Vorige week verslikte ik me bijna in mijn ochtendkoffie bij het lezen van de krant. Misschien hebben jullie het ook gezien? Er is nu een menstruatiedeken op de markt. Ja, je leest het goed, een menstruatiedeken. De enige link die ik op Google nog vond gaat naar de Belgische krant Het Laatste Nieuws, maar dan weten jullie waar het over gaat: https://www.hln.be/nina/seks-relaties/bijzonder-deken-maakt-seks-tijdens-je-maandstonden-makkelijker~aa0a06ca/ De fabrikant van het menstruatieondergoed Thinx (kennen jullie misschien wel) heeft de speciale stof die in hun slipjes zit nu gebruikt om er één groot deken van te maken dat je kunt onder je poep schuiven tijdens "die" dagen. Ze hebben een onderzoek gedaan en de jeugd gaat blijkbaar volop door tijdens hun rode dagen waardoor er natuurlijk wel eens gemorst wordt op de lakens... alleen is de vraag dan of zij wel het budget hebben om hier over de 300 euro aan uit te geven... is een handdoek die nadien in de was gaat dan gewoon niet praktischer...?
Ik heb het ook gelezen. Alhoewel ik een grote fan ben van Thinx heb ik hier nu toch wel het idee dat ze hun speciaal absorbtiemateriaal (wat echt wel goed werkt) proberen op andere manieren aan de man/vrouw te brengen. OK, op een handdoek zie je wel de onsmakelijke bloedvlekken (die zie je niet op het deken), maar even de was in en het probleem is opgelost. Kost ook een stuk minder...
Koopje toch gewoon een donker rode of zwarte handdoek . Kost 10 euro. Zie je ook geen vlekken Onzin En die prijs
Moet er niet aan denken om tijdens de menstruatie seks te hebben. Ik voel me dan totaal niet aantrekkelijk. Dus die deken komt er hier niet in.
in jou geval komt niet alleen die deken er niet in ik snap je helemaal hoor, ik was daar ook nooit fan van.
Toen mijn libido als tiener hoger was dan de Mont Blanc keken we hier echt niet naar. Handdoekje en gaan... bovendien verdwenen zo mijn menstruatiekrampen als sneeuw voor de zon Nu het allemaal qua libido wat minder is, verkies ik toch andere dagen...
Eerder hadden wij ook wel seks tijdens mijn menstruatie en legden we er gewoon een handdoek onder. Tegenwoordig vind ik het niet zo prettig meer. Maar waarom je zo'n dure deken nodig hebt zou ik niet weten, wat een onzin zeg.
Gebruik jij hun ondergoed? Wat is jouw ervaring er mee? Lijkt me heel fijn, nu nog geen menstruatie maar zal ooit weer komen .
Absoluut! En ik ben er dolenthousiast over! Geen slecht zittend maandverband meer, geen irritaties meer, je merkt gewoon NIETS van je menstruatie (buiten de buikpijn dan). Geen geurtjes, geen kleurtjes. En het gedeelte aan de vagina zit nog eens erg zacht ook. Ik vond het eerst een beetje "raar" om zo los in je onderbroek te bloeden maar ik kan nu niet meer zonder. Ik gebruik ze nu al een paar maanden, ik wissel gewoon 's ochtends en 's avonds als ik terugkom van mijn werk. Nog nooit een ongelukje gehad. Me happy! Het enige nadeel is de prijs, want er komen (met wat pech) nog eens extra importkosten bij je bestelling. Ik had graag een uitgebreide collectie maar omwille van de prijs kan dat niet. Ik heb nog eventjes aan uitwasbare maandverbanden gedacht maar dat zijn echt nog maandverbanden, als je begrijpt wat ik bedoel. Wel ecologisch maar je voelt ze nog steeds zitten. De Thinkx is gewoon een onderbroek en klaar!
Bedankt! Dat klinkt super! Hoe veel heb jij er, als ik vragen mag . Ik heb zelf ook wasbaar maandverband, maar vind het niet ideaal (de heel korte tijd tussen de zwangerschappen in dat ik ongesteld was )
Ik heb een setje van zes waar ik tussen wissel. Ik moet dus wel wat vaker de was draaien op dat moment. Als je nog vragen hebt, PM me maar of start een nieuw onderwerp want we gaan wat off-topic hier.
Toen ik nog studeerde wist mijn toenmalig vriendje dat ik mijn menstruatie had elke keer ik een zwarte handdoek naast mijn bed had liggen. Toen trokken we er ons echt niets van aan. Nu: minder zware regels dan in de tienertijd en toch doen we het niet meer die dagen. Jeugdzonde zullen we maar denken. PS: hier ook een Thinx fan! Ze hebben nu ook een deal met Selfriges in Londen, dus misschien haal ik daar wel mijn volgende set want het is inderdaad redelijk duur om ze te importeren