Hallo allemaal Mijn dochter van ruim 1 jaar oud slaapt elke nacht van half acht/acht uur tot half negen 's ochtends ongeveer. Dat is natuurlijk echt heerlijk voor ons! Nu slaapt ze overdag nog maar 1 keer en leggen we haar na haar brood & melk tussen de middag weer op bed. Meestal slaapt ze dan een uur of drie achter elkaar. Ook dat is erg makkelijk! Maar nu heeft ze gister van 1 uur tot vijf uur geslapen 's middags en vandaag zelfs van half 1 tot zes uur. Vandaag (en gister trouwens ook) is ze om acht uur weer op bed gegaan. Dat betekent voor vandaag dat ze in totaal maar vijf uurtjes wakker is geweest!! Mijn vraag is: kan het gewoon zo zijn dat ze dat nodig heeft, of zou er iets aan de hand kunnen zijn? Groeten Azeb
Zo dat is wel lang zeg! Ik denk niet dat er direct iets aan de hand is, maar persoonlijk zou ik dit toch even checken bij de huisarts. Gewoon, just in case.
Ze zal haar slaap wel nodig hebben. Ik zou zeggen lekker laten slapen. Wou dat die van mij dat eens deed. Moet eigenlijk niet klagen. Hij ligt nu lekker op 1 oor. hihihihi
Bij ons is dit altijd een voorbode van een periode slecht slapen.... Lekker van genieten en blijven opletten of je kindje geen koorts heeft of krijgt....
mijn zoontje slaapt van 19.00 tot 8.00 en dan gaat ie om 10 uur weer naar bed slaapt hij tot half 12 ong en dan is ie om half 2 weer moe en slaapt dan weer anderhalf uur en na het avond eten rond half 6 gaat ie weer slapen en dan wordt ie rond half 7 wakker voor de fles en gaat om 7 uur weer naar bed tot de volgende ochtend hij heeft het gewoon nodig en zie elke dag weer wat nieuws wat hij kan
Als ze verder gewoon vrolijk is en goed bij, zou ik me er niet al te druk over maken. Je hebt er nu eenmaal slaapkoppies tussen zitten
Ja, dat is idd best lang. Ik vind opzich die 13u per nacht en 3 uurtjes smiddags die je eerst noemt niet zo extreem; dat deed Iris rond die tijd ook. Misschien heeft ze nu last van een sprongetje / heeft ze iets onder de leden of is ze erg druk met dingen (leren staan / lopen)? Misschien zou je kunnen kijken wat ze doet als je haar gewoon om 17u wakker maakt. 18u wakker is wel laat opzich. Als ze voor de rest vrolijk is en veel energie heeft zou ik me niet zo druk maken. Even aankijken denk ik...
Best lang, ik denk dat je je niet echt zorgen hoeft te maken als ze wel gewoon eet en speelt en zo, maar voor de zekerheid kun je ff je huisarts bellen. Want voor n kindje van een jaar oud is het overdag best veel geloof ik? Groetjes!
maak je geen zorgen! als je verder geen eigenaardigheden opmerkt aan je kind, is er gewoon niks aan het handje... Mijn oudste heeft ook altijd zo een heerlijke slaper geweest! Gewoon genieten, zou ik zeggen.. Kian sliep s nachts +/- 12u dan nog een shift in de voormiddag en een shift in de namiddag. Begon op een gegeven moment ook me af te vragen of er mss meer aan de hand was, maar nee hoor... Komt allemaal goed!
Tjee lekker zeg, volgens mij is dat echt verschillend per kind. Zou wel willen ruilen geloof ik... Hier krap 12 uur 's nachts en met heel veel mazzel 1 1/2 uur overdag, en that's it.
Bedankt voor jullie reacties! Ik maak me er ook niet echt zorgen om hoor, maar wilde toch even kijken wat andere mama's er van vonden. Gister was natuurlijk wel heel extreem, zo doet ze het anders nooit. Als dat vaker gaat voorkomen dan ga ik misschien wel even de huisarts vragen. Maar vandaag is ze weer naar de creche en daar slaapt ze toch altijd veeeel minder dus dat zal vandaag ook wel zo zijn. Ze is trouwens wel druk bezig met kruipen (tot voorkort tijgerde ze alleen) en gaan staan enzo, dus het kan ook inderdaad een sprongetje zijn.
Geen zorgen maken. mijn jongste (ook een jaar) slaapt nog 2 x per dag en dan gaat hij rond 7 u naar bed en wordt smorgens rond 7 weer wakker. Ook mijn andere zoon 3 en half slaapt smiddags vaak nog 2 uurtjes!
Haha kzie veel reacties van "ruilen"? Maar mijn zoon slaapt ook erg veel hoor, slaapt 's nachts van 18 uur tot half 8 's ochtends en overdag ook nog 3 a 4 uren. Hij heeft dit gewoon nodig. Heeft altijd al veel geslapen, net als zijn moeder trouwens, ik heb ook heel veel slaap nodig nl. Mijn moeder zei dat ik ook "altijd" sliep als baby en kind. En merk dat ik nu nog zo'n 10 a 11 uren slaap 's nachts nodig heb anders trek ik het niet, en als mijn zoon slaapt overdag, slaap ik soms ook nog een uurtje op de bank. Maar als je vind dat je dochter 's middags te lang slaapt, zou ik haar wakker maken. Doe ik ook wel eens bij mijn zoon, anders kunnen we nooit eens wat ondernemen. En ik leg hem nu half 11 a 11 uur op bed dan slaapt hij tot half 2 a 14 uur, zodat we nog wat aan de middag hebben, maar half 6 is hij alweer uitgeteld...
wie weet is ze zo moe van het kruipen en het gaan staan dat ze even wat meer slaap nodig heeft. toen mijn zoontje net had leren tijgeren, sliep hij ook 1,5 week veel meer dan normaal. oh en ik kan het ook niet laten om heel even te zeggen; ruilen?
nikita slaapt zelf ook zo veel als jou kindje. ze gaat savond tussen 7 uur en half 8 naar bed en wordt om 7 uur sochends wakker gemaakt voor een flesje zodat papa haar ook nog ff kan zien. om half 8 gaat ze dan weer naar bedje en wordt rond half 11 weer wakker. dan gaat ze rond 1 uur weer naar bedje om rond 3 uur weer wakker te worden en dan blijft ze ook wakker tot 7 uur , half 8. ik laat haar lekker gaan. ze is wel altijd heel druk en fanatiek beig met spelen dus ik denk dat ze daarom ook veel slaapt. kijk t ff aan en hou haar temp in de gaten en als je t niet vertrouwdt ff naar de ha
jamie slaapt ook redelijk veel hoor. die slaapt van savonds 20u tot sochtends 8u half 9. om 10u weer naar bed tot 12u en dan rond 15u weer 2u slapen denk niet dat het kwaad kan hoor