Hallo mensen Mijn naam is desire ben hier al een hele tijd niet meer geweest normaal was ik bono maar mijn wachtwoord ben ik vergeten en in middels heb ik een andere mail, dus ik kan er niet meer in komen Inmiddels zijn wij uit behandeld. al ongeveer een jaar en we zitten nu in de adoptie procedure . Wat heel leuk moest wezen we zijn daar voor getrouwd we hebben de cursus gevolgt . En we zijn nu bij het gezinsonderzoek aan gekomen. Deze man heeft gelijk voor mijn gevoel alles aan puin geschoten en nu ongeveer zijn we een week verder en heb heel erg het gevoel me zelf hier in te verliezen. huil de hele week al slaap slecht en ben ook echt misselijk.nu met dit typen ook weer dikke tranen. Ik had ook echt niet verwacht dat de weg makkelijk was maar dit is voor mij gevoel niet meer menselijk. En ben bang dan dit NOG of TOCH ! Niet de goeie weg is, niet dat zo'n kindje niet welkom is hoor. Maar hoe je leven onder de loep word genomen terwijl we hele normale mensen zijn is gewoon bij ziekelijk af en vind het ook heel knap dat mensen dit kunnen. Maar ik ben heel bang dat ik dit niet kan. Ook met de eisen van de landen je moet je al in laten schrijven voor een kindje van 4a 5 jaar en een kindje met een handicap . Ik kan me nog! Hier niet in herkennen. ik verwachte ook echt geen baby en ja elk kind heeft recht op een papa en mama . Maar de angst en twijfels slaan nu gewoon echt toe en ik weet het even niet meer. Dus ben een beetje verder aan het kijken wand accepteren dat ik door moet zonder een kindje kan ik ook niet. Ik heb veel zh behandelingen gehad en zal ze hier even op een rijtje zetten 5 keer iui 1 keer ivf en de oorzaak gevonden zaatje en eitje willen niet kleven 2 keer icsi waar van 3 eitjes kunnen in laten vriezen Dus 3 crio behandelingen dus gehad waar van 1 keer een mk bij ongeveer 8 weken zwanger te mogen zijn Dus zoals jullie zien word er geen behandeling meer vergoed, en eigenlijk is dit het einde voor ons, maar onze hoofden kunnen we er nog niet aan om kinderloos te blijven . Wanneer is het genoeg geweest !ik weet het niet ik had zelf gehoopt het hier bij te kunnen laten. dus niet Nu hoor ik wel eens over behandeling in het buiten land en dat ze daar veel verder zijn dan wij. Maar ik weet niet welke weg ik moet bewandelen en hoe ik dat moet gaan aan pakken en hoe groot daar mijn kansen zijn,wat zijn de kosten en in welk land moet ik wezen .en hoe ver zijn ze daar HELP! Het even niet meer weten
Hoi Desire, Wat ontzettend rot dat je jezelf zo voelt en dat het pad wat jullie gekozen hebben misschien niet meer het juiste lijkt te zijn. Of nog niet. De meeste meiden hier wijken uit naar Gent of Dusseldorf als ze voor het buitenland kiezen. Ikzelf zit in Gent en ben er zeer tevreden over. Als je op google zoekt op ARG UZ Gent, kom je op hun website uit. Hier staat ook alle prijsinformatie. Ook kan je googlen op IVF Dusseldorf, dan kom je op de kliniek in Dusseldorf uit. Zij hebben ook een nederlandse pagina. Wat ze in Gent meer kunnen/ doen dan in Nederland is bijv flushing. Bij de punctie worden follikels (als je er niet zoveel hebt) uitgespoeld, zodat er geen eicellen blijven plakken. Ze hebben ze dan allemaal te pakken. Daarnaast werken ze met assisted hatching. Ook is er een pipelle behandeling en zijn ze verder in onderzoeken naar waar het mis zou kunnen gaan. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Sterkte en succes meid!
nou een weekeind er goed over gepraat "gehuild" en bij ons gaat het roer om.we stappen uit de adoptieprocedure en we gaan weer de mmm in, maar dan wel in het buitenland wij zouden voor Gent kiezen en dan meer om de taalbarrière. maar wat is het verschil tussen DE of BE en waarom hebben jullie voor het één of het ander gekozen. ik wil de beste keus maken want dit is alles of niets dus AJB geef een reactie.
Hier heel tevreden over Dusseldorf. De embryo's gaan daar in een embryostoof, iets wat ze in nederland (nog) niet hebben. Met als voordeel dat ze de embryo's goed in de gate kunnen houden van buitenaf. Daardoor geen temperatuurschommelingen. In Dusseldorf mochten we we ook gelijk 2 embryo's terug laten plaatsen. Iets wat in Nederland niet mag. (1e keer terugplaatsing bij 34jr). Verder heel veel positieve verhalen gehoord over Gent. Hoop met heel m'n hart dat jouw kinderwens gaat uitkomen!! Aangezien je een keer zwanger bent geweest (dat kan dus) zou ik net als jij heeeeeeeeeel veel moeite hebben om niet nog een behandeling te laten doen!
Hoi , Hier ook een dusseldorf ganger en zeeer tevreden (zie banner) .. In dusseldorf werkt een Nederlandse arts, al een aantal jaren als beste fertiliteitsarts van Europa uitgeroepen.. Wij hadden 17 april een intakegesprek en daarna meteen begonnen! 6 weken later een positieve test in handen.. Het kan allemaal erg snel gaan.. Kosten zijn wel hoger dan in Nederland .. Dit komt ook door nieuwe technieken zoals de embryoscope waar je dan weer wat extra voor betaald. De punctie gaat trouwens ook onder narcose, heerlijk! Kosten waren bij ons zo'n 3100 euro.. Daar komen de kisten Vd hormonen nog bij. Maar daar kun je wellicht op een goedkope manier aankomen.. Succes en ik hoop voor jullie dat het snel raak mag zijn!
Jup, Nederlandse arts en assistente. Waarom niet gewoon een intake-gesprek plannen?? Dat duurt nog 4 mnd voordat je aan de beurt bent. Heb je nog even bedenktijd maar staat de afspraak alvast . Na de intake kun je gelijk beginnen, dan geen wachtlijst. Nadeel Düsseldorf: de arts is zakelijk en kort van stof. Kundig maar zakelijk. Je moet zeg maar goed weten wat je wilt en niet wilt. Meedenken mag, daarin gaat hij vaak wel met je mee....
dank je ik zal het gelijk doen . kort van stof of niet als hij ons maar zwanger krijgt vind ik het prima
Hier ook een positief verhaal uit DD. Na heel wat jaren in NL bezig geweest te zijn, lukte het in DD gewoon na 2 tp's. We hebben in nederland 3 ICSI behandelingen gedaan, daarvan 12 tp's en helaas mocht het niet lukken. We hadden nog 11 cryo's over en deze hebben we verhuisd naar DD. Van deze 11 hebben het er 3 overleeft. De 1e tp 1 cryo, deze was matig van kwaliteit en de 2 tp 2 cryo's, 1 van zeer goede kwaliteit en de ander goed en we zijn nu alweer ruim 10 weken zwanger. Er is inderdaad een nederlandse arts en meerdere nederlandse assistentes. Ja hij is nogal zakelijk, maar het gaat om het einddoel toch . Ik lees ook heel veel goede verhalen over Gent. Ik vond het zelf ook nogal lastig kiezen, maar na de intake in DD was ik meteen over. In Gent heb ik trouwens geen intake gesprek gedaan hoor.
Hier ook een Dusseldorfganger en ik ben nu moeder van 2 prachtige kinderen dankzij hun! Ook vanuit Gent ken ik positieve verhalen! Ik las hier ergens dat het buitenland duurder is, maar dat is niet helemaal waar. Want in NL zitten de medicijnen niet bij in de behandeling en in DL wel...dus bij een normale ICSI (zonder stoof enz) betaal je 2300,- inclusief de medicijnen... en in NL ligt misschien het bedrag van behandeling lager, maar betaal je de medicijnen apart. Heel veel succes!
Er komen nu zo veel vragen naar boven .gebruiken ze daar de zelfte hormonen als in nl. En ik las ergens ook iets over vitaminepreparaten hoe zit dat dan . En wat kan ik nu doen om mijn lichaam voor te bereiden voor wat er komen gaat. Roken en drinken doe ik al niet maar zijn er nog andere dingen die van belang zijn . Alle tips zijn welkom
Hoi, ik wou even zeggen dat ik zo stom vind als mensen niet doorgaan met adoptie omdat de kans groot is dat je dan een kindje krijgt met een handicap... Als je zelf een kleine krijgt kan het ook een handicap hebben. Dan zeg je toch ook niet dat je het kindje niet wilt.. Ik zeg niet dat dit bij jullie het geval is, want in jullie situatie zou ik denk ik ook verder de mmm ingaan.
Op een andere forum heb ik deze discussie ook al gehad dus heb niet zo'n behoefte om er al te die op in te gaan . Ja bij een gewone zwangerschap kan lot je treffen. maar om daar bewust voor te gaan is nog al niet wat en al helemaal niet om voor een kind met een handicap te gaan alleen om de procedure te verkorten dat is ook niet eerlijk. Het is een wereldje die ik echt als negatief heb ervaren en met veel ontmoedigende mensen. En de mensen die ooit daar voor gaan wens ik veel geluk en kracht om daar door heen te komen. En dat ze hun kindje wel mogen kunnen op halen Maar ajb ik wil het hier bij laten en me weer op de behandelingen richten en voor berijden . En ik weet dat dit wel een wereldje is met positieve en meegaande mensen om mij heen. de weg is al zwaar genoeg en dan kun je niet genoeg positiefe mensen om je heen gebruiken
Hoi Desire Heb je gewoon DD gebeld? ? Hoe ben je aan het nummer gekomen? ? Zou ik het nummer mogen hebben? Doe maar ff in een PB. Ik heet ook Désiré
Hoi Desire, Hier ook een DD ganger...... nog maar net hoor. Eerste kindje uit icsi in Ned, 2e wilde niet lukken dus overgestapt voor de 3e icsi. Helaas bij ons mislukt. Gaan nu voor een 4e zelf betaalde poging dus ook wel weer naar DD . Misschien een idee om in het DD topic mee te gaan schrijven? Kun je ook met al je vragen terecht. Kippetjuh en Loontje schrijven daar o.a. ook. Kun je ook veel terugvinden over Vitamines e.d. die Dr. S. (de nederlandse arts daar) voorschrijft. Wat de arts manlief hier voorschreef en meerdere heren van de dames in het DD topic....schrik niet, want het is een ontbijt op zich : - Foliumzuur 400 mcg - Vit. D3 2000 IE - Omega 3 vetzuren visolie capsules 1000mg - Zink 25-40 mg - Vitamine C 70mg 3 x dgs een tablet Zal je de link v/h topic even doen: http://www.zwangerschapspagina.nl/mmm-clubs/320857-icsi-dusseldorf.html (staat ook onder mmm clubs Heel veel succes en ik hoop dat jullie wens ook spoedig mag uitkomen!! Gr. Majo
Voor Ddees70, hierbij een link naar site van DD zelf. Kun je op nederlandse vlag klikken voor nederlandse info. Dan klik je op 'onze praktijk' en dan op 'contact'. Staat dan telefoonnummer van Nederlandse secretaresse. Moet je alleen wel 0049 ervoor draaien en dan de 0 weglaten. IVF Düsseldorf | IVF, kinderwens, Düsseldorf, Duesseldorf, voortplantingsgeneeskunde, onvruchtbaarheid, kinderloos, inseminatie, kunstmatige bevruchting, ICSI, TESE, Nord-Rhein Westfalen, onvruchtbaar, hormoon, gynaecologie, donor, genetisch onderzoe Succes!!