Voor de moeder die haar kind niet vaccineert

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Popidepi, 13 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Is ook niet waar.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    In principe is dat juist de bedoeling. Er zijn kinderen die nog te jong zijn voor bepaalde vaccinaties of nog niet helemaal beschermd omdat ze het programma nog niet hebben afgerond. Er zijn ook kinderen die op dokters advies niet gevaccineerd mogen worden.

3. yoghurt

yoghurt Bekend lid

31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Tis heel dubbel ik heb het van beide kanten gezien

Hier een baby die kinkhoest heeft gehad en flink ziek er van is geweest wellicht van iemand gekregen die niet gevaccineerd is.
    Maar ook van dichtbij meegemaakt dat een kind flink ziek is geweest van de vaccinatie. Flinke tijd op ic gelegen. De vaccinatie heeft de ziekte getriggerd

Dus best dubbel.. heel soms kan het verkeerd uitpakken maar kans is zo klein en besmetting is zo grooooot.

4. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    #84 ffff, 13 jul 2018
    Laatst bewerkt: 13 jul 2018
    De enige reden die iemand kan aanvoeren om niet te vaccineren is 'wil niet' en dat vind ik (en is, welbeschouwd) geen valide reden. Alle beweringen dat wel vaccineren gevaarlijker is dan niet vaccineren zijn pertinente onzin. Welk slecht-uitgevoerd onderzoek je ook aanhaalt en wat de nicht van de buurvrouw van de kat van je oudoom er ook van gekregen heeft.

Inimini disclaimer: het selecte aantal kinderen met een èchte medische contra-indicatie (= een absolute zeldzaamheid).

Oh oeps, was dit niet het onpopulaire-meningen-topic? :roflmao:

En voor degenen die vinden dat je zelf moet mogen beslissen: nee, dat mag je niet. Sommige dingen zijn zó essentieel, dat we die maatschappelijk moeten dragen. En ziekte is daar 1 van. Vind ik het nodig dat jij een scan krijgt omdat je je zorgen maakt om weet ik veel? Nee. Betaal ik ervoor? Ja, via mijn zorgverzekering. Want als het om echt belangrijke dingen gaat, zoals gezondheid, dan zorgen we voor elkaar. Collectief. Dus ook bij vaccineren!

Zara75, Oceanna, nizzie86 en 16 anderen vinden dit leuk.
  5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Er zijn anders zat landen die dit aanraden. Oa in België is dit het geval.

6. lies276

lies276 Niet meer actief

#86 lies276, 13 jul 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jul 2018
    Precies dit!
    We hebben net een ellenlang topic over de HPV vaccinatie gehad, ik voel niet de behoefte om dit weer dunnetjes over te doen.
    Ik hoef anderen niet te overtuigen dat vaccineren volgens het rvp geen slimme keuze is.
    Ik ga er van uit dat iedereen (?) er zich eerst in verdiept, voordat er gestart wordt met vaccineren. Wat je dan ook doet, het is een weloverwogen beslissing die je maakt omdat je er van overtuigt bent dat het het beste is voor jouw kind.
    Als critici worden weg gezet als dom, onverantwoord en dat zelfs jeugdzorg ingeschakeld moet worden, ben je me kwijt en wil ik de discussie niet eens meer aan gaan.

disaro, Lisanne1811 en Marihi vinden dit leuk.
  7. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Critici zijn over het algemeen mensen die hun keuze niet baseren op een wetenschappelijke basis, maar meer op onderbuikgevoelens.
    En let op: ik zeg “over het algemeen”.

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    Ik heb als vijf dagen oude baby hersenvliestontsteking gehad.
    Ben lang ziek geweest met de nodige complicaties zoals longontsteking en insulten.

Ik ben daarom later ingeent.
    Voor pokken en kinkhoest niet omdat dit nog gevaarlijk is.

Ik denk dat mijn ouders heel blij waren dat er om ons heen gewoon gevaccineerd werd.

Ook nog eens kinkhoest had me wel eens fataal kunnen worden.

Mijn kinderen hebben het hele programma gehad. Zeker de vaccins die hersenvliestontsteking ontsteking kunnen veroorzaken.

9. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik heb vanuit het wel-vaccineren-kamp een aantal prima argumenten gehoord: je beschermt je kind en de samenleving.
    Vanuit het niet-vaccineren-kamp nog geen enkel argument. Alleen maar dat ze de discussie beu zijn, vlees eten ook slecht is en dat ze niemand hoeven overtuigen.

Ja ik heb nagedacht over vaccineren. Maar nee, ik heb niet bij elk prikje opnieuw volledig uitgeplozen wat er in zit, wat het doet, wat de mogelijke gevolgen zijn als je het wel/niet geeft. De mensen die het programma hebben samengesteld hebben dat namelijk al voor mij gedaan. En ik weet heel zeker dat zij er meer verstand van hebben dan ik. En misschien klinkt het vreemd, maar mijnmijn vertro in de overheid en officiële instanties is groter dan dat in Facebook.

En voor de gene die over vlees eten begon. Ik snap het niet. Ben je tegen vaccineren omdat ik vlees eet? Of vind je dat vegetariërs juist wel zouden moeten vaccineren? Of is de combinatie vlees eten en vaccineren juist heel slecht voor het milieu?

Melief, Oceanna, nizzie86 en 12 anderen vinden dit leuk.
  10. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Wellicht mosterd want ik heb het hele topic nog niet gelezen maar zoniet kan het ook geen kwaad: mensen die geen vlees eten en/of samen slapen vormen geen enkel gevaar voor anderen.

Mensen die niet ingeent zijn en daardoor een ziekte oplopen die gevaarlijk is voor de gezondheid vormen wel een gevaar voor anderen. Ze kunnen simpelweg door deel te nemen aan de maatschappij al tijdens het boodschappen doen, kraambezoek, kinderopvang de allerjongsten en andere fysiek zwakkeren ermee infecteren.

Klinkt allemaal hartstikke vredelievend van je om verbinding te willen zoeken waar dat mogelijk is, maar mocht jij ooit kinderen krijgen zoek dan aub geen 'verbinding' met baby's die nog niet alle vaccins hebben gehad danwel kinderen/mensen die om medische redenen niet ingeent mogen worden want je stelt ook hun bloot aan gevaar.

Dat je je eigen kind het risico wil laten lopen is tot daaraan toe, maar kies er dan ook voor degenen die daar anders over denken niet bloot te stellen aan de gevolgen van jouw keuze.

Oceanna, Lindalovesmo, Jackie87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik ga er vanuit dat alle wetenschappers "critici" zijn.
    Dat jij denkt dat critici hun keuze niet baseren op wetenschap is, denk ik, jouw eigen onderbuikgevoel.

12. Bootcamp babe

Oh ja. Goed argument. Het is alleen bewezen voor tetanus. Dat gebeurt in Nederland ook. Wat die andere landen doen, moeten ze vooral zelf weten maar het is niet onderbouwd.

13. Kippetje88

Kippetje88 Bekend lid

11 apr 2015
    644
    1.115
    93
    Vrouw
    Hier begin van het jaar opnieuw de BMR vaccinatie gekregen omdat ik ondanks vaccinatie als kind geen enkele antistof had tegen de 3...Rubella zou voor een toekomstige zwangerschap risicovol kunnen zijn dus uiteraard deze vaccinatie herhaald...Ik vraag mij af hoe uitzonderlijk ik ben, of dat dit wellicht veel vaker speelt? Een geval zoals ik doet dus ook onbewust jarenlang de vaccinatiegraad dalen...Maar ik wist het niet eens...:eek:

14. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    #94 PBV, 13 jul 2018
    Laatst bewerkt: 13 jul 2018
    Omdat ik naar Dubai op vakantie ging heb ik me opnieuw moeten inenten voor de DTP en gele koorts.

15. Bootcamp babe

Vijftien jaar geleden toen ik werkte met zieke kinderen was meningokokkenziekte een ziektebeeld waarmee je altijd rekening moest houden. Kinderen gingen hier letterlijk binnen enkele uren aan dood. Sinds de invoering van de meningokokkenvaccinatie in het RVP zie ik het alleen nog onder niet-gevaccineerde kinderen.

Waarom, lieve ouders, stel je je kind bloot aan het risico op deze vreselijke ziekte? Waarom stop je je kind wel in een goedgekeurd autostoeltje maar bescherm je het niet tegen een verraderlijke en dodelijke ziekte?

Cloud9, Zara75, Oceanna en 14 anderen vinden dit leuk.
  16. Bootcamp babe

#96 Bootcamp babe, 13 jul 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jul 2018
    Dit zijn reisvaccinaties. Geen vaccinaties voor kinderen. DTP staat er alleen bij voor tetanus.

17. Bootcamp babe

Rubella antistoffen zijn berucht om het niet aantoonbaar zijn terwijl je wel beschermd bent. Net als hepatitis B. Het bepalen van deze antistoffen is dus zinloos.

18. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik begon over vlees eten, mode als wegwerpproduct zien en vliegen omdat dat gigantische vervuilers zijn en nu al heel veel schade aanrichten waar veel mensen aan dood gaan. Iedereen die zegt dat je moet vaccineren omdat je anderen schade aandoet door het niet te doen zou dan logischerwijs die dingen ook niet meer doen. Ook gebaseerd op wetenschap, maar dat is niet het geval. Dus ik heb gezegd dat mensen met twee maten meten. En inderdaad ik heb geen argument gegeven om niet te vaccineren om verschillende redenen. Er is een uitgebreid topic hierover geweest met heel veel argumenten en dat was vorige week of twee weken terug. Verder ben ik niet in discussie gegaan met mensen en heb ik totaal niet de behoefte om mijn keuze te verantwoorden of anderen te overtuigen. Zoals ik al eerder zei: iedereen kan zich zelf verdiepen en zelf keuzes maken. Ik zit op dit forum om ervaringen te delen en niet om mijn gelijk te halen of anderen te overtuigen, dus daarom begin ik niet aan die discussie. Verder zijn er een paar mensen geweest in dit topic die oprecht interesse hebben getoond naar mijn beweegredenen. Als iemand oprecht interesse toont in iets ben ik altijd wel bereid om mezelf uit te leggen, maar dit topic voelt voor mij voor het grootste deel als veroordelend. Jeugdzorg wordt erbij gehaald etc. Dan heb ik daar geen behoefte aan. Dus als iemand echt interesse heeft kan die een pb sturen en dan wil ik best mijn verhaal doen, maar dan alleen als we open met elkaar in gesprek kunnen gaan zonder elkaar te veroordelen om keuzes die iemand maakt.

disaro en lies276 vinden dit leuk.
  19. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    35 jaar geleden ben ik ingeënt voor Difteri, Kinkhoest, Tentanus en Polio. Ik heb van de Pokken nog steeds een litteken. Dit zijn niet perse reis vaccinaties.

20. lies276

lies276 Niet meer actief

Helemaal mee eens.
    Ik ga op mijn vingers zitten.
    Van mij mag dit een topic worden waar alle mensen die pro vaccineren zijn, het roerend met elkaar eens zijn.

Lisanne1811 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina