misschien, wie zal het zeggen? Ik vind alleen dus wel dat OMDAT het bekend was dat deze kinkhoest inenting niet volledig de ziekte indekt dat WEL gemeld had mogen worden...En dat is totaal nagelaten. Want hoeveel kinderen zijn nu dus niet volledig ingeënt tegen kinkhoest? Behoorlijk veel lijkt me. Deze ouders weten dit niet. Die denken dus gewoon hun kind volledig veilig te hebben tegen kinkhoest. Mijn kinderen hebben het van een (ook ingeënt) nichtje gekregen, die het van een (wederom ingeënt) vriendinnetje kreeg.
Wat Lisanne volgens mij duidelijk probeert te maken: de pro vaccers verwijten de anti vaccers dat ze een gevaar vormen voor de gezondheid van andere kinderen/ mensen. Vervolgens leven de meeste pro vaccers ( en misschien ook de anti vaccers) zo vervuilend en belastend voor het milieu dat ze daarmee de aarde ( en dus de mensheid) op grote schaal om zeep helpen. Niet erg consequent dus. Als de gezondheid van andere mensen/ kinderen je zo aan het hart gaat, zou je dus veel bewuster en minder belastend moeten gaan leven om de mensheid gezond te kunnen houden.
Maar waarom wil je dan überhaupt kinderen? De gevolgen voor het klimaat zijn enorm. Het is veel beter voor je ecologische voetafdruk om geen kinderen te nemen! ......Dit is niet serieus uiteraard, het willen krijgen van kinderen is een biologische aangeboren behoefte, weinig mensen die dat gevoel “even uit zetten” om het milieu te willen beschermen. En het optimaal willen beschermen van je kroost is ook zo’n behoefte. Ik kan en wil niet mijn kinderen aan enig kwaad blootstellen, waarvan ik weet dat ik in staat ben om het te voorkomen. Dus vaccineren hoort daarbij. Zodra je kinderen wil meet je al met twee maten. Je kunt beter 100000 vliegreizen maken en de hele dag hamburgers eten dan kinderen nemen.
Is alleen maar wetenschappelijk bewezen maar hé, wat zegt dat nou je vroeg het, ik gaf antwoord. En ik ga geen energie steken in iemand overtuigen want dat heeft nog nooit iets opgeleverd. Zouden mensen in dit topic misschien ook eens mee moeten stoppen want het scheelt een hoop gezeik.
En toch ben je zelf iemand die continu in discussie gaat en hele betogen houdt over hoe slecht mensen zijn die vlees eten etc.
Ja dat is een interessante discussie inderdaad, die vind ik iets minder vermoeiend maar ook lastiger om te ontdekken wat 'beter' is. Mijn stiefdochters zijn al veganist en zetten zich actief in voor het milieu, mijn eigen kinderen zou ik ook zo opvoeden en ik vind het heel hard nodig dat er meer mensen komen die dat doen en hoop dat mijn kinderen een positieve invloed op de wereld zullen hebben. Maar om de reden die je noemt ben ik een groot voorstander van adopteren en overweeg dat ook. Helaas is mijn vriend er te oud voor en ik vraag me af of daar een weg omheen te vinden is. Dus ben ermee bezig
Geen enkel vaccin geeft 100%garantie. Ook als je geënt bent kun je de ziektes krijgen enkel heb je dan al antistoffen in je lichaam waardoor de ziekte minder ernstig verloop heeft en je sneller geneest. Ook is het zo dat veel vaccins pas volledige bescherming geven na 2 of 3 keer enten. Deze staan dan ook meerdere keren in het rijksvaccinatieprogramma.
Dat klopt ook, maar als bekend is bij de GGD en de huisarts dat een bepaald vaccin eigenlijk niet voldoet omdat de ziekte veranderd is vind ik dat dat bekend moet worden gemaakt ipv "half" vaccineren met een vaccin wat dus maar voor een kwart zijn werk doet.
Veganisme lijkt mij ook niet gezond. Mensen zijn geboren alleseters en hebben nou eenmaal ook voedingsstoffen nodig die uit dierlijke producten komen. Zelf ben ik ook bezig om zo bewust mogelijk te leven en sla ook gerust af en toe mijn vleesje over, maar de voedingsstoffen uit vlees,vis,ei,melk verkrijg je niet uit plantjes. En de kunstmatige versies lijken mij nou niet bepaald beter voor je
Ik heb nooit gezegd dat mensen die vlees eten slecht zijn en dat vind ik ook niet. Ben benieuwd waar jij dan een heel betoog vandaan haalt. Ik gebruikte het in dit topic als voorbeeld in een rijtje met andere dingen die allemaal andere mensen schaden en vind dus dat er met twee maten wordt gemeten, dat is alles. Wordt alleen niet goed gelezen en uit context gehaald maar daar kankik niks aan doen. Je stelde er zelf ook een vraag over, die heb ik beantwoord. Maar ik ben geen topic begonnen over vlees, ben hier niet bezig met mensen overtuigen van dat ze geen vlees moeten eten en gebruikte het gewoon als voorbeeld. En dat je een vraag stelt en vervolgens zo met het antwoord om gaat vind ik eigenlijk gewoon heel flauw.
Dit is gewoon al jaren bekend hoor. De reden dat het alleen aan de allerkleinsten wordt gegeven (de K in DKTP, later alleen nog DTP) is dat die er dan niet aan doodgaan. Oudere kinderen kunnen het wel krijgen, volwassenen ook, maar milder. En als er een beter alternatief was, werd het wel gebruikt. Dat jij dit niet weet, ligt niet aan huisarts of CB of GGD. Dat ligt aan jezelf. De informatie is gewoon beschikbaar bij het RIVM.
probleem is dus dat de kinderen die in 2010 tm 2012 (in die jaren zijn mijn kinderen geënt) sowieso niet voldoende geënt zijn tegen kinkhoest, en de ouders dit dus gewoon niet weten. ik heb geen idee wanneer en of er al een nieuw vaccin is inmiddels en dat hij dus nu weer goed is en voldoende werkt tegen kinkhoest.
Ik gebruik zelf ook nauwelijks vleesvervangers en krijg echt alle voedingsstoffen binnen die ik nodig heb hoor. Maar dat mensen geboren alleseters zijn ben ik het niet mee eens. Lijkt me echter niet de bedoeling om daar nu een heel gesprek over te voeren want dat gaat wel heel erg off topic. Als je er echt verder over wilt praten mag je me pb sturen
Maar waarom wordt het dan zowat doodgezwegen? En dus nog steeds gedaan of vaccineren hét walhalla is? want laten we eerlijk zijn: ik weet dit, jij weet dit, maar volgens mij zijn er maar relatief weinig ouders die dat echt weten. Want het wordt je in elk geval al niet verteld.
Nou zoveel zin heb ik niet in zo'n discussie. We schieten er toch niks mee op uiteindelijk doet iedereen wat zij denkt dat het beste is voor haarzelf en haar kids. Zolang iedereen maar gezond is en blijft
en nogmaals: ik ben voor vaccineren. Maar ik vind dan wel dat afwijkende zaken, zoals het kinkhoestvaccin wat onvoldoende beschermd, gemeld moeten worden zodat ouders er wel op bedacht zijn.