sokjes aan in slaapzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door els1, 8 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    mijn zoontje is nu bijna 5 maanden oud...ik vraag me af of ik zijn sokjes aan moet houden in de nacht? hoe doen jullie dat?

2. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Wij doen het niet. De slaapzak is warm genoeg..
    Hier heeft ze trouwens ook geen broek aan in de slaapzak, alleen een pyjamajas

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.954
    113
    Als ze het warm genoeg hebben liever niet. Voor de voetjes is het beter om ook te kunnen luchten.

4. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hier heeft hij een pyamapakje aan waar sokjes aanzitten.
    Afhankelijk van de temperatuur gaan er sokjes aan. Smeer nu ook luuf ivm erge verkoudheid onder de voetjes dus ook sokjes eromheen.
    Je kan dunne katoenen sokjes gebruiken?

5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wij gebruiken juist wel sokjes. Hij heeft anders erg koude voetjes.

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Bij een koude nacht doe ik het wel.

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.155
    113
    hier nooit gedaan. slaapzak is warm genoeg voor blote voeten, en het is ook beter zonder sokken

8. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Vaak is het niet nodig en zijn blote voeten zo warm in de slaapzak.
    Maar als het echt koud is en hij is de nacht ervoor wakker geworden met erg koude voeten gaan ze de nacht daarna wél aan. Soms wordt hij er ook wakker van, dan wrijft hij zijn voeten tegen de spijlen.

Gewoon even proberen en voelen. Je kan ook eek dikkere pyjama aantrekken.

9. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom is het eigenlijk beter om geen sokjes aan te doen?

10. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Wij gebruiken vanaf het begin al een pyjamapakje uit 1 stuk met voetjes. Nu heb ik een pyjama zonder voetjes erbij maar ik doe dan wel sokjes aan. Ze liggen maar in een slaapzak denk ik dan. Is toch veel dunner dan een dekbed?

Ik vraag me ook af waarom het niet goed zou zijn mét sokjes?

11. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Mijn dochter had rond 6 maanden een pyjamapak met sokjes (zo'n eendelig pyjamapakje). Toen ze daar uitgegroeid was, ging een gewone pyjama aan zonder sokken. Deze winterslaapzak is nu echt warm genoeg. Haar slaapkamer is rond de 19-21 graden (ligt er aan hoe koud het is en of ik de thermostaat een graadje hoger zet). Ze wordt altijd lekker warm wakker. Nu heeft ze aan: dunne pyjama lange mouw, ondergoed, warme slaapzak zonder mouwen. Dekentje tot aan de borst.

12. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Hier ook geen sokjes aan. Dochter heeft ook geen pyjamabroekje aan, alleen een romper en een pyjamajasje. Met een wat dikkere slaapzak is dat (nu) genoeg.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Is beter van niet ivm zweten. Ooit een reactie van een podologe gelezen die ook aangaf dat je door altijd met sokken aan te slapen de kans op zweetvoeten vergroot, omdat je voeten nooit echt kunnen luchten/ademen op die manier. Ik vind het alleen nodig als het echt ijskoud (beneden -10) is 's nachts.

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier heeft ze altijd sokken aan in de ergo pouch 3,5 tog. Ze geeft anders erg koude voetjes. Ik slaap zelf ook met sokken aan heb ook vreselijk koude voeten zal ze wel van mij hebben

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik zou ttrouwens ook echt niet weten waarom het beter is zonder sokken??
    Lijkt me onzin.

16. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier heeft ze vaak een pyjamapakje aan met voetjes. Ik heb zelf ook altijd sokken aan in bed omdat ik anders niet kan slapen, echt ijskoude voeten altijd. Geen last van een zweetprobleem verder.

Maar je kan toch gewoon na of in een nacht voelen of de voetjes koud of warm zijn en het daarop aanpassen?

17. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Ik deed het nooit, maar hier een dochter die niet onder de dekens blijf liggen (schopt ze weg en draait 90 graden) en ze werd van de week met ijskoude voetjes wakker (ze ligt in een winter slaapzak) dus toen besloten het maar wel te doen.

18. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    We hebben een koukleumpje hier dus die sokjes heeft ze wel nodig. Anders wordt ze heel veel wakker. M'n oudste dochter heeft het snel te warm dus die deden we nooit sokken aan in d'r slaapzak. Verschilt per kind dus!

19. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Hier ook een koukleumpje, dus sokken aan. Dit lijkt mij echter een heel persoonlijk iets, dus zoveel kun je niet met onze antwoorden. Goed controleren of je kleine wel/geen koude voeten heeft en daarnaar handelen.

Deel Deze Pagina