voor de mensen die niet snel zwanger worden, graag ook een beetje begrip

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Foxter, 5 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    @Foxter; een slecht uitstrijkje wil absoluut niet zeggen dat je qua zwangerschap in de mmm komt. Ik had zelf een slecht uitstrijkje, werd kort voor het bezoek aan de gynaecoloog zwanger en heb wel een biopsie ed gehad, maar hoef nu pas na de bevalling terug te komen voor wederom een biopsie en lisexcisie. Ik ben nu tijdens de zwangerschap wel een aantal keren bij de gyn geweest ter controle, maar loop daarnaast ook gewoon bij devk. Als ik trouwens niet zwanger was geweest dan had ik de lisexcisie allang gehad en had ik daarna gewoon zwanger mogen worden, zonder begeleiding van een gyn ofzo. Positief denken dus!

2. Chai

Chai Niet meer actief

Dit bedoel ik dus met kortzichtig..
    Jij kent mij toch helemaal niet of wel? (LOL)
    En wie zegt dat als je een miskraam krijgt zonder ooit in de mmm te hebben gezeten je weer zwanger zal raken daarna?
    ;)

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nou als jij dat kortzichtig vind oke ;)
    En ik ken jou niet nee en jij kent mij niet ;)

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dankje meis, dit soort berichten vind ik erg fijn om te lezen! Mijn ha is soms echt een boer..

5. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb ook niks gezegt over jou waaruit zou blijken dat ik jou ken. :)
    Ik vind alleen elke reactie kortzichtiger worden.
    Dat is het hele probleem van alles denk ik het een moet altijd erger zijn of minder erg dan het andere, laat elkaar toch lekker in elkaars waarde. Het is zoeen onzin om te gaan lopen roepen dat iemand die in mmm minder vooruitzichten heeft na een miskraam dan iemand die niet in mmm zit, er is nooit een garantie dat je weer zwanger zult raken.
    Maar affein, ik vind het voor iedereen erg en zo heeft iedereen zijn dingetjes. Mensen die ermee tekoop willen lopen moeten dan maar bestand zijn tegen mensen die erniet goed mee om kunnen gaan.
    Dit geld voor vrouwen in mmm en vrouwen die makkelijk zwanger raken en 9 maanden later een kind baren. Daarom heb ik ook het feit dat ik in de 2de ronde zwanger ben geraakt uit mijn handtekening gehaalt omdat ik vind dat je helemaal niet kan oordelen over mensen online. En ik zou ookniet weten waarom ik ermee tekoop zou moeten lopen tegenover mensen die moeilijk zwanger raken. Ik verwacht ook geen vreugde en felicitaties van vreemden online daarom heb ik ook nooit een topic geplaatst in het "ik ben zwanger" topic.

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sorry maar dit zou niet kortzichtig zijn dan zeker;)

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Lieve Elif, stop met reageren meis. ;)

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik denk het ook Nynke:D

9. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als mensen die gemakkelijk zwanger raken een miskraam krijgen, die zullen verdriet hebben, pijn, kwaad.
    Maar ik denk dat iemand van de mmm, hetzelfde heeft, maar daarbij ook nog eens denkt, shit weer heel die kermis af, weer opnieuw beginnen, weer mezelf bloot geven.

Iemand zoals ik die geen ervaring heeft (gelukkig) met de mmm kan daar niet over mee praten.

Zoals een moeder met een heerlijke bevaling en kraamtijd niet met mij mee kan praten.

Ik vind ook dat als je net begint met zwanger worden dat je daar niet teveel bij moet stil staan.
    Je mag er toch gewoon vanuit gaan dat je zwanger word, en normaal bevalt??!!

10. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Dat en het feit dat men maar 3 poging kan doen en het daarna zelf moet gaan betalen. Dubbel gestraft dus. En moeilijk zwanger kunnen worden en zelf pogingen betalen wat voor veel mensen bijna niet haalbaar is.

En nu ga ik weer op mijn handen zitten.

11. Chai

Chai Niet meer actief

Moet je maar is in dat ik ben zwanger topic kijken.
    Vrouwen die er jaren over hebben gedaan krijgen 300 felicitaties en vrouwen die vrolijk melden in de eerste ronde zwanger te zijn geraakt gaan langzaamaan naar beneden met 5 felicitaties.. Ik vind dat altijd wel een beetje lullig voor die meiden hoor, kan er niks aan doen.

12. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Nou ja, toen mijn ha belde met de mededeling dat het er niet goed uit zag, was het eerste wat ik dacht; "daar gaat mijn kinderwens.." Je schrikt je ook gewoon rot natuurlijk. Maar goed, het kan dus enorm meevallen, al blijft het natuurlijk niet leuk.

13. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vind ik helemaal te schandalig voor woorden!

14. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind (dus als ik ooit de politiek in ga)
    Dat er naar inkomen gekeken moet worden.
    Dus bij een bepaald inkomen wel stuinen tot dat het raak is.
    Maar mensen met geld zat niet.
    Mensen met geld zat hoeven voor mij ook geen kinderbijslag te krijgen, dan kunnen ze mooi de kinderbijslag aan mensen geven, die ivf moeten betalen.

Ik vind ook dat er een vergoeding moet komen voor adoptie, mensen moeten gewoon voor veel geld een kindje kopen, met een minder inkomen weg wens, weg kindje, weg droom.

Ach, nu zit ik over politiek te lullen, daar ging het niet om.

15. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat is misschien niet zo netjes, alleen.....
    Als je al maanden/jaren bezig bent, dus al maanden in de forum schrijft gaan meiden echt met je meeleven, je verhaal kennen.

16. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik dacht heel even dat het wat beter ging in dit topic, maar helaas...

Misschien is dit een goed voorbeeld?:
    Goede vriendin van me is zwanger. Zij vond het moeilijk om dit aan me te vertellen. Ze waren maar vast begonnen, omdat ze zagen dat het bij mij zo lang duurt en hadden dus absoluut niet verwacht dat het zo snel raak zou zijn. (Ik heb haar voordat ze begonnen ook gezegd dat ik hoop dat zij dit niet mee hoeft te maken, dus ik vind het geweldig voor haar dat dat dus ook niet hoeft.)
    Toen ze het vertelde, hebben we allebei gehuild. Zij omdat ze natuurlijk heel blij is maar vooral omdat ze zo baalt voor mij dat het me niet lukt. Ik heb gehuild omdat ik zo blij voor haar ben. Geen vervelend gevoel naar elkaar toe, alleen maar begrip.

Ik vind echt dat het op deze manier moet kunnen. We denken aan elkaar, we zijn er voor elkaar (want ze is echt superlief voor me en iok krijg echt geweldige steun van haar) en er zijn no hard feelings. We zijn samen blij voor haar en we zijn samen soms verdrietig. Prima toch? Dit wil je graag van de mensen om je heen. En kan dat niet?? Helaas voor die ander.... Gun elkaar een beeb, daar gaat het om.

Ik vond het erg goed dat iemand vertelde dat ze veel dingen niet wist. Dat is echt super eerlijk en daar kan een ander wat mee. Ik ben er vrij open over, omdat veel mensen niets van de mmm af weten. Net zoals dat ik niet weet hoe het is om zwanger te zijn en dat je dan dus ook kwaaltjes hebt! Dus.... ik mag klagen, ik mag blij zijn, een ander mag klagen, een ander mag blij zijn. Ieder heeft recht op zijn / haar gevoel.

17. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Heel mooi gesproken Eevie. Ik heb een zelfde iets meegemaakt met mijn zusje. Wij zijn al vanaf augustus 2007 bezig voor een tweede beebje en heb in 2008 2 miskramen achter elkaar gehad. In mei vorig jaar kwam mijn zusje mij vertellen dat ze zwanger was. Ook ik heb gehuild samen met haar. Tuurlijk ben je super blij dat ze niet de mmm in hoeft te gaan, maar heb je wel je eigen verdriet dat het bij jezelf niet lukken wil. Dat is toch een natuurlijke reactie...........

En wat er geschreven wordt over het zwanger zijn forum, dat de meiden in de mmm veel meer reacties krijgen dan de meiden die in een van de eerste rondes zwanger zijn vind ik ook heel begrijpelijk. Er zijn hier zoveel lieve meiden die serieus met je meeleven, na iedere IUI, iedere wachtbank, die er gewoon voor je zijn, dat je een band op bouwt met deze meiden. En dat hebben de meiden die in een van de eerste rondes zwanger zijn gewoonweg nog niet.

Respecteer gewoon elkaar. En als je een reactie niet snapt of begrijpt waarom deze niet zo enthousiast is, pb elkaar dan gewoon en vraag om uitleg. Ga niet op iedere slak zout leggen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.................

18. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Aaah, is DAT het!

Zoals hiervoor ook beschreven.
    Als je al 2 of 3 jaar hier op het forum ronddoolt, dan kennen nu eenmaal meer meiden je.
    Het is dan toch heel logisch dat je meer reacties krijgt dan iemand die hier 1 maand is en gelijk zwanger is.
    Dit heeft helemaal NIETS met misgunnen te maken, maar ALLES met hoeveel meiden je kennen en met je meeleven.

Dus hier ook weer, effe verder kijken en denken.

19. Chai

Chai Niet meer actief

Ohjeej, ik heb gezegt dat ik iets lullig vind hoor.. lol.. * rent snel weg *
    Waarom zijn het nou weer veel mmm meiden die zo aangevallen doen?
    Ik vind het gewoon LULLIG. <-- punt :D

20. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ik heb niet alles gelezen maar wel genoeg:$
    Bepaalde mensen hier 'snappen' mmmeisjes zeggen ze zolang ze maar niet zeuren. Ik heb nog nooit een kwade reactie gelezen over iemand die snel zwanger is. Maar kennelijk voelen bepaalde mensen zich hier onder gewardeerd en ga daar om appels met peren vergelijken. Ja 3 maand er over te doen om zwanger te raken is heel lang en zwaar en dan feliciteren mensen die al 8 jaar bezig zijn je niet eens :( dom, he. Ik zal even met mijn 'problemen'te koop lopen na 7 jaar 7icsi en 9 terugplaatsingen en een mk. Ja valt het me zwaar om te lezen als er iemand zwanger raakt dat heeft niets te maken met het niet gunnen. Het heeft te maken met verlangen naar iets wat voor jou normaal is en voor mij een droom. Ik denk niet dat iedereen die zo dom reageert iemand kent of in de familie heeft met vruchtbaarheids problemen anders schrijf je niet zo iets. En dan voor de mensen die mischien 'ooit' te maken krijgen met dit onthoud dit goed en kom over een paar jaar niet je gevoelens uiten in het vruchtbaarheids topic want dat gelul en te koop lopen met je gevoelens is totaal geen behoefte aan.

Zo dat ben ik kwijt en kunnen sommigen zich weer ergeren.
    Prettige avond verder.

Veel liefs en groetje Draga
    En nog gefeliciteerd met jullie zwangerschappen en kindjes.
    Ben blij dat niet iedereen voelt wat ik voel

Deel Deze Pagina