Voor de moeder die haar kind niet vaccineert

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Popidepi, 13 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik denk dat jij best begrijpt dat ik de zogenaamde critici bedoel die anti-vaccinatie zijn om wat voor reden (geloof, onderbuik, antroposofie) niet vaccineren.
    Zoniet, dan heb ik dat hiermee duidelijk gemaakt.
    Je gebruikt overigens zelf de term critici die weg worden gezet als dom. Ik ga er vanuit dat je daarmee niet de wetenschap bedoelt.

2. Kippetje88

Kippetje88 Bekend lid

11 apr 2015
    644
    1.115
    93
    Vrouw
    Bijzonder dat het blijkbaar dus wel gescreend wordt? Ik kwam er zogezegd via de verloskundige achter...Het heeft mij in iedergeval of het nu wel of niet nodig is geweest een goed gevoel dat ik (nog steeds/alweer) beschermd ben...Het voelt voor deze zwangerschap geruster nu :)

3. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Nee mensen die geen vlees eten vormen geen gevaar voor anderen. Mensen die dit wel doen vormen een gevaar voor anderen, ik heb ook nog andere voorbeelden gegeven en documentaires aangeraden. Aangezien iedereen in dit topic het hier uiterst belangrijk vindt om geen gevaar voor anderen te vormen denk ik dat ze goed bekeken gaan worden en dat mensen hun leefstijl drastisch gaan aanpassen. Ik voer deze discussie echt nooit maar als dit steeds het argument blijft kan ik het ook. Ieders vlees of nieuwe kledingstuk vervuilt de wereld waar ook mijn kinderen in moeten leven, en nu al worden er mensen ziek van en gaan er dood aan. Vind ik dat leuk? Nee. Loop ik erover te klagen? Nee, als iemand vlees eet zeg ik eet smakelijk en als iemand nieuwe kleding koopt zeik ik er ook niet over. Dus laat me alsjeblieft kiezen wat ik wil als het over vaccinaties gaat.

lies276 vindt dit leuk.
  4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.627
    8.365
    113
    Vrouw
    Ja daarom. Zoveel mensen die niet mobiel genoeg zijn, niet genoeg geld of interesse hebben om zo ver weg te gaan en daardoor geen herhalende vaccinatie krijgen. Dus ik ben nog steeds benieuwd hoe ze op deze cijfers komen.

En als het dan echt om de vaccinatie graad gaat. Waarom gaan ze niet extra volwassenen weer vaccineren om de graad te verhogen?

Maar ik ben ook echt een leek, zonder medische kennis dus wellicht is het antwoord simpel. Ik heb de kinderen gewoon via het boekje gevaccineerd. Maar dit roept voor mij vragen op.

5. anoniem100

anoniem100 Niet meer actief

Wat een veroordelend topic zeg!
    Hier gaat natuurlijk heel niet-prikkend Nederland van steigeren.

Lisanne1811 en lies276 vinden dit leuk.
  6. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik heb het gelezen, deed me niet zoveel eigenlijk ;)

7. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Pokken zijn uitgeroeid he? Die bewaren ze alleen nog ergens in een lab.

Kinkhoest wordt alleen aan kinderen gegeven, is de K in DKTP en wordt bij volwassenen nooit meer herhaald. DTP herhalen is typisch een reisvaccinatie. De rest in je lijstje ook.

8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Nee, maar beheer heeft vakantie... Of ze zijn met -vervroegd- pensioen gegaan.

Popidepi, HvO, mamabri en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ja ik zeg toch dat ik ze opnieuw moest vaccineren omdat ze niet meer geldig waren in mijn lichaam. Maar deze kreeg ik wel toen ik 4 jaar was (DKTP) Ik weet wat de K betekend! Die staat er ook niet bij.

10. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Nou het gaat inmiddels ook over leefstijl en of je een gevaar vormt voor de mensheid als je vlees eet, dus volgens mij staat het prima hier! :D

Ysabella en Marchella vinden dit leuk.
  11. Bootcamp babe

Verloskundigen screenen veel zinloze dingen. Er wordt niet over nagedacht maar klakkeloos gedaan. Neem de screening op diabetes. Zinloos om dat te doen zonder risicofactoren. Neem de bepaling van vitamine D. Niet bekend wat het precies te betekenen heeft. Neem het klakkeloos ijzer suppleren bij een bloedarmoede die fysiologisch is in de zwangerschap. Ik kan nog wel even doorgaan...

Littlegirl1989 vindt dit leuk.
  12. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113

Ja zeer zeker. Maar bedoel vooral de doelgroep die helemaal niet vaccineert en alleen maar profiteert omdat 95% het wel doet.

13. Caro25

Caro25 Bekend lid

16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Het verbaast mij ook steeds meer dat mensen hun kinderen niet laten enten. Waarom zou je het risico willen nemen? Ik vraag mij dan ook af of deze mensen nadenken betreft vakanties/studies enz.
    Misschien is (nu) het gevaar in Nederland nog niet heel groot, maar tegenwoordig gaan de vakanties de hele wereld over. Rondreisje Afrika, Jungletocht in Thailand, noem maar op. Kinderen studeren steeds vaker in het buitenland enz.
    Er zijn zoveel landen (o.a in Azië) waar nog veel van dit soort ziektes zijn. Door niet te vaccineren krijg je de ziektes zo weer in Nederland met alle gevolgen van dien.

Soms hoor ik wel eens de reactie: Waarom inenten? Bijv Polio/Mazelen bestaat niet meer in Nederland. Nee, hoe zou dat komen dacht je?:rolleyes:

Het zou jou kind maar zijn die ernstig ziek word/overlijd omdat een ander niet wil laten vaccineren..

Oceanna, Zara75, Popidepi en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik heb hem ook gekregen rond mijn veertigste. Tijdens onderzoeken naar de oorzaak van herhaaldelijke miskramen kwam ook aan het licht dat ik geen antistoffen meer had tegen rode hond. Ik heb als kind de rode hond vaccinatie apart gekregen (BMR bestond nog niet toen), dus ik ga er eerlijk gezegd ook wel vanuit dat er veel ouderen onbeschermd rondlopen...

Kippetje88 en lies276 vinden dit leuk.
  15. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    283
    63
    Oceanna en DastyQueen vinden dit leuk.
  16. Kerstster

Kerstster Actief lid

1 nov 2015
    261
    31
    28
    Vrouw
    Silvermoon City
  17. Manque

Manque Niet meer actief

Nee hoor, maar als het niet gemeld wordt, snap ik wel dat ze niet reageren. Ik meldde net iets anders en daar werd binnen tien minuten op gereageerd door beheer.

Ysabella vindt dit leuk.
  18. Bootcamp babe

Gelukkig is dit niet waar. Niet aantoonbare antistoffen tegen rode hond wil niet zeggen dat je niet beschermd bent.

19. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Waarom moest ik dan persé opnieuw ingeënt worden?

lies276 vindt dit leuk.
  20. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113

Deel Deze Pagina