Hoi dames! Ik heb net mijn kippenpoten in de pan gelegd, en doe mijn zoveelste poging om ze zo te bakken dat het vlees nog net niet van het bot valt. Ik vind kippenpoten opzich best lekker. maar normaal als ik ze bak dan is m'n kip wel gaar, maar zit het nog zo stevig om het bot. En dat vind ik nou juist niet zo geweldig. Zelfde probleem heb ik met karbonades, dat word bij mij ook altijd zo'n taaie hap. Dus wie heeft voor mij de tip om het vlees boterzacht te krijgen? Wat ik nu heb gedaan trouwens is flink wat boter in pan, even aanbakken en daarna heb ik er wat water bij gedaan. Nu staan ze al een tijdje te pruttelen op het vuur, maar tot nu toe zijn ze nog niet zoals ik ze wil hebben.
Ja dat doe ik ook regelmatig. Lekker makkelijk. Maar dan nog blijft het vlees bij mij netjes om het bot zitten, en is het dus naar mijn smaak nog niet mals genoeg.
Ik doe ze ook in zo'n braadzak ideaal en je fornuis word niet zo goor Haal ze wel bij de action niet meer bij c1000 of iets vind niet al die kruiden even lekker en bij action kun je gewoon de zakken los kopen
He De kip moet net onderstaan, daarna op zeer laag temp zachtjes prutten. Zout kan je op het einde bij doen. Aangezien het anders zeer zoutig gaat zijn en minder mals. (Hoelanger deze prut, hoe dikker de jus en zoutiger)
als het vlees nog vast rond het bot zit dan heb je ze nog niet lang genoeg laten bakken. Het heeft wel wat tijd nodig. dus wat langer in de oven/ pan doen. verder zijn er idd verschillende manieren om kip lekker klaar te maken, ik steek ze meestal gewoon in de oven in een schaal en leg ze op het einde nog even onder de grill om het vel knapperig te laten worden.
flink wat boter lekker aanbakken en dan gewoon in de boter verder laten bakken zonder water erbij , maar wel zeer regelmatig draaien, en het deksel half op de pan
Nou we hebben net gegeten. Was opzich al stukken beter dan normaal, maar nog niet helemaal zoals ik het bedoel. Zucht.. Ik heb ze ong 45 min op laten staan, waarschijnlijk moet het dus nog langer als je ze boterzacht wil hebben..
Ja ik laat ze vaak wel een uur ofzo pruttelen. Gooi er vaak ook een bouillonblokje in Goed op tijd beginnen.
De grote truuk is geduld ... Ik gebruik soms braadzakken soms niet Soms wel water soms niet Maar vooral lang!!! Op staan.. Poten al gauw ruim een uur in de pan/oven Een hele kip soms wel 2 uren afhankelijk van de grootte De standaard tijden zijn vaak voor precies gaar... Boterzacht worden doet het daarna pas...
Je moet ze lang laten stoven. Dus aanbraden en dan water of bouillon erbij. Ik laat ze meestal wel een paar uurtjes zachtjes stoven. Het vlees valt er dan al bijna van af!
Ik leg altijd de kippepoten in een ovenschaal. Een uurtje in de oven op 200 graden. En je kunt het vlees zuigen. bij wijze van he.
Ik doe ze ook echt lang in de oven. Heb wel eens zo'n braadzak geprobeerd maar dat vind ik zelf niet lekker. Ik was de poten eerst met azijn en water, dan maak ik een marinade van olie, ketjap, ui, veel knoflook, bruine suiker, sambal, en dan nog wat kruiden en dan laat ik het intrekken en dan leg ik dat op dik 200 graden en zeker wel 1 uur. Hmmmm das echt lekkaaaar
Oh mijn excuses! Tips van keukenprinsen zijn uiteraard ook van harte welkom! @ all: bedankt voor jullie tips! De oplossing is dus heeeeeel lang op laten staan, ga ik de volgende keer proberen!