Voor de "schoonmaaktik meiden" onder ons: vakantiehuisje

Discussie in 'De lounge' gestart door jannn, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoreLore

LoreLore Lid

26 okt 2013
    21
    0
    0
    Ik ben ook zo erg.

1) Neem eigen dekens, kussens en Hoezen mee.
    2) Neem eigen pannen en servies mee
    3) Altijd slippers aan, ook onder de douche
    4) Plaid mee voor over de bank
    5) Bij binnenkomst gelijk zuigen en dweilen, alles afnemen wat maar af te nemen valt

En dan... Kan de vakantie beginnen :)

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier geen poestfanaat maar de keuken badkamer en wc worden eerst gepoetst voor er überhaupt spullen in het huisje gaan.daarna stofzuigen/dweilen en tafels enz poetsen en dan pas kan ik ontspannen.

3. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Ik heb bij CP schoongemaakt en moest dan 3 huisjes per dag doen, in een tijdd van ongeveer 3 uur, dus 1 uur per huisje. Wanneer je een heel vies huisje hebt, kun je dat aangeven en wordt je erbij geholpen of neemt er iemand anders een huisje van je over. Aan het eind van de dag werden ook alle huisjes gecontroleerd.

Heb ook wel is maar 1 huisje op een dag gedaan, omdat hij zo vreselijk vies was en ik eerst de mensen er nog uit moest werken :)

4. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    LOL! Ik snap jullie wel hoor, maar ben blij dat ik hier zelf geen last van heb. Vakantiehuisje is voor mij ook echt vakantie.
    We hebben deze zomer twee maanden in een vakantiehuisje doorgebracht omdat we tussen twee huizen in zaten, die heb ik wel eerst goed gepoetst om het toch wat meer 'eigen' te maken.

5. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    +1. Hier ga ik ook eerst met de hygiënische doekje het huisje of hotelkamer door. Zelfs de lichtknopjes neem ik af.... Idd ook de vaat die we gaan gebruiken eerst afwassen en apart houden. beddengoed in hotels controleer ik ook voordat ik erin stap. Heb nog in weinig accomodaties geslapen waarvan ik dacht wow wat is het hier schoon.

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Dit vind ik nou leuk iemand met insider info.
    Waarom zijn die huisjes dan vaak zoooo smerig en als je het aangeeft er niets of weinig mee word gedaan.
    Zowiezo de standaard huisjes zijn vuil.
    Kan dit ook nog schelen per land of park?
    Wij gaan naar de erperheide (hoop.op een schoon huisje)
    Vossemeren was huilen met de pet op afgelopen maart:(

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik was eerst af, controleer de bedden, maak de badkamer en toilet schoon! Grondig... Vooral als er een bad in zit en bijv. dochter in bad wil... Brrrrr!

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.706
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    De wc bril neem ik wel af en het bestek,glazen ed spoel ik van tevoren af.Maar ik ga geen vloeren staan dweilen ed.Ik heb immers geen smetvrees.
    Ik ben al helemaal niet zo van de vakanties en huisjes.
    We hebben weleens in zo'n smoezelig CP huisje gezeten en ben toen naar de receptie gegaan dat ik dit echt niet vond kunnen en we kregen een ander huisje,geheel gerenoveerd en stofvrij haha.
    Dus mijn tip is als je in een huisje komt wat smerig is dan zou ik eerst eens een holletje naar de receptie dan want anders kun je beter thuis blijven.Kan ook doorslaan.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.706
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je lijkt wel gek pfff
    Misschien eens een consultje om van je smetvrees af te komen.

10. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Nou ik heb een soort lichte vorm van smetvrees😉, dus voor mij geen huisjes meer! Echt zo smerig! Wij kamperen nu lekker met ons eigen tentje, eigen bestek, beddengoed etc. Ik liep in huisjes altijd al op slippers, waste al het servies wat we gingen gebruiken af en durfde niet onder de bedden te kijken... Sinds mijn zoontje er is ga ik niet meer in een huisje zitten... Het idee alleen al dat hij over de grond kruipt en overal aan zit.... Ik vind het schandalig dat huisjes zo vies zijn, goedkoop zijn ze niet voor een weekje! Mijn man vindt me een zeikerd, maar hielp wel met schoonmaken als ik ergens weer hondenharen of wat anders goors tegen kwam.

11. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wij hadden de laatste keer een schoon huisje gelukkig!
    Ik heb wel de keuken helemaal gedaan.

Maar wat denk je van op vakantie gaan en niemand die iets schoonmaakt..... Met 10 man!!!

Zelfs manlief heeft gepoetst en op dag 3 zegt mijn schoonmoeder heel trots..... Ik heb de wc ook maar eens schoongemaakt:$ uhm MA dat doe ik al.... 3x per dag!

Elke avond als alle kinderen op bed lagen was ik het huisje aan het poetsen (2 kruipende baby's) de rest zat buiten koffie te leuten!

Het was gezellig maar gatver gatver gatver nooit meer ga ik op vakantie met mijn de familie van manlief.

Met mijn eigen trouwens ook niet maar dat zou oorlog worden hihi

12. Maia

Maia Niet meer actief

herkenbaar. Zo zaten wij laatst in Beekse Bergen waar zoonlief na 5 minuten kruipen al helemaal pikzwart was... en nu waren er nog meer dingen niet goed daar, dus ben er weer helemaal op afgeknapt. maar ja, de kinderen vinden dat soort huisjes helemaal leuk dus meestal is het voor mij een week doorzetten.

13. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Ik denk dat je ook wel een beetje geluk moet hebben wat de huisjes betreft. Heb zelf ook vaak vieze huisjes getroffen. Daarom zit ik liever in een hotel. Ik heb overigens bijna altijd de VIP-huisjes schoon moeten maken, misschien dat dit anders gaat?

Er loopt overigens niet heel ervaren personeel rond, maar dat is meestal met schoonmaakwerk. (studenten, polen etc. een enkel keer een ouder iemand)

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    VAKANTIE huis he... :p je gaat er vast niet dood aan.... gewoon loslaten en genieten...

15. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Heel herkenbaar. Ik neem altijd mijn bijna complete schoonmaak dingens. Niet te vergeten mijn schoonmaak handschoenen. Wij lopen nooit met blote voeten in het huisje. Eeeen ik draag een nieuwe slippers tijdens douchen.

We zouden een clubje kunnen openen haha.

16. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind de huisjes van Landal ook altijd heel erg vies bij aankomst. Ik pak dan ook meteen een sopje en een stofzuiger (erg). Daarom boek ik alleen nog CP en dan een VIP cottage. Ik ga op vakantie om te willen genieten. Niet om meteen te poetsen bij aankomst ;) Okee wel duurder maar dat is het me wel waard.

17. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Haha wat zou zn park blij zijn als wij allemaal kwamen wat zou het dan allemaal schoon zijn:D

18. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Jaja ik neem een nieuwe slippers, dan krijgen andere mensen geen oude vieze slippers die ik al gebruikt ergens anders.

19. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik vind dat echt zo aso, het huisje vies achterlaten. Of mensen die niet even het vuile beddengoed afhalen, prullenbakken vol laten zitten.
    Kleine moeite denk ik dan.

20. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    We hebben een aantal huisjes geprobeerd.
    Vakantiepark marveld in de achterhoek, goed schoon en zelf de verwarming stond al aan.
    Landal, inderdaad armoedig en smerig
    Sunparks, de laatste 2x erg smerig en ook het zwembad.

Meestal was ik eerst alles af, stofzuigen we, plaid over de bank.
    Campingbedje zijn bijna altijd smerig, daar zal ik niet op vertrouwen.
    Ik nam vaak van die anti plas onderlakens mee, je weet met plastic eronder. Slaap iets minder, maar wel zo fris. En dubbele dekbedovertrekken, ook de kussens gaan mee.

En nu, we hebben al 2 jaar een eigen vakantiehuisje. Wel fijn, maar daar zijn we ook altijd bezig...ml aan het klussen, ik schoonmaken. Maar je vliegt er doorheen hoor.

Deel Deze Pagina