Voor de "schoonmaaktik meiden" onder ons: vakantiehuisje

Discussie in 'De lounge' gestart door jannn, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb geen schoonmaak tik maar ik ken je gevoel! Bah....
    We denken er zelf over een eigen toer caravan te kopen, maar dan moet je wel een camping met goed sanitair hebben...

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik krijg dan van die beelden dat er een stel 16 jarige in t huisje hebben gezeten, ladderzat, en dan kotsen in de waterkoker ofzo.
    IEEEEEELLLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!!!

T verbaast jullie denk ik niks als ik zeg dat ik de kommetjes/bordje/bestek NIET gebruik in zo een huisje.
    Wie weet wat er mee is gedaan!

3. Ik heb geen schoonmaak tic, maar als ik naar een vakantiehuisje ga, en ik ben binnen, maak ik altijd de wc, en badkamer schoon. Liefst met dettol de badkamer, ontsmettende werking..

En de keuken maak ik het aanrechtblad schoon, en de tafels. Verder hangt ervanaf hoe het eruit ziet.

Ik heb ook een poosje bij CP gewerkt in de schoonmaak.
    Voor de 2 persoons huisjes heb je daar maar 35 minuten de tijd! Jaja, echt waar! En bij een 8 persoonshuisje had ik geloof ik 1uur en 20 minuten.

Het was in elk geval zo, dat ik werkte daar van 10 tot 15u. En meestal moest ik 4 van die 8 persoonshuisjes doen. En dan zit daar ook nog een half uur pauze bij.
    Heb ook wel eens een compleet uitgeleefd huisje getroffen. Echt ranzig, vuile vaat in de kasten, echt vuile vaat. Aanrecht vol met troep. Niks maar dan ook niks afgewassen.
    Overal natte handdoeken op de grond, de bedden niet afgehaald. Volle vuilnisemmers. Stront letterlijk aan de muren van de wc's. Vieze volle asbakken.

Toen ben ik idd een hele dag bezig geweest, en nog was ik niet optijd klaar. Zo vies.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Voor een heel huisje heb je gemiddeld 25 min. Klein 20 groot 30. Aangezien heel veel mensen vaatwasser en koffiezetapparaat vol laten staan en je die dan kan leegruimen hebben nog maar 20 min over voor de rest. Vaak ligt er een teringzooi zeg je u tegen en zijn de gasten totaal niet meelevend met de schoonmakers. Beetje netjes achter laten zou fijn zijn zodat schoonmakers het huisje ook schoon kunnen maken in de te korte tijd. Werkte zelf in hotel ( waar controle steng is) maar hielp regelmatig bij huisjes.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik ga trouwens echt niet mijn vakantie besteden aan opruimen. Plof gewoon in de bank met vlooien en ga gewoon in de sauna op de lekkere klamme houte plank zitten :). Neem nog ff een bad tussen de lichaamssappen van de vorige vakantiegangers en kopje keer uitspoelen en geniet van de koffie.

Nog nooit ziek geweest naar wel heerlijk genoten

6. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik heb het gelukkig nog nooit een vies huisje aangetroffen terwijl ik zeker 1x per jaar naar Landal of Center Parcs ga.
    Ik laat het wel netjes achter, koelkast schoon maken, vloer vegen en dweilen, en de toilet schoon maken.
    Ook zorg ik ervoor dat de de dekens weer netjes opgevouwen zijn en op de plaats liggen waar ik ze aantrof toen ik er kwam.

7. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Hier net zo! Ik heb alles graag heel schoon maar in mijn vakantie probeer ik dit toch echt los te laten. Het enige wat ik doe is een kussensloop van thuis meenemen.
    Soms denk ik wel eens wat zou er in dit bad gebeurt zijn maar die gedachte probeer ik snel weer los te laten. Is goed voor geest en weerstand;)

8. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Heel herkenbaar. Ik ben ook altijd erg vies van huisjes en was eerst alles af wat ik denk te gaan gebruiken. En bedden en kussens, brrr...
    Soms moet je er denk ik ook maar niet teveel bij nadenken wat er allemaal wel of niet gebeurd kan zijn in zo'n huisje. Hou er bijvoorbeeld maar rekening mee dat alle mensen die in het bed liggen, seks hebben. Of dat er ook vieze mannetjes in de bedden liggen die hun urine niet meer op kunnen houden.

9. IH5

IH5 Niet meer actief

Ja herkenbaar! Ik nam dus wegwerpservies en bestek mee toen ik eens in zo iets ging overnachten...:)
    Sprei, dekens en van die kussens in de bank voel ik me niet echt gemakkelijk bij. Evenals de afstandsbediening van de TV ;)

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.879
    113
    Ik heb zelf in een goedkoop hotel gewerkt, daar hoefde ik van de manager niet eens schoon beddengoed er op te doen als het er nog schoon uitzag, moest het weer rechttrekken en eventuele kruimels enzo er af kloppen.
    Er zaten ook appartementen bij, ik deed echt de basis, veel tijd had je niet. Werkt ook niet mee dat veel gasten gewoon ranzig waren.

Verder, als ik zelf op vakantie ga, verstand zoveel mogelijk op 0. Gelukkig krijg je bij Landal zelf die schone lakens om op je bed te doen, bestek was ik soms nog wel een keertje af, want dat ziet er nog wel eens vies uit en in de douche moet ik nog wel eens denken aan de schimmelvoeten van mijn voorgangers.

11. Eriva

Eriva Niet meer actief

Wij zaten in september in een premium huisje op de huttenheugte. Heb eerst de vloer gedweild, wat een zooi kwam daar vanaf, bah. Gelukkig heb ik m'n dochter niet eerst rond laten kruipen. Wc schoongemaakt, bad gesopt en natuurlijk eerst al het servies afwassen voor gebruik. Het was voor mij alweer wat jaren geleden, een CP huisje, maar het viel me letterlijk en figuurlijk vies tegen. Slechte bedden met van die ligkuilen erin. En de doek waarmee ik had gedweild zat de dag erna vol met springende zwarte beestjes. We zijn dan ook een dag eerder weggegaan. Voor ons voorlopig geen Center Parcs meer, het lijkt mooier dan dat het is.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.879
    113
    Ik kies eigenlijk alleen nog maar voor Landal en Roompot. Vaak zijn die huisjes veel nieuwer of recentelijk gerenoveerd en het is ook goedkoper. CP is veel vergane glorie. Het enige is dat ze vaak nog wel een aardig zwemparadijs hebben, maar de huisjes zijn vaak erg verouderd.

13. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ooh ik vind dat ook zo erg! Ik neem mijn eigen borden en bestek mee en mijn eigen deken en dan leg ik alle overige lakens op het bed en over de kussens van de bank. En dan maak ik de boel schoon, maar echt schoon voelt het nooit helemaal. En die (verwarmings?)roosters in die vakantiehuisjes, brr.:)

Oja, het bedje voor m'n zoontje viel ook half uit elkaar, schanieren waren kapot..

14. Eriva

Eriva Niet meer actief

Inderdaad vergane glorie, je zegt het precies goed. In mijn beleving was het vroeger toch beter, schoner etc. Met landal heb ik ook betere ervaringen. Maar ik heb sowieso toch een schoonmaaktic :D

15. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha nou ik ook hoor;) Maar die keren dat ik er ben geweest is op 1 hand te tellen. Nu eigen caravan:D

16. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Daarom gaan wij nooit naar een groot huisjespark. Wij gaan meestal naar een prive boerderijtje of huisje wat particulier verhuurd wordt door de eigenaar als tweede huis. Op de gelijknamige website van erfgoedlogies zie je daar voorbeelden van. Deze plekjes zijn altijd brand en brandschoon!!

17. knap

knap Niet meer actief

Vind het ook altijd ( een vies idee hoor) en heb helemaaaaaaaaaal geen smetvrees. Ben makkelijk simpel ect ect.

Maar kijkt toch zeker wel of alles ( er goed uit ziet) en ja ik loop dan ook liever op sloffen, Normaal loop ik op mijn blote voeten in huis of met sokken aan.

En als ik weg gaat maken we het altijd netjes. Alles na lopen.

Ja je betaald voor het schoonmaken maar je hoeft er geen zwijnenstal bij achter te laten.

Gewoon goed fatsoen.

18. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Hahaha gelukkig ben ik niet de enige die dit heeft.
    Dit is reden dat we alleen op vakantie gaan met onze eigen caravan :)
    Mijn schoonzusje heeft dat nog erger, maar die zijn wel al een paar keer naar de efteling bosrijk geweest, daar had ze dat weer helemaal niet.

19. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Eigenlijk best triest dat die huisjes zo smerig zijn. Je betaald er nog een aardig bedrag voor en vaak ook nog apart voor de schoonmaakkosten.

Een aantal jaar geleden waren we op een Landal park in Duitsland. Onze dochter ging met een wit maillootje aan rondkruipen in het huisje toen we aankwamen.
    In 5 minuten waren haar knietjes grijs...
    Ik ben gelijk naar de receptie gegaan en mijn dochter laten zien. Toen schrokken ze wel even. Wij zijn een rondje door het park gaan maken en het huisje werd schoongemaakt. Voor zover je het schoonmaken kon noemen.
    Onder de banken/bedden lag nog allerlei stof en troep, ik werd er echt niet vrolijk van...

We kamperen nu al jaren met onze eigen spullen, heerlijk schoon, niet kapot, echt een verademing!

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik werk als schoonmaakster op een Landal vakantiepark ;) Wij krijgen 1 uur voor een huisje, in dat uur moet ook alles gedaan zijn. Grote schoonmaak wordt per huisje 2x per jaar ingepland, dus ook verwarmingen, kleden eruit etc.

Wij trekken bij elke schoonmaak (en dat is soms 2x pw) echt alle banken, bedden en kasten van zijn plaats, dus het moet dan ook gewoon wel schoon zijn. Ondanks dat red je het gewoon niet altijd in 1 uur, soms zie je het ook niet meer, vooral niet als je in het 5e huisje bezig bent ;)

En je wilt gewoon ook niet weten hoeveel mensen een huisje als een zwijnenstal achterlaten, hun honden in de badkuip wassen, urineren tegen de tegels in de wc, ipv in de wc, meubels verplaatsen, die dus weer goed gezet moeten worden, afval achterlaten en hun bedden niet afhalen........ Dan wordt een uur erg kort, en omdat je het binnen dat uur moet schoonmaken, gebeurd het in zulke gevallen idd niet altijd helemaal 100%, want dat red je gewoon niet.

En dan kun je wel zeggen dat je zoveel betaald voor het schoonmaken, maar wij krijgen gewoon een uurloontje, dat is een fractie van het bedrag wat de klant betaald aan de schoonmaak.

Deel Deze Pagina