Vraagje aan de keukenprinsessen onder ons!

Discussie in 'De lounge' gestart door SYRV, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hoi dames!

Ik heb net mijn kippenpoten in de pan gelegd, en doe mijn zoveelste poging om ze zo te bakken dat het vlees nog net niet van het bot valt. Ik vind kippenpoten opzich best lekker. maar normaal als ik ze bak dan is m'n kip wel gaar, maar zit het nog zo stevig om het bot. En dat vind ik nou juist niet zo geweldig. Zelfde probleem heb ik met karbonades, dat word bij mij ook altijd zo'n taaie hap:(. Dus wie heeft voor mij de tip om het vlees boterzacht te krijgen?

Wat ik nu heb gedaan trouwens is flink wat boter in pan, even aanbakken en daarna heb ik er wat water bij gedaan. Nu staan ze al een tijdje te pruttelen op het vuur, maar tot nu toe zijn ze nog niet zoals ik ze wil hebben.

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik doe ze eigenlijk altijd in de oven, in zo'n braadzak!
    Heerlijk zacht en mals :)

3. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ja dat doe ik ook regelmatig. Lekker makkelijk. Maar dan nog blijft het vlees bij mij netjes om het bot zitten, en is het dus naar mijn smaak nog niet mals genoeg.:)

4. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ik doe ze ook in zo'n braadzak ideaal en je fornuis word niet zo goor;)
    Haal ze wel bij de action niet meer bij c1000 of iets vind niet al die kruiden even lekker en bij action kun je gewoon de zakken los kopen

5. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    He

De kip moet net onderstaan, daarna op zeer laag temp zachtjes prutten. Zout kan je op het einde bij doen. Aangezien het anders zeer zoutig gaat zijn en minder mals. (Hoelanger deze prut, hoe dikker de jus en zoutiger)

6. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Hier ook gewoon aanbraden met flink boter.
    En daarna water erbij en pruttelen maar

7. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ik braad ze aan. Daarna doe ik ze onder de grill van me oven. Worden ze lekker knapperig van..

8. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    als het vlees nog vast rond het bot zit dan heb je ze nog niet lang genoeg laten bakken. Het heeft wel wat tijd nodig.
    dus wat langer in de oven/ pan doen.

verder zijn er idd verschillende manieren om kip lekker klaar te maken, ik steek ze meestal gewoon in de oven in een schaal en leg ze op het einde nog even onder de grill om het vel knapperig te laten worden.

9. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Hier ook gewoon aanbraden met flink boter.
    En daarna water erbij en pruttelen maar

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.552
    3.057
    113
    Hier ook ja..of braadzak

11. flink wat boter lekker aanbakken en dan gewoon in de boter verder laten bakken zonder water erbij , maar wel zeer regelmatig draaien, en het deksel half op de pan

12. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Nou we hebben net gegeten. Was opzich al stukken beter dan normaal, maar nog niet helemaal zoals ik het bedoel. Zucht..:(
    Ik heb ze ong 45 min op laten staan, waarschijnlijk moet het dus nog langer als je ze boterzacht wil hebben..

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja ik laat ze vaak wel een uur ofzo pruttelen. Gooi er vaak ook een bouillonblokje in
    Goed op tijd beginnen. ;)

14. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Aangezien ik een Prins ben ga ik geen tips geven. :p

15. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    In de oven met thermometer.

16. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    De grote truuk is geduld ...
    Ik gebruik soms braadzakken soms niet
    Soms wel water soms niet

Maar vooral lang!!! Op staan..
    Poten al gauw ruim een uur in de pan/oven
    Een hele kip soms wel 2 uren afhankelijk van de grootte
    De standaard tijden zijn vaak voor precies gaar... Boterzacht worden doet het daarna pas...

17. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Je moet ze lang laten stoven. Dus aanbraden en dan water of bouillon erbij. Ik laat ze meestal wel een paar uurtjes zachtjes stoven. Het vlees valt er dan al bijna van af!

18. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik leg altijd de kippepoten in een ovenschaal. Een uurtje in de oven op 200 graden. En je kunt het vlees zuigen. :D bij wijze van he. ;)

19. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik doe ze ook echt lang in de oven. Heb wel eens zo'n braadzak geprobeerd maar dat vind ik zelf niet lekker.
    Ik was de poten eerst met azijn en water, dan maak ik een marinade van olie, ketjap, ui, veel knoflook, bruine suiker, sambal, en dan nog wat kruiden en dan laat ik het intrekken en dan leg ik dat op dik 200 graden en zeker wel 1 uur. Hmmmm das echt lekkaaaar

20. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Oh mijn excuses! Tips van keukenprinsen zijn uiteraard ook van harte welkom! ;)

@ all: bedankt voor jullie tips! De oplossing is dus heeeeeel lang op laten staan, ga ik de volgende keer proberen!

Deel Deze Pagina