baby 14 weken slaapt amper

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door minimee, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Hoi!

Moet even mn ei kwijt. Mijn zoontje van 14 weken slaapt overdag zooo vreselijk slecht...het is echt niet normaal meer.
    In de ochtend pakt ie vaak een kort slaapje van 45min, wordt dan wakker en valt niet meer in slaap. Het lukt mij op geen enkele wijze hem hierbij te helpen.
    De rest van de dag is hij gewoon wakker! Af en toe een hazeslaapje van 10min en thats it. Savonds is ie dan vaak zo moe dat hij rond half 8 in slaap valt tot een uur of 23, dan zn laatste fles..maar slaapt vervolgens niet door. Is om 4:30 vaak alweer wakker.
    Het frustrerende is dat ik zie dat hij wel moe is..gapen, in oogjes wrijven enz.
    Volgens mij is er niets wat ik nog niet heb geprobeerd. Inbakeren werkt niet, rust reinheid en regelmaat hebben we al.
    Slapen in de kinderwagen, maxicosi en draagdoek al geprobeerd, maar dat zijn caak ook hazeslaapjes.
    Ik word er inmiddels een beetje moedeloos van :(.
    Iemand nog tips?

2. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Is hij wel tevreden wakker of moet je heb bezig houden?

Ik weet natuurlijk niet wat je precies al geprobeerd hebt. Maar ik hou de kleine ook al kan hij zijn slaap niet pakken zo veel mogelijk op bed indien hij nog moe is, en troost hem daar. Ik ben vaak wel ff bezig maar hij valt vaak alsnog in slaap voor nog eens 3 kwartier of soms voor langere tijd. Dit was ook een tip vanuit het ziekenhuis. Zo reduceer je prikkels. Als ik onze uk wel mee naar beneden neem als hij nog moe is betekend dat dat ik hem bezig moet houden, hem teveel prikkels geef waardoor hij oververmoeid raakt en weer slechter slaapt... Hier slaapt hij ook niet/ amper in de kinderwagen of auto e.d.

En is jou uk om 4.30 al echt wakker? Of komt hij dan voor een voeding, dat laatste is namelijk nog heel normaal met 14 weken (helaas;)).

3. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Mijn dochter slaapt ook weinig overdag, max misschien een uurtje per keer ofzo. In de avond slaapt ze helemaal slecht, na de 1 na laatste fles gaat ze bijna helemaal niet slapen en is dan dus tot 10 uur wakker. Daarna slaapt ze de hele nacht goed, op een paar speentjes momenten na.

Heb je ook al white noise geprobeerd? Zijn ruis geluiden, bij sommige werkt het. Ik ga het vanavond ook even proberen. Eigenlijk ben ik niet zo van de foefjes want ik wil niet dat ze afhankelijk van iets wordt, maar soms moet je wel.

Deel Deze Pagina