mijn zoontje is nu bijna 5 maanden oud...ik vraag me af of ik zijn sokjes aan moet houden in de nacht? hoe doen jullie dat?
Wij doen het niet. De slaapzak is warm genoeg.. Hier heeft ze trouwens ook geen broek aan in de slaapzak, alleen een pyjamajas
Hier heeft hij een pyamapakje aan waar sokjes aanzitten. Afhankelijk van de temperatuur gaan er sokjes aan. Smeer nu ook luuf ivm erge verkoudheid onder de voetjes dus ook sokjes eromheen. Je kan dunne katoenen sokjes gebruiken?
Vaak is het niet nodig en zijn blote voeten zo warm in de slaapzak. Maar als het echt koud is en hij is de nacht ervoor wakker geworden met erg koude voeten gaan ze de nacht daarna wél aan. Soms wordt hij er ook wakker van, dan wrijft hij zijn voeten tegen de spijlen. Gewoon even proberen en voelen. Je kan ook eek dikkere pyjama aantrekken.
Wij gebruiken vanaf het begin al een pyjamapakje uit 1 stuk met voetjes. Nu heb ik een pyjama zonder voetjes erbij maar ik doe dan wel sokjes aan. Ze liggen maar in een slaapzak denk ik dan. Is toch veel dunner dan een dekbed? Ik vraag me ook af waarom het niet goed zou zijn mét sokjes?
Mijn dochter had rond 6 maanden een pyjamapak met sokjes (zo'n eendelig pyjamapakje). Toen ze daar uitgegroeid was, ging een gewone pyjama aan zonder sokken. Deze winterslaapzak is nu echt warm genoeg. Haar slaapkamer is rond de 19-21 graden (ligt er aan hoe koud het is en of ik de thermostaat een graadje hoger zet). Ze wordt altijd lekker warm wakker. Nu heeft ze aan: dunne pyjama lange mouw, ondergoed, warme slaapzak zonder mouwen. Dekentje tot aan de borst.
Hier ook geen sokjes aan. Dochter heeft ook geen pyjamabroekje aan, alleen een romper en een pyjamajasje. Met een wat dikkere slaapzak is dat (nu) genoeg.
Is beter van niet ivm zweten. Ooit een reactie van een podologe gelezen die ook aangaf dat je door altijd met sokken aan te slapen de kans op zweetvoeten vergroot, omdat je voeten nooit echt kunnen luchten/ademen op die manier. Ik vind het alleen nodig als het echt ijskoud (beneden -10) is 's nachts.
Hier heeft ze altijd sokken aan in de ergo pouch 3,5 tog. Ze geeft anders erg koude voetjes. Ik slaap zelf ook met sokken aan heb ook vreselijk koude voeten zal ze wel van mij hebben
Hier heeft ze vaak een pyjamapakje aan met voetjes. Ik heb zelf ook altijd sokken aan in bed omdat ik anders niet kan slapen, echt ijskoude voeten altijd. Geen last van een zweetprobleem verder. Maar je kan toch gewoon na of in een nacht voelen of de voetjes koud of warm zijn en het daarop aanpassen?
Ik deed het nooit, maar hier een dochter die niet onder de dekens blijf liggen (schopt ze weg en draait 90 graden) en ze werd van de week met ijskoude voetjes wakker (ze ligt in een winter slaapzak) dus toen besloten het maar wel te doen.
We hebben een koukleumpje hier dus die sokjes heeft ze wel nodig. Anders wordt ze heel veel wakker. M'n oudste dochter heeft het snel te warm dus die deden we nooit sokken aan in d'r slaapzak. Verschilt per kind dus!
Hier ook een koukleumpje, dus sokken aan. Dit lijkt mij echter een heel persoonlijk iets, dus zoveel kun je niet met onze antwoorden. Goed controleren of je kleine wel/geen koude voeten heeft en daarnaar handelen.