hey meis. even mijn verhaaltje: Ik had 2 honden, 1 was erg actief, veel aandacht nodig. Redelijk bezitterig kwa huis. Tja want tis 'zijn' huis. Toen baby geboren was ging alles top. Hij vond de baby goed, accepteerde hem volledig. Maar ging wat slechter luisteren, op een gegeven moment mocht een vriendin niet bij mn zoon in de buurt komen... Blaffen grommen maar deed verder helemaal niks. toen mocht een nichtje en een oom niet in de buurt komen, een vriend van ons ook opeens niet meer. Tja dat werd steeds erger en hebben ervoor moeten kiezen om hem helaas weg te moeten doen. Heb 3dagen lang aan 1 stuk door moeten huilen dat hij weg is. Echt met pijn in mijn hart! Ik heb nog wel contact met de mensen die onze hond hebben overgenomen en hij maakt het goed. Uitstekend zelfs! Dat gezin heeft alle tijd voor hem en hij kan heerlijk rond rennen daar. Ik heb pas foto's gezien van onze hond daar en hij ziet er super gelukkig uit Wat ik hiermee wil zeggen is dat áls je ervoor kiest om je hond een goed leven te geven bij iemand anders thuis, dat het echt mogelijk is dat hij gelukkig is daar. En om te weten dat je hond het goed doet bij een andere baas, maakt dat het allemaal een stuk dragelijker. Je hond heeft gewoon even de tijd nodig om te wennen aan een nieuw lid in de roedel. want zo zien honden dat. Hij moet leren op welke plaats de baby komt en welke plaats hij. Dit heeft tijd nodig. Ene hond heeft langer de tijd nodig dan de andere. Zorg dat je alles eraan heb gedaan om het op te lossen. En dat áls je hem uiteindelijk toch weg doet, dat je weet dat je in ieder geval alles geprobeerd heb en er geen spijt van gaat krijgen dat je 'meer had kunnen doen' Denk goed na, het is een grote beslissing. Ik als honden liefhebber vind dat een hond bij het gezin past, en niet 'zomaar' weg gedaan moet worden. Je slaapt misschien goed, niet nachten lang wakker door de baby. Maar ookal slaapt je kleine, of rustig is, het vreet enorm veel energie ookal heb je dat zelf (nog)niet door. Succes meis, sry voor mn lange verhaal
ik las net wat over hond in de mand met baby erbij.. ehh tja ik persoonlijk zou dit echt nooit never ever doen. Zoals iemand anders al zei: hond moet een plek hebben voor zichzelf waar niemand anders komt, dus ook geen kinderen. Tuurlijk is leuk voor foto helemaal mee eens, maar doe dit dan niet in zijn mand. Dit is zijn terrein en onthoudt: Een hond blijft een dier. Vroeger zelfs wilde dieren. En dit instinct zit nog steeds in de hond verborgen, vergis je hier aub niet in. Ik ga niet zeggen wat je wel en niet moet doen. Ik ben inderdaad alleen bang dat de hond het een keer zat is, hoe lief en schattig de hond ook is hoor. Maar dan kan hij nog wel eens een snauw geven. Honden zien baby's niet als een hopeloos wezentje die zichzelf niet kan verdedigen, ze zien baby's vaak als 'indringers' als de baby later komt dan de hond. Meeste honden gaan hier op het oog goed mee om, maar het is en blijft een rang opschuiving om het maar even zo te noemen. De hond wordt opeens een rang terug gezet en geen enkel dier vind dat prettig. Ook geen lief schattig hondje dat nooit wat doet. Meiden pas goed op, het is en blijft een dier he. Begrijp me niet verkeerd, ik ben een grote honden liefhebber!
Wij hebben vroeger een beagle gehad en die blafte toch echt wel flink hoor! Niet vaak, maar ze kon erg goed blaffen . Zo ook een beagle die bij mijn ouders in de wijk woont. Mijn ouders hebben nu ook weer een beagle, maar die kan inderdaad niet echt blaffen... ze probeert het wel, maar het klinkt heel anders dan geblaf
Onze beagle kon heeeel goed blaffen hoor Wij hebben nu nog 2 honden, maar ik irriteer me niet aan ze nu de baby er is. Komt ook omdat ze veel in hun eigen ruimte zitten denk ik. Ze kunnen overal komen hier in huis maar ze gaan toch altijd in de oude winkelruimte liggen, daar hebben we ook al hun spullen neergezet.
bengel kan alleen maar huilen hihi...zo van AAAAAAHOEEEEEEEEEEEEEEE meer niet...zemaakt dan ook niet vaak geluid.heerlijk .... t gaat weer beter met bengel en mij..kan haar op het moment weer beter verdragen, en soms werkt negeren ook goed. gisteren had ze topdag: ikkwam thuis van werk: keukenkastje open en alle hondekoekjes op. dit is de 1e keer dat dit gebeurd is. Ik heb hetkastje niet goed dichtgedaan denk ik...boef
Hier ook een hond die af en toe vervelend is. Dan hebben we al 10 keer gezegd dat iets niet mag en dan toch doen he. Alsof ze dom is. Maar irritatie......niet echt. Ik hou van dat beest. Ze hoort bij ons. En ik zal haar dan ook nooit weg doen.
Mijn hond ziet mijn dochter absoluut niet als indringer..Op dat moment toen mijn vliezen braken heeft hij aan die "plas" geroken en vanaf toen niet meer bij mij weg te slaan..Heeft de hele dag bij mij gezeten..En was er bij toen ik bezig was met bevallen..Toen Chanell er was mocht hij meteen aan haar snuffelen..Toen de kraamzorg er was en zij liep met Chanell naar boven..Hij liep haar achterna..Hij hield Chanell continu in de gaten! Wij betrekken hem ook overal maar dan ook overal bij! Hij is juist heel beschermend naar haar en ons toe.. Als iemand haar vast heeft gaat hij direct naar diegene toe en snuffelt hij aan diegene en blijft er bij zitten totdat ik haar weer oppak..Of als de buurman met zijn hond bij ons aanbelt en Chanell is beneden jaagt hij die hond weg...Verder kunnen ze goed opschietenmet elkaar..Van pup af aan zaten wij al bij hem in de mand, dus hij is niks anders gewent..(als hij alleen wil zijn gaat ie naar boven in zijn mand) Wij kunnen met onze handen bij zijn voerbak er iets uit pakken zeg maar..hij kijkt er na en eet rustig verder.. Maar goed ik kan wel 100 keer uitleggen maar goed daar heb ik geen zin in .. Ik snap je (jullie) wel hoor Ik weet ook wel dat honden niet 100% te vertrouwen zijn..ALS hij een keer bijt (heeft hij in die 2 jaar nooit gedaan) dan moeten wij wel iets heeel ergs hebben gedaan..Maar dat gebeurt niet..Kortom onze hond kan gewoon heel veel van ons hebben.. Maar goed ik snap niet waarom ik dit allemaal typ want ik hoef mij helemaal niet te verantwoorden aan jullie haha
Chamaro meid ik val je echt niet aan hoor. Ik wil alleen zeggen in het algemeen, dat honden ook een actie kunnen hebben zonder dat je daar rekening mee houdt. Ik schreef in verhaal erboven dat ik ook een hond had die álles maar dan ook echt álles goed vond met ons kleintje. Precies zoals jij het beschrijft met jouw hond. Maar die hebben wij weg moeten doen omdat op een gegevn moment er niemand meer bij mocht van de hond. Tja en dat kan gewoon niet. Hij beschermde onze zoon té erg. Was begin helemaal niet, ging echt super. Meis je hoeft je echt niet te verdedigen hoor, nergens voor nodig. Ik snap helemaal wat je zegt en geef je op veel punten ook groot gelijk.
Hier hetzelfde, hij moet af en toe vervelend zijn, hoort erbij. Is net een klein kind af en toe. Dan kijkt hij me echt aan van: kijk eens wat ik ga doen.... Ik hou daar wel van. Ben zelf ook af en toe lekker dwars . En mijn vriend heeft mij ook nog steeds niet weggedaan
@roozjuh Nee ik voelde mij ook niet aangevallen hoor hihi.. Dat kan ook niet nee als er niemand meer bij je baby mag en kan komen..Jammer zeg..
Haha, ja precies. En Skye is een "echte" mechelaar en dan ook de energie en het karakter wat daar bij hoort. En iedereen begon al van "nou ze zal wel waaks zijn en niemand mag straks in de wagen kijken" Nou niks van waar. Ze laat iedereen toe (nou ja, niet iedereen dan) en ze is liever dan ooit voor ons kleine meisje. Alleen dat aflebberen....dat moeten we eruit zien te krijgen. Maarja, daar stopt ze wel mee als Kyra aan haar oren en lippen gaat hangen hahahaha
Ja mijn zoontje hangt regelmatig aan zijn lippen (en die zijn gigantisch van een boxer ) Het mag allemaal van de goedzak. En dat gelebber... ach ja, zo bouwen ze weerstand op denk ik dan maar. Hij zal ook nog wel een keer zand eten (gisteren had hij een hondenbrok in zijn mond, ik dacht dat ik alles had gered toen hij in de bak zat te graaien, niet dus) enz. enz. Ik ben daar heel makkelijk in. Alleen die hondenbrok heeft hij weer in moeten leveren, die kreeg hij niet weg . Was veel te hard....
Ja echt leuk. En als ik de hond dan zo zie, zo lief en zachtjes dat ze tegen Kyra doet. Dan smelt ik gewoon. Dat maakt me dan zo blij. Het lijkt me zo leuk als Kyra wat ouder wordt dat ze dan gewoon de beste maatjes met de hond is. Echt vertederend
Helaas is dit bij mij ook erg herkenbaar. We hebben echt n hele lieve hond..maar ik kan momenteel niet veel van hem verdragen..Hij is ook nog harder gaan blaffen. Er hoeft maar iemand langs de deur te lopen... Ik voel me dan zo schuldig..blehhh die rothormonen. Hoop dat het weer goedkomt...
Ik heb precies hetzelfde. Ik voel me er ook wel schuldig door. Eerst was ze nog mijn alles! Ik heb het vooral met uitlaten. Meestal neem ik haar mee met wandelen met de kleine. Ze blijft dan overal snuffelen en daar wordt ik zo ongeduldig van. Ze weegt 60 kg dus ik moet haar dan flink mee trekken. Inderdaad, rot hormonen!!
voor TS dat je je soms iriteerd aan je hond kan ik begrijpen.. maar om hem daarvoor weg te doen niet. Je hebt zelf voor de hond gekozen.. je koopt een hond niet voor even maar z'n hele leven Ik heb het hier ook. 3 honden druk druk druk maar ik heb er voor gekozen om ze te nemen en dan blijven ze ook tot hun dood bij me. Natuurlijk zijn er momenten dat ze minder aandacht krijgen. maar ja das ook logisch heb nu ook en kindje die aandacht moet krijgen.. Het gaat heus wel weer beter als je kindje wat meer alleen kan denk ik.. gewoon even doorbijten en 's avonds lekker knuffelen met je hond! hier zijn ze helemaal gek op m'n kleine en willen continu slikken.. van mij mag het aan de handjes of beentjes maar neit in het gezichtje maar toch blijven ze dat ook doen.. ook het blaffen als ie net slaapt!! maar ik geniet enorm om met de kleine en de honden te wandelen.. ben dan zo anderhalf uur weg heerlijk!! Bekijk bijlage 17307
thnxx bij de babydump volgens mij oo en zie je het behang achter bij de hond heeft ze gedaan toen ze 10 weken was
Hier ligt de iritatie grens wbt onze 2 honden ( shih- tzu) soms ook erg hoog. Vooral s'morgens, dan moeten ze nodig uit maar Esmee heeft ook honger dus eerst een broodje eten, 2 drentelende honden.. GRrr.. Maar wat me vooral iriteerd is als ze nat zijn en de vloer nat lopen, het haren ( gaan nu wel 4x per jaar naar de trim) .. Maar dit zijn vaak maar korte momenten.. Verder zijn het mijn schatjes en zou ze niet willen missen.. Misschien moet je de boel even relativeren.. is het allemaal echt zo erg of maak je het groter dan dat het is.. *** Mbt de discussie.. Esmee mag nooit in de buurt van de manden komen. Dit is de enigste plek in huis waar de honden rustig kunnen liggen..
hallo allemaal ik heb nooit besloten om bengel weg te doen hoor, wel eens gedacht van zou t niet beter zijn, omdat ik haar op dát moment niet kan hebben, maar wegdoen, nee dat doe ik niet finn en bengel worden ook steeds meer vriendjes, er valt natuurlijk ook veel te halen bij Finn voor Bengel.. en ook zij mag alleen NIET in/naar de mand van Bengel, dat is haar bed, en daar zoekt zij haar rust Verder kan hij echt alles bij bengel: oren trekken neus slaaan enz enz