Hi meiden, Ik ben 7mnd geleden bevallen van een heerlijke zoon en alles gaat goed, op 1 dingetje na: Ik heb namelijk nog steeds last van mijn knip, dwz het uiteinde vd knip (daar waar het knoopje van het hechtdraad heeft gezeten) blijft enorm gevoelig en er komt telkens een puskopje op . De eerste 2wk na de bevalling had ik weinig last, maar vanaf de 3e week is de boel gaan irriteren en ontsteken zodat het weer openging. Ik heb toen op advies van een arts de oplosbare hechtingen eruit gepeuterd en gemasseerd met Fucidin crème. Dat ging een tijdje goed, maar nu heb ik toch weer telkens last. Vanmorgen werd ik weer wakker met een pijnlijke bult, het houdt maar niet op helaas. Hebben jullie daar ook last van, of gehad? Nog tips? Dank je wel alvast!
haj meid ik heb daar ook last van ben vorgweek terug gegaan naar het ziekenhuis en naar gekeken en wat waarscheinlijk zo pijn doet is het litkenwefsel, hij adviseerde me, litkencream van biodomal, en werkt goed bij mij 2 x per dag smeren op het litken, doe er wat mee, (sorry voor spel fouten dislectie) hihih
Hoi, Ik had het ook. Bij mij werd geadviseerd de knip na een jaar opnw te in te knippen en te hechten. Ik besloot maar om zwanger te worden en opnw te bevallen en opnw in te laten knippen. Nu ben ik 3 weken geleden bevallen en ik moet zeggen dat ik weinig last heb van de littekenweefsel.
Allereerst: Volgens mij is het bij jou van binnen onstoken en zit er allemaal pus en of vocht van binnen en daardoor krijg je een bult. en verder antwoord op je vraag :nou ja, lang.. ik had er best een tijdje irritatie van. Bij mij was het knoopje ook niet opgelost maar dat heeft de verloskundige er voor mij (met een speciale en steriele schaar) eruit geknipt. Dat luchtte meteen op. waarom moest je dat zelf doen, heel vreemd en niet leuk voor je. ik vond het namelijk wel eng. Het gebeurd dan ook niet steriel als je het zelf doet waardoor je een infectie kunt krijgen. Wie heeft je gehecht? de vk of een arts of gynaecoloog? ik ben geknipt en gehecht door de gynaecoloog en we hadden 6 wk na de bevalling een gesprek. toen heeft ze de boel nog even bekeken en er zit wel een stukje litteken wat bij mij kan irriteren zei ze. Ik heb er in elk geval helemaal geen last meer van. Ik zou als ik jou was naar een gynaecoloog gaan via de huisarts. hopelijk willen ze het opnieuw bekijken en kijken wat ze eraan kunnen doen, want als het steeds ontstoken raakt is er waarschijnlijk nog iets mis, dat zich niet uit zichzelf oplost. succes
Ik voel de knip nog steeds en onze meid is alweer 15 maanden! Het blijft een gevoelige plek. Vooral als ik ongi ben.
Meiden bedankt voor jullie reacties! Het gaat gelukkig alweer iets beter, ik blijf het masseren met Fucidin. Binnenkort moet ik voor een uitstrijkje naar de HA , ik zal het dan wel even vragen. Groeten Gerlinde