Voor de Puregondames :Hoe lang spuiten jullie?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marjo83, 6 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hey Nannie,

Gaan we mooi gelijkop zeg, ik zit morgen op cd 13.
    Ik spoot vorige maand 75 iu, maar ik kreeg pas heel laat activiteit en toen waren het er gelijk 4! Nu moest ik met 50 beginnen, maar aangezien ze op cd8 nog nix zag, moest ik 75- gaan spuiten. Maar ik weet dus hoe snel het bij mij kan gaan, dus ben er toch een btje bang voor, dat ze toch een grote spurt gemaakt hebben..
    Ik heb trouwens ook te dun slijm, wat toevallig zeg. Dat was ook de reden om te gaan spuiten (Clomid sloeg op zich wel aan.) Helaas is het niet heel veel dikker, mede daarom ga ik na de eisprong met Progestan beginnen..

Succes morgen!

Liefs
    Marjo

2. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    waarvoor is progestan dan?
    Zodra er eitjes zijn is mijn slijm overigens wel ineens dik hoor!
    vorige keer was het in 2 dagen van 5,4 naar 9 mm gegaan!

Ik voel het nu wel aan de zijkantenis heel afwisselend ben aan de ene kant toch wel bang dat het nu ineens te laat is ook doordat het ineens met zo'n vaart groeit!
    maar goed we zien het morgen wel laat het hier wel even weten!

Liefs Nannie

3. Niet meer actief

O fijn onderwerp. Ik moet morgen mijn eerste spuit puregon zetten 75. Pff als ik het zo lees moet ik eerder bang zijn voor overstimulatie dan geen ei :-k

Marjo loop jij ook in het Scheperziekenhuis in Emmen? Zag dat je vlakbij Emmen woont ;)

4. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Ik moet woensdag beginnen... maar ik heb nog geen flauw idee met hoeveel...

Hebben jullie veel last van de bijwerkingen?
    Met Clomid viel het opzich wel mee... af en toe een beetje kribbig..

5. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Spannend he Nannie! Ik duim voor ons allebei op hooguit 2 eitjes! Tot hoveel follikels mag jij eigenlijk doorgaan? Wij moeten bij 3 of meer al stoppen.. Wat goed trouwens dat jouw slijmvlies zo goed opbouwt als er eitjes zijn! Bij mij is mn slijmvlies op z'n dikst 6 mm. Mijn luteale fase is ook maar 10 dagen en ook mede daarom krijg ik straks Progestan, om een innesteling te bevorderen als het ware.. Ben wel benieuwd..

MvTygo: Het is heel persoonlijk hoe je op Puregon reageerd, dus ga je nu niet drukmaken meis dat je gelijk een overstimulatie krijgt! Wat grappig dat je zo dichtbij woont trouwens, ik loop indd ook in Emmen bij de fert.arts (en aangezien dat er maar 1 is weet je was wel welke ;) )
    Ik zie dat je veel mk's gehad hebt, wat ontzettend naar voor je :(
    Wat voor behandeling volg jij dan? Veel succes morgen met het spuiten, voor jou de eerste keer?

Joyce: Heb helemaal nergens last! Met Clomid altijd opvliegers, lichtflitsen en last van de overgang van licht naar donker..

Liefs
    Marjo

6. Niet meer actief

Ben nu wel nieuwsgierig waar jij woont Marjo ;)

JA klopt mevr T heb ik ook leuk mens, met haar hulp heb ik ook Tygo gekregen :) Ook dmv van IUI eerste poging meteen raak alleen toen met clomid en pregnyl.
    Heb net begin november mijn 5de miskraam gehad(5 spontane zwangerschappen gehad nu en alle 5 geeindigd in een miskraam), moest weer kijken of alles weg was en of er eitje groeide maar dat was nog maar klein dus provera gehad. En morgen dus beginnen met puregon(voor het eerst), daarna pregnyl en IUI.

Misschien zie ik je wel een keer bij mevr T. Dat lijkt me raar :D

7. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Ik heb ook weinig last van bijwerkingen van de puregon!
    Alleen zodra ik eitjes krijg, krijg ik een aantal pukkels en zere borsten!
    Van de clomid heb ik ook meer last gehad zoals kribbig en duizeligheid.

En je hoeft echt niet bang te zijn voor overstimulatie hoor. Iedereen reageert er weer anders op.... Gelukkig ;)
    Succes allemaal dat puregon onze uitkomst mag zijn! :D

8. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    En marjo hoe was het bij jou in het ziekenhuis?

Ik had een eitje van 19,5 mm en het vlies was ruim 8 mm.
    Ik heb net pregnyl gespoten dus t worden komende 2 weken spannende wachtweken!
    Ik hoop dat het niet zo gaat als vorige keer dat ik constant bloedverlies en pijn krijg maar het lijkt nu rustiger als de vorige keer!

Ben benieuwd hoe het bij jou is gegaan!

Zo zie je maar weer dat puregon per keer per lichaam anders kan reageren!

Liefs Nannie

9. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Hey meiden, ik had een ampul met 600 eenheid gekregen..dus dat gaat wel goed. Daar kan ik ongeveer 8 dagen mee doen...... Heb wel te weinig naaldjes gehad. Daar moet ik nog wel even achteraan.

Verder valt het inderdaad wel mee. Het naaldje is zoooooo dun dat je er nauwelijks wat van voelt. Ik heb wel hele weekend hoofdpijn gehad.

10. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hey meiden,

Nannie: Ik wil net gaan reageren en krijg je pm, wat toevallig haha Wat fijn dat je al Pregnyl mocht zetten en dat je slijmvlies zo goed opbouwd, top! Nu weet je wat jullie te wachten staat he :) Zet 'm op!
    Wbt de Pregnyl, zo lang de poeder maar is opgelost maakt het niet uit hoor! Spuit je 5000 of 10000?

Nou, hier groeien weer es teveel :rolleyes: Het kan ook nooit es normaal gaan he, k*t, k*t! Ik moet gelijk stoppen met spuiten, morgen bloedprikken (oestradiolwaarde) en woensdag weer terugkomen. Er is 1 follie van 13, die zou moeten doorgroeien, maar er zijn er weer 5 van 10/11. Als ik nu stop met spuiten zouden die niet moeten doorgroeien, maar ja wat gaat die van 13 dan doen he.. :-k
    Ik word hier echt zo krankemejorum van! Duimen jullie met me mee dat het goed gaat komen?

Liefs
    Mar

11. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Damie: Fijn dat het je meevalt meid! Hoeveel spuit jij ook alweer? Hopelijk neemt de hoofdpijn gauw af.

12. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Jeetje wat kl*te voor je meid!
    maar heb jij ook pco of niet?
    want ik heb altijd kleintjes erbij wel een stuk of 20 van 8 tot 12 mm.
    Bij mij is het dus normaal.
    Vorige week was dit eitje 14 mm en de rest was 8 mm.
    Maar ze zijn allemaal rustig verder. De vorige cyclus waren er veel actief en moest ik ook stoppen en gelukkig waren er toen toch 2 door gegroeid!
    Ik ga echt voor je duimen hoor dat er bij jou ook eentje gaat doorgroeien!

Van de Pregnyl spuit ik 5000 heb ook een keer 10000 moeten spuiten maar dat schijnt niet te hoeven!

rustig aan!

Liefs Nannie

13. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Marjo, ik spuit 75 eenheid. Vrijdag heb ik mijn eeste fm. Ben erg benieuwd. Mijn buik is echt onrustig.... overal steken enzo.

Jeetje Nannie, zoveel eitjes? Ik heb nooit meer dan 4 eitjes gezien waarvan 1 doorgroeide.

14. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hai hai,

Nannie: Klopt, ik heb ook PCO. Ook altijd veel eicellen te zien, maar echt onder de 10. Nu waren er 5 op 10/11 en die groeien bij mij meestal door, vandaar dat ik extra voorzichtig moet zijn nu. Ik hoop alleen zo dat die van 13 dan niet weer gaat krimpen, getsie wat een gedoe he allemaal :(
    Maar bij jou groeide er de vorige keer dus wel gewoon 2 door, mijn gyn zei al dat ze in sommige zkh stoppen met spuiten als er eentje of 2 de 14 mm. hebben gehaald. Dat schijnt je lichaam het zelf over te nemen, maar vlgs mij is dat nog geen ijzersterkte theorie..

liefs

15. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Marjo ze kunnen er bij mij niet echt een touw aan vastknopen!
    vorige keer waren er een heleboel van zo'n12 tot 14 mm en eentje van 16 mm. Die van 16 is dus doorgaan groeien en nog eentje!
    Ik heb met die overstimulatie vorige keer (7 van 18 tot 20 mm) ook moeten stoppen maar ze bleven mooi dezelfde grootte en groeiden niet meer verder of knapten niet!
    We gaan er iig vanuit dat je arts gelijk heeft en die ene bij jou mooi gaat doorgroeien! ;)

16. Niet meer actief

Zo mijn eerste spuit zit erin. Is er ook een junkie forum hier voor de spuitjunks :) Vrijdag eerste echo. Vind het nu al spannend en dat spuiten ach ja was al pregnyl gewend dus dit was appeltje eitje

Oh Marjo wat balen zeg, hoop dat het er woensdag toch rustiger uitziet. [-o<

Nannie jij de pregnyl er al weer inzitten. :thumup: Jullie doen dus geen IUI of begreep ik dat verkeerd?

17. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Jij bent nu dus ook op de hopelijk goede weg! :)
    Wel even een raar idee he dat je elke dag moet "spuiten"haha

Ik doe inderdaad geen IUI het zaad van mijn mannetje is boven het gemiddelde dus een inseminatie was niet nodig!
    Bij mijn eerste eitje in april was ik ook gelijk zwanger helaas wel een leeg vruchtzakje!
    Ben erg benieuwd hoe het deze keer gaat omdat het vorige maand heel heftig was na de eisprong (veel pijn en bloedverlies)!

Succes voor je het weet is het vrijdag!

18. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Goedemorgen, yep ik moet ook heel erg wenne aan het idee dat je bijna iedere dag moet spuiten.Blehh
    Spuidag 5 zit er weer op! Vanaf vandaag voel ik me een stuk beter.

19. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb vandaag ook mijn eerste spuit gezet... en het viel mij reuze mee... had erger verwacht...

Maandag de eerste fm... ben zeer benieuwd of er dit keer wat groeit...

20. Niet meer actief

Dames had nog paar vraagjes. Misschien dat jullie het antwoord weten.

Zonder clomid had ik altijd meerdere dagen vruchtbaar slijm en met clomid hoogstens 2 maar meestal 1 dag. Hoe zit dat met puregon tast dat je slijmvlies ook aan?

MEt clomid had ik altijd rond dag 17 mijn eisprong, blijft dat met puregon ook gelijk of kan dat verschillen. Zit met die laatste nogal omdat ik dan rond de kerstdagen zit :(

@Joyce jij ook de eerste spuit erin. We gaan goed met zijn allen ;)

@Damie heb je veel last van de puregon dan?

@Nannie mijn mannetjes zaad is verder ook goed, maar omdat we Tygo met IUI hebben gekregen mochten we na tijdje zelf proberen weer voor IUI gaan. Dat we IUI kregen met Tygo was toevallig omdat mannetje plat lag met een hernia en toen wilde ze ons wel helpen.
    En ik blijf erbij dat pregnyl en IUI me meer hoop geven dan een spontane zwangerschap.

Deel Deze Pagina