Wij hebben precies hetzelfde probleem...nou niet PRECIES hetzelde...wij hebben nog geen baby. Maar we hebben twee katten en een van onze poezen plaste ook overal. En niet een klein beetje...nee echt niet normaal veel. Alsof ze een mannetje was echt sproeien. Sinds een maand of twee gebruiken wij dieet voeding. Dit is voeding voor katten met blassgruis, CD nog wat, Ook dragen allebei onze katten sinds twee maanden een halsband met feromonen. Deze halsbanden kosten 15 euro en gaan een maand mee. Sindsdien heeft onze poes 1 keer nog geplast. Het werkt perfect!
dit klinkt als een jaloerse kat. vooral jonge katten hebben hier meer last van dat oudere katten,, geen tip hier zo maar je kan er wel wat tegen doen maar weet even niet meer wat. je kan de dierenarts opbellen of hun iemand weten om met de kat te trainen.
Wij hebben een mannetjeskat.Hij plaste ook overal!!! Zomaar ineens en ook als ik erbij stond te kijken. Bij de dierenarts bleek het blaasgruis te zijn. Nu zijn mannetjeskatten daar wel gevoeliger voor dan vrouwtjes. Maar weet dat het misschien een oorzaak heeft en daarmee wil ik niet zeggen dat ze blaasgruis heeft, maar wel, laat haar misschien toch nog een keer onderzoeken door een (andere) dierenarts. Dat wegdoen geen optie is begrijp ik. Dat was het toen voor mij ook niet. Ondanks de torenhoge rekeningen en huis die naar urine rook.
Echt even door de dierenarts na laten kijken, kan best iets medisch zijn, blaasontsteking, blaasgruis of iets met de nieren. En ze hebben toen wel gecontroleerd, maar ondertussen kan dat wel weer veranderd zijn.
weet niet of ie al gemeld is, onze kat ging ook plassen toen mijn dochter was geboren. alles geprobeerd. asiel raadde aan een bench te lenen. daar moest hij geloof ik een week ruim in. alleen een bakje eten en water, en een bakje grit. helemaal niet eruit. gewoon in de woonkamer. het idee was dat hij zijn juiste plek in onze 'roedel' moest hervinden door hem op te sluiten, te negeren. zo kon hij weer klein worden. helaas niet gelukt. wij hebben hem weggedaan naar een stel zonder kindjes en een tuin andere optie was er niet meer. maar je zou het altijd kunnen proberen. volgens het asiel schijnt het te werken
uhm is het een poes? Dan is de beste optie steriliseren! Wij hebben 4 poezen die allemaal na een paar maanden begonnen te plassen in huis. Op advies van de dierenarts hebben wij ze laten helpen. Nog 1 te gaan en dan zijn we van het plassen af! Het helpt echt
bedankt voor de vele reacties .. onze kat is al gesteriliseerd, de dierenarts zei idd dat dat zou helpen , maar dat deed het dus helemaal niet Over die aparte plek om te slapen , in onze kamer heeft ze bovenop de kast een mandje staan en nog eentje in de living zelf de kinderen weten ondertussen dat ze haar moeten laten doen, als ze aandacht wilt komt ze wel uit zichzelf. We hebben maar 1 kattenbak dus we gaan morgen een andere halen om te zien of het werkt , plas en poepbak de plekken in de sofa hebben we met azijn besproeit maar dat lijkt geen effect te hebben, ze blijft gewoon in onze zetels gaan ook de badkamer mat is een grote favoriet morgen gaan we ook eens naar het asiel bellen, die hebben wss meer ervaring met katten dan wij .. wie niet waagt niet wint groetjes
Heb de rest niet allemaal gelezen dus sorry als ik wat dubbel plaats Ik werk zelf in een dierenartspraktijk en dit maken we heel vaak mee bij katten. Het eerste waar ik aan denk is stress. Om blaasontsteking ed uit te sluiten checken we wel altijd de urine van de kat. Maar las zoiets dat het begonnen is na de geboorte van je dochtertje? Ik zeg de feliway verdamper! Dat is een verdamper die je in het stopcontact doet, zelf ruik je het niet maar de kat vind dit een fijne lucht (zelfde als bij kopjes geven) het zijn positieve geurhormonen en als het goed is verkoopt je dierenarts dat ook. Informeer er maar eens naar. Het is een heel vervelend probleem maar heb hier al goede verhalen over gehoord. Suc6!
Aluminiumfolie neerlegegn waar ze plassen wil ook weleens helpen, alhoewel ze dan ws gewoon ergens anders gaat plassen als het geen vaste plekken zijn.
hoi, wijzelf hebben 5 katten zodra ons neefje van 2 gewweest is is onze jongste kat ook zo en een van de oudste doet ook zo, dit hebben we afgeleerd door haar voldoende aandacht te geven, waarschijnlijk is je kat bang dat ze geen aandacht meer krijgt, veel aandacht geven en zodra je ziet dat ze op de bank gaat plassen, in haar nekvel pakken en op de katten bak zetten, met haar neus erin duwenzodra ze het gedaan heeft ( op de bank dan als je te laat was) en inderdaad die spuitbus proberen, Misschien eenzaamheid zou ook kunnen..
hoi auraly beetje late reactie maar komt je kat buiten wij hadden hetzelfde probleem, sinds onze kat naar buiten gaat heeft hij nog maar 1 keer geplast. tegen de kerstboom hihi viespeuk. wij zullen onze kat ook nooit weg doen. hij reageert sterk op nieuwe dingen en is stress gevoelig spinnekop