Voor de meiden met een dochterje ,een meisje verschonen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LuckyMommy, 10 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Met gekookt water?????? Nooit van gehoord, en ik heb 2 meiden.

Gewoon met een billendoekje erlangs, billen, liezen en dan met een schone tussen de lippen door, de poep zit echt niet helemaal diep in de vagina ofzo, je kan het gewoon schoonvegen zonder rare fratsen. Bij mijn oudste waren haar binnenste lippen tot 7 maanden nog verkleefd zelfs dus geen zorgen :)

Mij lijkt een jongen veel ingewikkelder, maar tis net wat je gewend bent :)

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Moet er wel bij zeggen dat ik daar zo min mogelijk poets. Een beetje huidsmeer (ook met de leeftijd van 1 jaar) is de natuurlijke verzorging en met al die lotion doekjes enzo poets je ook al het goede weg!

Gewoon ff spieken en eigenlijk gaat het met badderen allemaal wel weg.

3. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Afgekoeld! ;)

4. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Geen aanvullende tips, maar ff anekdote: de eerste keer dat manlief een echte serieuze poepluier verschoonde vroeg tie of ik toch even kwam kijken en aanwijzen want hij wist niet precies wat hij nou wel en niet moest schoonmaken.
    Zegt ie ook nog tegen z'n dochter (terwijl ie aan het schoonmaken is): nou bij mama durf ik dat niet hoor, hahahaha.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ja, hehe ;)
    Dat zou wat zijn zeg... maar ook met afgekoeld gekookt water nooit gedaan. Zie er de meerwaarde niet zo van eerlijk gezegd.
    Ik poets ook altijd als ze alleen geplast heeft, even met 1 doekje.
    Je veegt zelf toch ook af als je geplast hebt??? (neem ik aan)

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wat grappig, ik had dat juist bij het vooruitzicht om een jongetje te moeten gaan verschonen! Inmiddels is onze kleine man 1,5e week en begin ik het aardig onder de knie te krijgen, maar om nou te zeggen dat ik een piemeltje makkelijker vind...nee! :)

Een meisje verschonen is eigenlijk heel simpel, net zoals je jezelf schoon zou maken. Van voor naar achteren, zorgen dat je nergens poep restjes meer ziet. That's it :)

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik veeg hier idd ook gewoon van voor naar achter en maak het tussen de schaamlippen ook schoon als er wat poep tussen zit, gewoon door voorzichtig een billendoekje er langs te halen (niet echt wrijven of poetsen, is ook nooit nodig).
    Als ze alleen geplast heeft, dan veeg ik gewoon af aan de buitenkant, niet er tussen.

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dat heb ik ook geleerd op het CB. Bij alleen plas niet met billendoekjes tussen haar lipjes. Alleen bij poep daar schoonmaken (zoals door meerdere dames beschreven), anders zo min mogelijk met die billendoekjes daar.

(dit werd mij verteld toen mijn dochter verkleefde binnenste schaamlipjees bleek te hebben, al zeiden ze er ook bij dat ik niets fout gedaan had... dat dit soort dingen gewoon voorkomt en vanzelf overgaat :( )

Als je jezelf schoonmaakt, doe je dat met wcpapier, maar die lotiondoekjes zijn natuurlijk niet gelijk aan wcpapier.

Deel Deze Pagina