voor de mama's met een hond

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bengel, 20 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Chamaro, heel lieve foto hoor, maar.. ik sluit me wel aan bij Merijn.
    De mand is de plek voor jullie hond, en hoort dat ook te blijven. Nu vindt jullie hond het allemaal nog leuk, maar wat als Chanell groter wordt en uit zichzelf in de mand gaat liggen? Ik neem aan dat jullie hond ook niet in de box mag?

Bengel, voor jou heb ik het advies om heel goed na te gaan waarom jij je zo irriteert aan je hond. Ben je onbewust bang dat ie Finn iets doet?
    Ik kan me (gelukkig) niet inleven in jouw gevoelens. Onze hond is mijn alles, net als Kenji uiteraard. Ik moet er niet aan denken om onze hond weg te doen! Ik heb zelfs al half en half afgesproken met mijn ouders dat als Kenji en de hond niet samen gaan, de hond naar mijn ouders gaat..

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik kan mijn zoon ook zo bij de hondjes in de mand leggen... maar ben het wel met merijn eens... een hond moet zijn eigen plek hebben, een plek waar hij zich in kan terug trekken als hij even geen zin aan de kinderen heeft,

en als je de kinderen aanleert in de mand te mogen komen kun je zometeen niet de kinderen straffen als ze toch naar de mand van de hond gaan..

en ik vind ook niet dat je de hond mag straffen als hij gromt wanneer hij in zijn eigen mand ligt.... ( iedereen heeft een plek nodig om even tot zichzelf te komen, een eigen plekje... zo ook een hond... hij moet weten : als ik hier ga liggen... word ik niet gestoord door kinderen.)

even ontopic: ik kan me er niet in verplaatsen... wij hebben 2 hondjes., en ze zijn beiden zooo lief voor mijn zoontje,
    ik zou er ook nooit aan denken om 1 van de 2 weg te doen,
    ze haren ontzettend, blaffen veel, en 1 komt steeds in de vensterbank als wij wegzijn..( die zit nu trouwens vast want ze knaagt steeds de plant in de vensterbank kapot)

maar als je gewoon echt geen zin of tijd hebt of het gewoon echt niet kunt verdragen vind ik het wel goed van je dat je de hond wegdoet hoor...
    iedereen kan hier wel zeggen je kiest voor een hond dan moet je er ook voor zorgen ( ben ik het helemaal mee eens ..!!! )
    maar blijkbaar kun jij dat gewoon niet, op de 1 of andere manier kun je het niet meer verdragen... en ik vind het dan alleen maar sneu voor een beestje als het niet de liefde en aandacht krijgt die het nodig heeft.

3. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    ook ik sluit me aan bij Merijn, hoewel het een hele schattige foto is hoor.
    Houd er rekening mee dat een hond een (klein) kind altijd ziet als een ranglagere en in zijn ogen dus mag corrigeren.
    Heeft niets te maken met of een hond wel of niet lief is maar puur en alleen met hondentaal/regels.

4. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Dan zou het hem nog niet uitmaken! Heb haar heus niet dag in dag uit in die mand liggen hoor als jullie dat denken. dit was gewoon even voor de foto :(
    En soms als ik met de hond wil knuffelen dan pak ik haar der ook bij en dan liggen we daar met ons 3en in de mand of ergens anders..
    Mijn hond heeft 2 manden, boven en beneden. Dus als hij alleen wil zijn dan gaat ie naar boven toe..

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Tja meid, je moet het zelf weten... Maar niet over een tijdje een topic openen dat je hond je kind gebeten heeft he...?

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Nou, wij wonen dus nu nog bij mijn broertje in huis. En hij heeft een paar weken terug een Husky pup gehaald.
    Mooie honden, die Husky's, maar mijn hemellllll....die pakken alles wat ze pakken kunnen...en dan ook ALLES. En als ze het eenmaal te pakken hebben, laten ze niet meer los.

Ze bijt alles kapot wat ze pakt; sponsjes, speen, fles, de salontafel, schoenen, luiers, kleedjes, kleding.... :S

Husky's staan er bekend om dat ze alles slopen in huis. Ze bijt ons trouwens ook als ze de kans krijgt. Ze bedoelt het speelt, maar bijt echt hard!
    Dus ben altijd als de DOOD dat ze in de buurt van mijn kindje komt !!!!

7. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Nou dat gebeurt echt niet hoor!!

8. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hier ook een blaffende hond kan er er ook vreselijk aan irriteren vooral om mn zoontje op bed ligt.
    we hebben afgelopen zomer een rolluik gekocht dus kan ze niks meer zien en gaat dus naar beneden als zoontje op bed ligt!

@chamero je meisje is nog jong dus je kan haar straks leren om niet bij de hond in de mand te gaan!
    hier lukt dat dus niet ze heeft een mat om op te liggen en mn zoontje gaat er gewoon bij liggen!
    de hond geeft wel aan wanneer ze het beu is een teken dat we hem bij de hond weg moeten halen.
    dat ze rust wilt.
    maar ze is af en toe net zo erg dan laat hij haar met rust en dan begint ze zelf uit te dagen!

amerikaanse bulldogen kunnen veel hebben hoor ken iemand en die hond had 6 nietjes in zn oor en nog had hij niet gebeten!

9. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    achja iedere hond is anders en de ene hond waarschuwd wel en de andere niet.

ik ken onze hond ook door en door...

10. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Dat broodje aap verhaal bestaat al zoo ontzettend lang

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Sorry, maar dit kan me echt een beetje boos maken. Het doet niets af voor het feit dat iedere hond onverwachts fel uit de hoek kan komen. Ook die van jou. Wellicht is de kans heel erg klein, maar wil je dan het risico lopen dat je kind genadeloos wordt gegrepen? En dan is die van mij nog heel erg klein, maar de hond van chamaro kan met weinig moeite erg veel schade aanrichten.

12. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    geen 1 hond is 100% vertrouwbaar,
    dus ik laat mn zoontje ook geen seconde alleen met de hond zelf niet als ik naar de wc moet ofzo.

elke hond kan schade aan richten zelfs een poedel!

altijd maar negatief over de amerikaanse bulldog
    mensen zien zon hond op een foto of buiten en denken gelijk owww uitkijken want als die bijt ...

13. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    @ Bulldog, er is hier toch helemaal niemand die zegt dat de am. bull 'gevaarlijker' zou zijn dan een ander ras? Je ziet echt spoken hoor.. het gaat niet om het ras maar om het formaat. Je moet het toch met me eens zijn dat een bulldog ( of ander ras van gelijke grootte) meer schade aan kan richten dan een chihuahua ( of een ander ras van gelijke grootte)

14. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB

waarom schrijft ze het dan zo ?????????????????????
    schijf dan elke grote hond kan veel schade aan richten..

15. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik kan natuurlijk niet voor Merijn spreken, maar ik denk dat ze het zo schreef omdat ze doelde op de foto.

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Voel je niet zo aangevallen joh.
    Wij hebben een Malteser X Shi-Tsu, maar die kan net zo veel en hard bijten als een Bulldog.
    Maar feit blijft wel dat een Bulldog groter is, en dus ook grotere 'happen' kan nemen en grotere tanden heeft.
    Nogal logisch lijkt me?

17. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    jep daar heb je helemaal gelijk in!!

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Klopt :) Ik weet toevallig van Chamaro hoe groot de hond is, omdat ze een foto postte. Ik doelde daarmee puur en alleen op de grootte en niet op het ras.

Verder ben ik het ermee eens dat iedere hond onverwachts uit de hoek kan komen. Ik ben dus al zeer alert met onze hond, die erg klein is (zo'n 4 kilo). Mijn zoontje mag absoluut niet in de buurt van zijn kussen komen bijvoorbeeld. En ik laat ze ook nooit alleen. Als ze samen spelen, zit ik er zelfs bovenop. Terwijl ook ik "zeker" weet dat mijn hond nooit wat zou doen.

19. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    laten we maar weer ontopic gaan!
    in plaats van te babbelen over mijn hond doet dit niet en dat niet!
    die onnodige discussies is niet gezellig!!

20. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    waar ik me wel aan irriteer is dat de hond buiten altijd zo kan trekken en blaffen tegen andere honden
    maar om haar daarvoor weg te doen nee....

Deel Deze Pagina