Voor de "schoonmaaktik meiden" onder ons: vakantiehuisje

Discussie in 'De lounge' gestart door jannn, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik vind de huisjes van cp ook niet zo fris. Beetje stof ed kijk ik nog wel doorheen, maar die doodgeslagen muggen op de muren vind ik zo vies.

Vorig jaar hebben we daarom een premium huisje geboekt en dat hebben we nu weer gedaan. Februari gaan we weer. Dit zijn opgeknapte huisjes en met een leuke actiecode is het nog te betalen.

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.747
    1.073
    113
    Hier gaat ook vaste prik een paar pakjes glorix doekjes mee!
    Vaat die we gebruiken was ik af en dat hou ik appart vd rest.
    Koffer pak ik ook niet uit.

En Tsja voor de rest er maar niet te veel bij nadenken en plezier hebben..

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Erperheide in een premium huisje wat van binnen helemaal is gerenoveerd dus ik heb goede hoop;)

4. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    Ik poets eerst het hele huisje! Vind het zo smerig! Dus wil ik er een week vertoeven dan eerst poetsen haha

5. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Gelukkig zijn er dus meer die er last van hebben :)

6. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

whahaha herkenbaar. Paar jaar terug naar duinrell geweest. Nou heb de hele week op sloffen gelopen, plaid op bed gelegd en eerst alles schoongemaakt. Brr die douche...

7. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    JAa hier ook dramatisch!!
    Ik vond een keer gewoon nog chips liggen tussen het matras en de muur zegmaar. Kotsen!

8. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Het bestek, pannen, en borden doen wij meteen in de vaatwasser als we een huisje huren. En over het algemeen zijn de huisjes waar wij zijn geweest erg schoon. Ik ga altijd eerst alles na ;)

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oh, wat ben ik blij dat ik zelf een smeerpoets ben. Nergens last van. :D zodra ik binnenkom heb ik gewoon vakantie hoor.

We zijn een keer een midweekje weg geweest met mijn ouders. Ik heb werkelijk VERBIJSTERD staan kijken hoe mijn moeder alle schone glazen en koffiekopjes uit de kast pakte en ging staan afwassen. De eerstvolgende vakantie erna heb ik even voor de geopende keukenkastjes gestaan, m'n schouders opgehaald en ze weer dichtgedaan. Als je snel uitslag krijgt, kan ik het snappen hoor, (Heeft een vriendin van mij ook. Die moet zelfs in een restaurant haar bestek nog extra afpoetsen.) Maar normaal gesproken... Waar ben je bang voor? Wat kan er gebeuren?

Overigens laten we het huisje wel schoon achter hoor, voordat jullie het smeerpoets-gedeelte te letterlijk nemen. We wassen keurig alles wat we gebruiken af, kookplaat en aanrecht e.d. gewoon schoon. Vlak voor vertrek zorg ik dat de vloeren, wastafels en wc nog een keer gepoetst worden. En misschien ben ik te goed van vertrouwen, maar ik denk dat de meeste mensen dat gewoon zo doen hoor. Dus in die 15-30 minuten hoeven ze geen smerig huis helemaal te poetsen. Ze gaan dan een al redelijk schoon huis nog even verder nalopen en schoonmaken. Als mensen een huis echt smerig achterlaten, neem ik aan dat er gewoon meer tijd voor wordt uitgetrokken.

Het enige waar ik me aan erger is dat er altijd nog stof onder het bed ligt. Ik heb een stevige huismijtallergie, dus dat is voor mij extra vervelend. Maar goed: mijn man zuigt voor de eerste nacht even onder de bedden en dan is het ook weer goed.

10. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Echt niet dat ik (gratis) zo'n huisje ga poetsen tijdens mn vakantie! Ik bedoel, hoeveel tijd spendeer je daar? Je bent toch veel op pad.

Pannen en bestek doe ik wel, maar de rest...

Thuis poets ik vlijtig en met plezier, maar vakantie = vakantie. Dan wil ik er graag even een week vanaf zijn :)

En als er kots oid ergens zit, eis ik een ander appartement.

11. Novella

Novella Actief lid

8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! Ik ga eerst altijd de boel zelf nog even schoonmaken...
    dingen zoals: aanrecht, badkamer, lichtknopjes, nachtkastjes, wc, tafels ed.
    En in was voor gebruik eerst al het servies en bestek af... vind het echt te goor... je weet nooit of de vorige 'bewoners' het netjes hebben schoongemaakt, of bv eerst met het doekje de wc en daarna het aanrecht. Gatverrr.... nee hoor, dus hier alles eerst schoonmaken. Daarna kan ik pas echt genieten.

12. paula1984

En die laatste zin daar zit dus het probleem hij de schoonmaakster van zn wel smerig huisje ze heeft geen extra tijd ze moet 3 of 4 huisjes per uur ongeacht hoe vies of rommel.

13. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ik heb het ook en dan ook echt heel erg.
    Bijvoorbeeld,

Ik neem eigen bestek mee
    Ga er s nachts een aantal keer uit om te kijken of t kussen en het dekbed nog wel in de sloop zitten
    En dan kijk ik ook direct of ik niet per ongeluk op het matras lig
    Ik loop absoluut niet op blote voeten
    Ik drink uit plastic bekers
    Ik probeer zo min mogelijk aan te raken
    Gelukkig kan ik 'staand' plassen:D

Uiteindelijk heb ik dus helemaal geen vakantie vandaar dat we nu eigenlijk alleen nog maar met de caravan gaan:D
    Gezamelijke douche vind ik geen probleem en voor de wc gebruik ik dan van die dekjes of onze eigen wc in de caravan, eindelijk echt vakantie:D

14. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Uh, het is een bruidssuitte haha. Dat wil ik ook niet weten wat je voorganger er heeft gedaan :)

15. paula1984

Enveloppen tellen:p

16. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hier herken ik me echt in!! Ik kijk ook steeds of ik niet op het matras lig of dat mn dekbed niet op de grond lig etc etc..

17. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb het ook.

Maar verder dan de glazen en het bestek afwassen ga ik niet.

Oja en het toilet ontsmetten. En ik neem een eigen bedje voor onze dochter mee, en onze eigen kussens.
    (hm misschien ga ik toch wel ver? hahaha)

Wij hebben ook een caravan gekocht. Maar zitten in de winter toch echt in zo'n huisje. Trouwens de laatste keer was met mijn schoonfamilie. Dat huisje was van een particulier. Het was daar zo goor, dat ik en mijn schoonmoeder echt eerst hebben moeten poetsen. We wilde al bijna weggaan.
    Uiteindelijk hebben we een dikke klacht ingediend. Is nooit wat mee gedaan behalve een excuus overigens..

18. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ja normaal gesproken wel, eerst alles poetsen en 'ontsmetten' voor ik van iets gebruik maak... Ook daarom altijd plastic bekertjes bij zodat we toch nog iets kunnen drinken ;)
    De laatste keer naar Efteling Bosrijk geweest en daar was het schoon.... Nog geen stofje kunnen ontdekken in het hele huisje niet. Hier dus alleen het toilet gedaan en de badkamer voor de zekerheid (zoontje was net zindelijk dus hij pakt nog wel eens de bril vast;)) Alleen daarvoor zou ik al terug gaan.. :D

19. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    het nadeel is gewoon dat je als schoonmaakster binnen je tijd het huisje af moet hebben. En dat (zeker als het erg vies is, wat ook regelmatig voorkomt) je dat eigenblijk bijna nooit red en je dus met de franse slag "moet" werken. Ikzelf ben wel van voordat we weggaan even de stofzuiger erdoor etc. Vorig jaar zaten we met vrienden in cp. Zij wilden t absoluut niet doen, vonden dat daar de schoonmaakdienst voor was. Dus heb ik het ook (tegen mijn zin) laten zitten. (deze maand gaan we weer met die vrienden, maar ze kunnen hoog en laag springen, ik haal voor we vertrekken ff de stofzuiger etc erdoor) Sinds ik echter voor een schoonmaakbedrijf in een hotel werk als kamermeisje, heb ik alleen maar nog meer respect (en ik werk zelf al jaren in de schoonmaak verder ;)) voor de schoonmaaksters. Manmanman vooral in een (5*) hotel wat een bende kunnen mensen daar achterlaten. Bij ons werk je 2 aan 2 per kamer. En per persoon heb je 10!! minuten om alles te doen. 1 doet badkamer en wc plus aanvullen, ander slaapgedeelte plus aanvullen. samen stofzuigen en dweilen. en 9 van de 10 x redden wij het gewoon niet als je alles netjes wilt doen.

ff verder ontopic, ik kijk er meestal niet zo naar, vind ik iets echt vies dan maak ik t ff zelf schoon..

20. Novella

Novella Actief lid

8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahhaa en inderdaad: niet op blote voeten lopen, checken of je niet op het matras ligt en ik neem als het kan mijn eigen hoofdkussen mee

Deel Deze Pagina