dat is een complot van de overheid om geld te verdienen. Die liegen daarover. Alle artsen zijn omgekocht om mee te liegen. Duhuh
Tja mensen die vinden dat ze meer kennis hebben (dankzij een middagje googlen met een kopje thee en een plakje cake erbij) over vaccineren dan wetenschappers (die jarenlang gestudeerd hebben op het hoogste niveau) ga je echt niet overtuigen met feiten en argumenten. En aangezien het belang van wel of niet vaccineren verder gaat dan een individu ben ik er een voorstander van dat dit een verplichting wordt.
Wat fijn dat het beheer zo snel reageert. Ik vind het ook wel iets voor jou om moderator te zijn zodat je zelf actie kunt ondernemen ipv telkens te moeten melden.
Sterker nog: toen ik kind was werd je voor meerdere dingen niet ingeënt...Ik heb alleen maar DKTP inentingen gekregen. Mazelen mocht ik niet tegen ingeënt worden, maar ondanks de weinige inentingen dus alleen maar bof gekregen. Ook geen dingen als waterpokken ed. Ik was gewoon nooit ziek.... Enige waar ik een beetje mee uit kijk is bij een mazelenuitbraak.
?? Nee, de vraag was: als het niet hebben van antistoffen tegen rode hond niet betekent dat je geen immuniteit hebt, waarom is het dan nodig opnieuw te vaccineren? Oprechte vraag...
Hier doet de verpleegster de vaccinaties (uk) maar krijg elke keer per verschillende vaccinatie een brief mee met waarop te letten qua ernstige symptomen en ook een helpnummer. Verder staan er ook mindere klachten op. We moeten ook 10-15 minuten in de wachtkamer blijven na de vaccinatie.
Ik heb geen ambities hoor. En ik meld ook zelden iets, nu toevallig om een topic te heropenen. Hoezo 'telkens te moeten melden'?
Vergeet vooral big Pharma niet. Dat is alleen maar heel veel geld verdienen en daar wordt niet jaren hard gewerkt en geïnvesteerd om nieuwe medicijnen te ontwikkelem.
Ooit er bij stil gestaan dat jij dus geluk hebt gehad? Mijn vader was ook niet ingeënt, vond mijn oma zielig. Nou hij heeft dus dikke shit gehad daardoor.
Die vinden dit niet hun verantwoordelijkheid. Is tenslotte niet hun kind. Onze kinderen zijn ingeënt. En we zijn flexitariërs. En we hebben ook nog zonnepanelen. Wat zijn wij toch GOED bezig!
Omdat het om kinderziekten gaat. Omdat kinderen vatbaarder zijn dan volwassenen. Als de ziekte niet of nauwelijks meer voorkomt onder kinderen, komt de ziekte onder volwassenen ook niet of nauwelijks voor en dus hoeven volwassenen geen hervaccinatie meer te halen.
O WoW!! En zeker tegenwoordig met de moeders en vaders die allebei werken. Kinderen komen steeds meer in aanmerking met andere kinderen. Ook met de binnenspeelplaatsen. De virussen verspreiden zich heel snel. Ik begrijp echt niet waarom ouders hun kinderen niet vacineren. (Geldt niet voor de uitzonderingen).
Nee die werken niet aan nieuwe en betere vaccins maar aan nieuwere en betere manieren om hun zakken te vullen.
ik weet niet of het zozeer geluk is of toeval. Iedereen om mij heen kreeg allerlei kinderziektes, mijn broers ook en ik niet. Terwijl ik niet of nauwelijks ingeënt was. Mijn kinderen zijn allebei ingeënt tegen kinkhoest, maar ja, de kinkhoest bleek veranderd te zijn, dus toch beiden kinkhoest gehad....is een lange toestand geworden kan ik je zeggen. Dan had ik ze net zo goed dus niet kunnen in laten enten tegen die kinkhoest. Ik ben zeker niet tegen vaccineren, maar ik vraag me nav mijn eigen voorbeeld wel eens af HOE noodzakelijk het allemaal is....Tuurlijk: een ziekte als polio of mazelen moet je proberen te voorkomen, maar ondanks inentingen toch kinkhoest krijgen zou niet moeten mogen natuurlijk, terwijl het toen al wel bekend was bij de GGD dat het vaccin eigenlijk niet meer goed werkte doordat de ziekte veranderd was.
Ja, maar ik wilde graag een antwoord op mijn vraag. Want ik zat indertijd helemaal niet op het BMR vaccin te wachten, maar het moest.
wij zijn op de lagere school nog getest op TBC, jij vast ook? Sneetje in je bovenarm, littekentje zit er nog.
Dan neem ik aan (maar ik ben een leek) dat jouw arts op dat moment gelijk had en dat het wel waar is dat als je geen antistoffen hebt je ook niet beschermt meer bent. Ik zou eerder twijfelen aan waar degene die hierboven anders beweerde en waar deze informatie vandaan komt.
Zonder die inenting was de kinkhoest waarschijnlijk nog erger geweest. En zo'n vaccin is natuurlijk niet van de ene op andere dag aangepast op nieuwe varianten. Mijn man ontwikkelt nieuwe medicijnen, je wilt niet weten hoeveel tijd en geld er in zo'n traject gaat zitten.