Onrustig tijdens fles,fles niet volledig opdrinken en enorm last van boertjes.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sannie1981, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Sinds een week gaat het geven van de fles aan onze dochter enorm moeizaam.
    Onze dochter van nu 20 weken zit op koemelkvrije voeding, de nutramigen. Dit ging altijd goed,maar sinds een week is het geven van de fles een ramp.
    Ze is enorm afgeleid en erg onrustig en drinkt daardoor erg gulzig en onrustig. Na even drinken begint ze te krijsen en duwt ze de fles echt weg. Er zit dan wat dwars hebben wij het idee. Ze ligt dan te kreunen en na flink kloppen op der rug en rondlopen komen er boertjes. Als die er eenmaal uit zijn, lucht het enigzins op. Maar als we an de fles er weer in doen, is het na een aantal minuten hetzelfde verhaal.
    Ook geeft ze best wel wat mondjes terug en drinkt ze de fles niet helemaal meer op.ze laat telkens 40cc staan. Ik zou het er eventueel met heeeeeel veel moeite wel inkrijgen,maar dan spuugt ze het allemaal uit. Ze weegt nu 5,5 kilo en krijgt vier flessen van 150cc water en een fles van 180cc water,dat is de laatste avondfles.

Soms denk ik wel eens aan reflux, maar het is pas iets sinds de laatste
    Week of twee. Kan Reflux ook later opkomen zetten?

Of is het iets wat een beetje bij der leeftijd hoort? Ze is nm erg afgeleid en dat terwijl ik de fles altijd op een rustige plek geef.

Wat denken jullie? Of hebben jullie nog tips?

Groetjes,
    Sannie

Het mondjesmaat spugen is gekomen sinds ze op de nutramigen zit. Voorheen zat ze nm op de comfort van Friso en die is ook tegen spugen.

2. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ja dit ken ik zeker
    lisa is nu bijna 7 weken en vorige week zijn we bij de ka geweest voor dit gedrag .. sjeee wat een gedoe de fles geven en je zag dat ze pijn had
    krijssen niet drinken heeeel wild
    we hebben nu ook idd andere voeding tegen krampjes en moeilijke ontlasting op tip van het cb .. het hielp niet veel
    na weer een drama tijd zijn we naar de ka geweest daar de fles gegeven en ze liet het ff goed zien
    gelukkig is alles ok met ons meisje en het zijn echt krampjes
    op het moment dat ze rood aanloopt of onrustig wordt of gaat krijssen even stoppen en laten boeren .. dan weer verder gaan .. en we hebben het advies gekregen om de Dr Brown flessen te gaan gebruiken en infacol ...
    ik geloofde er niks van .. sjee bij onze zoon hebben we ook zo afgezien ..
    maar het is echt een verschil !! de flessen gaan weer leeg en bijna geen gehuil of gekrijs meer...
    ik hoop echt dat je er wat aan hebt want ik weet hoe meoilijk het is en je gaat gewoon tegen de voedingen op zien
    de flessen waren niet goedkoop maar het maakt veel verschil ! hierbij extra goed opletten ( altijd trouwens) dat ze geen lucht meezuigen met het drinken want daar komt de lucht van in de maag en daardoor de pijn !!!

sterkte !!

3. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Hoe bedoel je? Hoe voorkom je dat?

4. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ja dat is erg moeilijk
    wij hadden de avent flessen en speenen en daarmee smakte ze heel veel... ook aan de zijkant slooten haar lipjes niet om de speen heen en zo zoog ze lucht mee naar binnen
    nu met de dr brown sluit alles goed af .. en let ik op dat haar mond goed er omheen zit .. bij smakken of niet goed sluiten speen eruit en opnieuw laten happen

5. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    lukt ons ook nog steeds niet altijd hoor maar gaat echt stukken beter:D

6. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    oh, ik snap het!
    Ja dat doe ik ook.
    Lippen er zover mogelijk omheen, en bij smakken de speen opnieuw erin. Vooral 's nachts in het donker is het wel eens lastig;).

7. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi,

hier ook een mama van een moeilijk drinkend kind. Bij ons is het jammer genoeg al 3 maanden drama.
    Herken heel veel uit je verhaal.
    Waar ik aan denk is toch reflux. Je dochtertje kreeg friso comfort wat dikker is en zal daarom waarschijnlijk toen minder oprispingen gehad hebben omdat er meer melk in haar buikje bleef.
    Nutramigen is veel dunner en komt dus sneller naar boven. Jesse zit nu aan de neocate en daar doen we JBPM doorheen. Heeft daar wel een tijdje kramp van gehad, maar nu we zijn gaan bijvoeden gaat dat beter.
    Wij zijn vanwege het slechte drinken ook eerder gaan bijvoeden dan 6 maanden op advies van de KA.
    Voeden jullie al bij? Want ik merk ook nu Jesse andere smaken leert kennen hij nog minder trek heeft in de neocate voeding. Wij gaan daarom ook op korte termijn provoceren.

Maar wat een herkenning. Jesse drinkt ook heel onrustig, hapt veel lucht binnen, boert vervolgens heel slecht en wordt daardoor weer onrustig tijdens het drinken. En als hij niet goed boert dan gooit hij de fles er ook weer uit. Wat een drama.
    Ik geef hem nu op de commode de fles. Hij ligt dan om zich heen te kijken en zo lukt het me om er ca. 100 tot 120 cc in te krijgen.

Wij zitten nu op 4 flessen met wat fruit en groentehap en dat gaat redelijk.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Door de nutramigen kan je ook jbpm doen, dus daarmee dikker maken kan misschien helpen?

Daarnaast zijn wij ook overgegaan naar de dr browns flessen en hoefden daardoor geen infacol te gebruiken.

Deel Deze Pagina