Peetje lieverd, je mag best wel even droevig zijn maar niet te lang hoor... daar hebben we geen tijd voor! De feestdagen staan voor de deur. Laten we proberen om er zoveel mogelijk van te genieten en even onze "zorgen" opzij te zetten. Het zal vastwel beter gaan 75 eenheid.... Wanneer moet je weer terug voor een echo?
@damie: Het kan kloppen hoor dat je zoveel uit een ampul van 600 haalt! met een ampul van 300 kan ik met 75 eenheden in ieder geval 5 a6 dagen spuiten dus dan is het logisch dat jij in die 10 dagen spuiten met 600 doet! Je moet inderdaad goed op de klikjes letten! Jij moet morgen weer voor fm toch? succes @Joyce wat ga jij snel omhoog in dosering dan! 9 dagen is nog maar heel kort! mij was verteld dat ze eerst 14 dagen laten spuiten, dat zal overal wel verschillend zijn dan! Succes donderdag! @Petra: Het is logisch dat je je zo voelt! Maar goed dat blijft zo als we onszelf vergelijken met "normale" vrouwen(klinkt ook weer raar haha) Bij mij gaat het precies zo mijn naaste collega's zijn 2 zwanger en met de ene ging ik gelijk qua cyclus vorige maand! zij was dus wel zwanger ik niet! komt dan toch even rauw op je dak! Geniet van de kerstdagen en ga fris het nieuwe jaar in! @marjo: hoe is het bij jou gegaan? jij moest vandaag toch? Danielle jij mag morgen weer toch? Lekker genoten het weekend? Hier nog steeds de wachtweken! heb toch niet veel hoop meer (niet zoals vorige week) af en toe wat krampjes en heb best veel last van afscheiding en mijn borsten doen enorm zeer Liefs Nannie
Kom even inbreken.... Heb tijdens intake ivf ook instructie gehad over Puregon pen. Mij werd toen ook verteld dat er meer inzit dan dat er op staat. Damie als je morgen toch weer voor fm komt zou ik het gelijk even navragen. Heel veel succes meid en hopelijk groeit er wat moois.
Hey meiden, Peetje: Heel herkenbaar hoe je je voelt hoor. Hoeveel dagen heb je nu gespoten? Hopelijk helpt een extra duwtje je eitjes! Succes meis! Damie: Het klopt dat er standaard een overdosering in zit van zo'n 40 eenheden vlgs mij. Is dus niet gek dat je wat overhoudt, ik spuit altijd een ampulle leeg en tel dan bij hoeveel ik nog moet met de nieuwe.. Succes morgen! Joyce: Balen, voor jou dus ook nog geen mooi ei. Hopelijk is er bij de vlgde fm wel wat te zien en anders kunnen ze altijd nog de dosis verhogen meid, maar t is altijd een domper, zeer herkenbaar.. Nannie: Op zich zijn zere borsten toch geen verkeerd teken! Maar je kunt er gewoon nix over zeggen, vervelend he die onzekerheid. Ik duim voor je meis! Danielle: Moet jij morgen weer heen? Hebben jullie het leuk gehad in centerparcs? Nou, vanmorgen weer geweest, zit inmiddels op cd 20. De follikel van 13 mm. was gewoon weg! Niet gesprongen ofzo, baarmoederslijmvlies was nog harstikke dun, 4,5 mm ofzo.. Wel zat er nu links ineens een dominante follikel, dus toich nog maar even doorspuiten en woensdag terugkomen. Mn hormoonniveau is echt gedaald tot aan het begin van een cyclus. Best frusterend want zit morgen gewoon op cd 21 en dan ben ik al bijna 3 weken aan het spuiten Maar goed, de hoop ik gevestigd op die aan de linkerkant en als die woensdag ook niet doorgegroeid is en slijmvlies is nog steeds dun weer aan de Primolut oooo meiden, deze onzekerheid is zo killing! Ik ga nu gewoon om de dag naar het zkh bijna, ik word er helemaal gek van.. Marjo
hm dat mijn borsten zo zeer doen hoeft idd geen slecht teken te zijn! ik moet wel zeggen op dit moment lijken ze wel 2 keer zo groot en enorm gespannen! ze zijn gewoon keihard maar wanneer er woensdag niks is gaan ze dan niet nog meer verhogen? ik dacht dat dat met puregon zo zou werken! dat je tussentijds niet hoeft te stoppen en weer een nieuwe menstruatie moet opwekken? Rustig aan meid liefs nannie
Hey Nannie, Jouw hub is vast wel blij met die ontwikkeling ha ha Hoop echt dat het raak is hoor! Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik dan moet stoppen. Mss omdat ik tussen kerst en oud en nieuw geen controles kan krijgen, denk ik tenminste weet het niet eens zeker of ze dan dicht zijn. Ik vind het ook vreemd, dacht namelijk ook dat ze geen ongi op hoefden te wekken eerst.. Ga het gelijk vragen woensdag, ik lees het namelijk wel meer dat je gewoon door kunt spuiten.. Liefs Mar
Hoi meiden Hmmm nog geen mooie eieren die bevrucht kunnen worden bij jullie dus. Echt balen meiden, maar kop op we geven de moed niet op. Over die ampullen ik moest lijstje bij houden dan aan dr laten zien en toen zei ze start maar met een nieuwe morgen, want veel zit er niet meer in. Heb 5 dagen gespoten met 75 mg uit een ampul dus zat zeker meer in, maar moest risico niet lopen de volgende dag. Ach ja. Centerparcs was eh tja was eigenlijk landal greenparcs en dat was eens maar nooit meer. Hadden 5 persoons huisje en konden met ons 3tjes nauwelijks onze kont keren. Konden met de buggy niet eens door een deur . Bedden waren doorgelegen en overal waren wel beschadigingen of dingen kapot. Zijn gisteravond maar naar huis gereden, nog een nacht in dat bed zou ons onze rug hebben gekost En ach ja nu hoefden we vanmorgen niet er extra vroeg uit om te vertrekken, hubbie moest om 2 uur beginnen namelijk. Op welke dag zit iedereen nu? Ben even het geheel kwijt Ik zit vandaag op dag 11 en woensdag moet ik weer voor folikkelmeting. @Marjo dr T zei tegen mij dat ze tot zaterdag IUI deden, maar weet niet of dat een stop is tot het nieuwe jaar of alleen de kerstdagen. Hopelijk gaat jou eitje nu een groeispurt maken en je slijm ook. Pff je slijm is echt weinig ik zat op dag 8 al op ruim 6 en dat is nu met de afscheiding wel te merken Hmm mijn ei zal toch niet eerder gaan springen he @Peetje welke dag zit je nu? Hoeveel spoot je eerst? @Nannie hou je het een beetje vol op het wachtbankje? Zere en gegroeide borsten klinkt me als muziek in me oren Zo ga weer even tv kijken. Kom op meiden we geven niet op
Ow ik dacht dag je vandaag alweer moest of morgen! kan je niet vragen voor morgen dan? zit wel veel tijd bij jou tussen he! Dus landal viel tegen waar zaten jullie in landal? Verder wel gezellig gehad daar gaat het om ? ach het wachtbankje valt nu wel mee de eerste dagen vond ik vreselijk! en zere en grotere borsten tja het kan natuurlijk op beide wijzen haha hopen op het positieve! Marjo ik zou het echt even navragen! succes
Morgen is ze vrij dus dat schiet niet echt op. En ja mijn lichaam is niet echt voorspelbaar en dat weet ze, maar toch zoveel dagen er tussen laten. Ik heb met clomid een keer gehad eitje van 14 en slijm 6 was op een dinsdag zegt ze kom vrijdag maar weer dus ik nee morgen kom ik weer want dan is alles gegroeid. Oke zegt ze (donderdag was ze toen altijd vrij) dus ik volgende dag weer geweest ei ruim 18 en slijm 10. Hoppa meteen pregnyl erin, ja zegt ze je hebt nu eenmaal een raar lichaam. Afgelopen cyclus (oktober) 5 eitjes die met dag 16 nog niks deden, nou zegt ze dat wordt niks meer, wacht je ongi maar af, dus ik balen dag 21 alsnog eisprong en tadaaaaaaaaaa spontaan zwanger, hoezo mijn lichaam doet wat hetzelf wil Doe straks wel even een ovulatietestje als die posi is dan morgen toch maar even bellen van hoe of wat, maar ja als die positief is zijn we toch al te laat, zucht. Ach we hebben het in landal ook al gezellig gemaakt en anders vanavond nog een keer We zaten in de Lommerbergen 15 km onder Venlo. Altijd positief blijven Nannie we moeten iemand hebben die ons de weg wijst naar een positest en jij bent de eerste dus: Show us the way
als ze weten dat je lichaam zo onregelmatig reageert moet ze daar toch ook wel wat rekening meehouden lijkt mij! dat doen ze bij mij ook krijg standaard om de 2 dagen en als er een weekend tussen zit gelijk na het weekend weer! Zal mijn best doen om het goede voorbeeld te geven
Hey Danielle, wat balen meid dat je nu in onzekerheid zit zeg! En van jullie weekendje weg, niet leuk als je je op iets verheugd en het valt zwaar tegen.. Is ze elke dinsdag vrij tegenwoordig? Moest namelijk ook vorige week dinsdag eigenlijk komen, maar omdat ze er toen niet was moest ik bloed laten prikken en woensdag komen. Dat is het nare aan Emmen he, dat er maar 1 fert.arts is En al die andere gyno's zijn toch niet echt ervaren op dit gebied.. Heb al genoeg foute inschattingen meegemaakt bij haar vervangers, waardoor vorige maand dus die overstimulatie.. Ben benieuwd naar je ovutest meis en anders nog maar es extra goed jullie best doen Jouw man zn zaadjes zijn toch oke, dacht ik he? xx
Ach ja blijf het haar maar zeggen let nu op, maar blijkbaar blijft ze van het gemiddelde uitgaan elke keer en tja daar hoor ik meestal niet bij @Marjo ja ze is nu elke dinsdag vrij was eerst altijd donderdags maar heeft ze sinds oktober gewisseld. Hoe laat moet jij woensdag kunnen we nog naar elkaar zwaaien? Ik moet om 9:35 en tja laten we maar niet over de gyns beginnen, vind er maar een leuk en die heb ik toen ik zwanger was van Tygo als mijn gyn gekozen. Dat is die met dat duitse accent, mag geen namen noemen maar dr H En ja mannekes zaadjes zijn oke, anders had ik niet al 6 zwangerschappen gehad, maar blijkbaar blijkt er bij mij elke keer iets mis tegaan en we denken dat pregnyl net het zetje geeft wat mij zwanger kan houden. Dat is het enige verschil geweest en de IUI dan tussen de 5 miskramen en Tygo
Ja tuurlijk, stom van me dat ik dat vroeg meis. Dokter H heeft het bij mij juist weer een klein beetje verkeerd ingeschat Maar op zich is ie heel amicaal hoor. Die jonge nwe meiden zijn een stuk minder ervaren heb ik het idee.. Helaas kunnen we niet naar elkaar zwaaien ben ik bang, moet al om 7.55.. Nou laat je het weten als je getest hebt? Hopelijk ben je nog op tijd hoorrr! xx
Die jonge nieuwe meiden heb ik nog niet gehad dus kan ik niet over oordelen, zal ze vast nog wel een keer meemaken. Test is nega maar denk dat ik eind van de week toch voor IUI ga
Weet iemand hier ook of ze met de kerstdagen ook fm's doen? Ik weet wel dat ze geen nieuwe behandelingen starten tijdens de feestdagen.. Maar ik heb donderdag mijn 2e fm en dat is cyclusdag 12, dan lijkt me dat ik dan die maandag (1ste kerstdag) weer voor een fm moet, dat is dan cyclusdag 16..
Hoi Meiden, ik kom net terug van het ziekenhuis en mag morgenavond om 12 s'nachts pregnyl spuiten..jippie! En dan vrijdagmiddag de inseminatie. Wat ben ik opgelucht zeg.....
@Joyce ligt aan het ziekenhuis, ik heb toen op 2de kerstdag wel een keer moeten komen ivm met een cyste dus gewoon even navragen. @Damie whoohoo morgen de pregnyl en vrijdag inseminatie oooooo wat spannend. Vraagje meiden gisteravond was mijn ovutest bijna posi dus ik was al bang dat hij vandaag helemaal posi was maar nu is hij lichter dan gisteren, ze worden toch alleen maar donkerder en donkerder en dan pas lichter na de eisprong? Heb ik nu toch al de eisprong gehad
@damie wat super zeg! Hoe groot was je eitje?had je er 1 of meer? Nu mogen wij samen op het wachtbankje! zal voor je duimen @danielle morgen ga je er weer heen dan toch? ik kan je niet helpen met de ovulatietesten maar heb je wel geklust? Succes liefs nannie
Hoi lieve meiden, Joyce: Vlgs mij verschild dat per zkh, ik zit er ook een btje mee. Ben t vergeten te vragen, maar zoals het er nu uitziet moet ik echt nog wel ff op controle vlgde week Weet jij hoe dat bij ons zit Danielle? Krijg je dan een vervanger? Danielle: Voor jou is het nu spannend. Op zich fijn, tja wat is fijn je snapt me wel, dat er bij jouw man niets aan de hand is. Als jullie dan toch geklust hebben heb je natuurlijk nog alle kansen he meid. Maar helaas heb je dan geen pregnyl gehad.. Waarom doet ze nu eigenlijk weer inseminatie dan? Om de kanse te verhogen ofzo? Succes! Damie: Goed nieuws! Wat fijn zeg nog mooi voor de kerst aan! Nannie: Hoest op het bankje? Je zit er zo zielig alleen Hopelijk is het de laatste keer op het bankje! Hoe is het met je (.)(.) nu? Nog steeds zo pijnlijk? Duimerdeduimduimduim! Hier weer es wat beter nieuws, dat mocht ook wel eens! Slijmvlies is lekker aan het opbouwen, was mooi 3 laags vlgs haar.. En links en rechts groeien er eitjes. Gelukkig zijn het er maar 2 in totaal en die anderen zitten net op 10 mm. Grensgevalletje dus..Nu dus duimen dat ze doorgroeien, want ze zijn beiden ongeveer 12 mm.! Doorspuiten nu en vrijdag terugkomen! Liefs Marjo
Spannend dus Marjo. Ik duim dat de eitjes het nu goed gaan doen. Vanmorgen weer geweest slijm was ruim 8mm, een eitje van 16 mm. Vandaag moest ik eenmalig 100mg puregon spuiten en morgen de pregnyl en zaterdag de IUI. Ze zei al normaal zou ik nog een dagje extra wachten, maar dit moet ook lukken zo net voor Kerst Marjo ik kan inderdaad spontaan zwanger raken, maar mijn leeftijd speelt ook mee, en plus dat mijn spontane zwangerschappen elke keer verkeerd eindigen en die ene met IUI wel goed ging. Ze weten de oorzaak niet van al die miskramen, maar daarom krijgen we weer IUI en pregnyl in de hoop dat het daarmee weer lukt [-o<