond meneer het vroeg genoeg.

Deel Deze Pagina