wasmachine

Discussie in 'De lounge' gestart door dorisn, 30 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik hen nu een monteur voor mn wasmachine omdat hij mega veel herrie maakt.
    Nu blijkt dat u ik zo'n beetje alles verkeerd doe wat je maar verkeerd na kan doen.
    Ik was soms met vloeibaar wasmiddel, gebruik teveel wasmiddel, ik gebruik wasverzachter, ik was op een te lage temperatuur en mn wasmachine staat te warm.
    Nu kan ik aan alles iets doen behalve de plek waar die staat.
    Moet dus opnieuw leren wassen. Hihi.

Ben ik dan de enige die niet kan wassen?
    Of heb ik gewoon een wasmachine die mij niet aardig vind?

Liefs doris

2. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Volgens mij doe ik alles Wat jij ook doet :D

3. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik was ook met teveel ik ben altijd bang dat me was er alsnog vies en stinkend uitkomt....

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik ga straks maar ff vragen hoeveel wasmiddel ik mag gebruiken.
    Vind het wel raar trouwens want ik ken mensen die minder wassen dan ik en iedere week wasmiddel nodig hebben en nooit problemen met de wasmachine hebben.
    Denk dat ik maar een cursus moet gaan volgen hoe om te gaan met een wasmachine.
    Maar ik kan vanmiddag lekker al mn was wegwerken in een schone machine.

Liefs doris

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik ben fan van wasverzachter :D Die van mij heeft het ook nog niet begeven hoor haha
    Denk niet dat het aan jou ligt :)

6. rennie

rennie Actief lid

2 aug 2011
    117
    0
    16
    ik dacht dat een wasmachine daarvoor diende! :) wasverzachter en wasmiddel, moet toch kunnen dat ik zo :p

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ze schijnen tegenwoordig zo weinig water te gebruiken dat het niet alle wasverzachter wegspoelt.
    Zouden ze misschien het bakje kleiner moeten maken, dan kan je er niet teveel in doen.

Liefs doris

8. pipootje

pipootje Niet meer actief

ik gebruik ook vloeibare wasmiddel en wasverzachter, maar ik verdun het wel altijd met extra water erbij(dus halfje wasverzachten+ een hele dop water....)

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Vloeibaar wamiddel iig altijd in een bolletje in de trommel doen. Niet in het bakje want door het op wassen op lage temperatuur spoelt het niet goed weg. Blijft in de machine hangen, zorgt voor vetluis en gaat op den duur vlekken en stinken.

Wasverzachter zorgt ook voor die aanslag. Ik gebruik nooit wasverzachter. Als je perse zachte was wilt, daar helpt een scheut azijn ook voor.

1-2x in de maand machine leeg laten draaien op 90 graden met vattwassertablet. Kunnen alle wasmiddel en verzachterresten wegspoelen.
    Of gewoon je handdoekenwas op 90 doen. Sowieso hier elke week hand en theedoekenwas op minimaal 60 tot 90 graden.

Je hoeft ook echt niet de max hoeveelheid wasmiddel te gebruiken. Nergens voor nodig. Ik gebruik maar 1/3e tot de helft van de beschreven hoeveelheid en alles is schoon en stinkt niet. En ik doe 2-3x zolang met een fles:)

10. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Nou ik doe dat allemaal niet Hahahaha!!

Een tip wat ik altijd doe om de zoveel tijd de wasmachine even in de hoogste temp aanzetten met niks.

11. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.040
    2.904
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb geen eens wasverzachter in huis, dat gebruik ik nooit. Eens in de zoveel tijd je machine leeg laten draaien op de heetste stand helpt ook om ´m te reinigen.

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Volgens die man is de dosering voor de handwas voldoende (wel poeder).
    1x in de 2weken op de hoogste temperatuur wassen.

Hij is gelukkig weer weg die vent, wat een zeur zeg.
    Hij baalde dat hij lang werk had (wat ie wist omdat ie de trommel moest vervangen), en vond de at de wasmachine te vies was.

Zo lekker de was doen.

Liefs doris

Deel Deze Pagina