Welke kinderstoel? Fresco?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Biatch, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biatch

Biatch Lid

25 jul 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn meisje is bijna een half jaar en wil alleen maar zitten....tijd voor de kinderstoel.
    Nu heb ik er 1; van de ikea, maar die is al oud (voor mijn middelste gebruikt), heeft geen gordeltje meer EN die poten...zo irritant hoever die uit mekaar staan! (iedereen struikelen....)
    Dus....ik wil een andere!
    Maar welke?
    Wie heeft er tips? Welke kinderstoel heb jij? Ik zoek echt een fijne, dus vanaf vroeg te gebruiken (6 maand) en niet dat die poten ervan zo achterlijk wijd staan....
    Bedankt!

*edit* ik zie nu een Fresco? Zonder poten maar met 1 'paal' in het midden? Is dat wat die stoel? Lijkt me wel leuk?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb over de fresco veel negatieve dingen gelezen. Oa dat de bekleding snel ( Binnen een jaar, voor een stoel van bijna 400-500 euro onacceptabel natuurlijk ) kapot gaat, dat hij vervelend de verplaatsen is ivm de erg zware voet.

3. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
  4. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ik zweer bij een stokke trip trap stoel....
    De Nuna Zaaz schijnt ook goed te zijn.

5. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

De slechte beoordelingen gaan vooral over de oude versie. Zelf heb ik de nieuwe versie, nog niet in gebruik, maar mij lijkt het juist een super praktische stoel, ook omdat je hem zo fijn kunt gebruiken in periode tot 6 maanden en hij daarnaast ook gewoon erg mooi is...

6. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
  7. Roxyroxx

Ik ben misschien heel erg oppervlakkig hoor... Maar die stoel van Ikea en Tripp Trapp zijn toch echt geen schoonheden om in je huis te hebben staan? Ik vind ze echt vreselijk lelijk (maaaar iedereen zijn eigen smaak hoor), ik ben (en hoop de komende jaren) ook erg blij met de Bloom(qua functionaliteit en design) en ik hoor (over deze nieuwe versie) weinig slechte dingen ook omdat hij toch wat stabieler is enzo...

8. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0

ik vind die ronde van ikea wel erg mooi.
    veel mooier dan die stoelen dat je zo kan kopen in premaman enzo.
    Ook ben ik van het principe om echt geen 300-400 euro uit te betalen voor een eetstoel hoor ...
    moor zoals je zegt : ieder zijn eigen smaak :D

9. Roxyroxx

Haha, ja hij is erg duur idd... Maargoed we waren allebei verliefd erop dus dan ben je al snel klaar hé ;)!

10. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wij zijn uitermate te vreden hoor over de bloom fresco loft.

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Het hangt idd ook van je smaak af natuurlijk, ik vind de Trip Trap bv wel heel mooi, dus die komt er hier bij. We hebben ook de Antilop van Ikea, maar hier hebben we genoeg plek 'm aan de kant te zetten zidat we niet struikelen over de poten. Vind dat echt een ideale stoel.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben een fresco. Mooie stoel, best handig voor een kleintje.
    De oorspronkelijke bekleding ging inderdaad snel stuk, maar voor de tweede hebben we een nieuw setje besteld en dat is heel ander materiaal dan we eerder hadden. Dit materiaal gaat veel langer mee! We hebben ook iets anders gehad wat stuk ging (tafelblad, zoonlief schopte daar vanaf onder tegenaan en er brak iets af), maar dat is kostenloos vervangen door Bloom.

Het grootste nadeel is dat hij nog vrij hoog is in de laagste stand. Wij hebben hem net weggezet (nog niet weggedaan; als je interesse hebt en hem bij mij thuis wilt afhalen wil ik wel nadenken over een leuk prijsje) omdat zij met haar benen klem kwam onder de tafel. Die heeft een rand onder het tafelblad. En de stoel kan niet lager dan hij nu staat. Maar hij kan wel aan een bar staan (hij namelijk hoog worden gezet) en bij een gewone tafel, zonder zo'n rand, zul je ook geen probleem hebben.

Als ik heel eerlijk ben: ik vind de tripp trapp de fijnste stoel, die hebben we nu voor beide kinderen. Maar qua ontwerp vond ik de bloom fresco top, en voor een kind van 0 tot 2 jaar was hij ook super.

13. Biatch

Biatch Lid

25 jul 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    tis een tiamo meegroeistoel geworden ;) Iemand hier ervaringen mee? (misschien beter eerst kunnen vragen whahahaa)

14. Bri

Bri Niet meer actief

hahaha, lekker herkenbaar.
    Eerst advies inwinnen, dan (impulsief) heel iets anders kopen.

Ik hoop dat-ie jullie goed bevalt!

15. Biatch

Biatch Lid

25 jul 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    stom he.....
    ik bestel hem en daarna dacht ik; wat doe ik nou????

16. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Ik had eerst de Bloom... Vond hem geweldig qua uiterlijk en de tripp trapp vond ik ook maar een lelijk ding. In gebruik was de Bloom een regelrechte ramp plus dat ik de stoel ineens spuug lelijk begon te vinden.. Ook hadden we een nieuw interieur besteld (landelijke stijl) en daar kan die Bloom echt niet bij. Nu ben ik verliefd op de tripp trapp hahahah:D en die Bloom, mijn god wat een afstotelijk ding

17. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik vind de bloom geweldig, maar vond t een ramp in gebruik. Zwaar, groot, dochter zakte onderuit.. Snel verkocht en tripp trapp gekocht. Minder mooi, maar zoveel fijner in gebruik. Ik weet natuurlijk niet hoe de nieuwe versie van bloom is, maar de oude vond ik een drama.

18. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Hier tripptrapp, vind het juist een van de weinige mooie stoelen en ze zijn vooral gewoon super fijn en de komende 18 jaar wel te gebruiken voor de kids ;).
    Manlief gebruikt de stoel van mijn peuter regelmatig om gitaar op de spelen ;).

19. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Overigens kun je de gordeltjes van de ikea stoel gewoon daar los halen bij de info balie!

Wij gaan trouwens voor de trip trapp, ik vind deze helemaal niet zo lelijk. Ik vind de Fresco juis op een kappersstoel lijken... Ieder zijn smaak dus!

20. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij hebben de Bloom Fresco (3 jaar) en een Stokke Tripp Trapp. Over beide stoelen zijn we zeer tevreden. Enig minpuntje van de Bloom Fresco is dat ie echt zwaar is dus met verplaatsen enzo moet je daar rekening mee houden.

Deel Deze Pagina