Voor de "schoonmaaktik meiden" onder ons: vakantiehuisje

Discussie in 'De lounge' gestart door jannn, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik ben ook wel eens letterlijk misselijk geworden van het aanwezige campingbedje... Neem sindsdien altijd zelf het matras mee.

2. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Vakantie moet ontspannen zijn, maar dat is het lang niet altijd.

bestek pannen ed spoel ik altijd af. Ook altijd paar pak allesreiniger/ hygiënische doekjes mee, zodat aanrecht, tafels, wc eerst kan worden afgenomen. Dweilen nooit gedaan bij aankomst maar daar gaat nu met dochter erbij verandering in komen. Neem altijd eigen beddengoed mee. Eerst de 'schone' hoezen van park om dekbed en dan onze eigen. Kussen neem ik ook altijd mee, maar ook omdat ik gewoon niet lekker slaap op ander kussen, te hard, te zach.

Plastic bekers / borden worden ook veel gebruikt, maar dat komt ook omdat ik dat gewoon makkelijk vind, scheelt heel wat vaat.:p

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik ga altijd naar een huisje met afwasmachine en gooi bestek/servies erin als ik binnenkom. Daarnaast met schone doekjes overal even overheen en stofzuigen..

4. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Nou heb er gelukkig ook geen last van. Als ik zie dat er stof in het bad ligt dan spoel ik het even na ,en laat het huisje ook zeker erg netjes na.

Maar zijn jullie thuis dan ook zo enorm schoon? Nooit stofjes of kruimels op de grond . En badkamer altijd blinkend?

Ik ben best netjes maar hier kan het zeker beter.

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

heel herkenbaar
    als ik naar een huisje ga dan maak ik als ik er net ben eerst alles schoon van boven naar beneden en alle servies en bestek was ik eerst af
    bedden goed neem ik ook altijd zelf mee :)

6. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik ben niet zo moeilijk op zich, een paar bacterieen ga je niet dood van, alles te goed schoonmaken is juist niet gezond voor je, maar heb ook wel mijn grenzen hoor, die chalets van oostappen ofzo zal je mij niet snel in zien, op zich op vakantie naar bv CP pak ik een pak van die hygienische doekjes mee voor de dingen die belangrijk zijn (wc, douche bad en keuken) en de rest zal wel loslopen.

7. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik hou van een schoon huis en op vakantie is dat ook zo.
    Helaas zijn 9 van de 10 vakantiehuisjes vies en worden ze lang niet zo goed schoon gemaakt als je mag verwachten wanneer je schoonmaak geld betaald...

Ik begin zodra we aankomen in het huisje gelijk alles te boenen. De meubels, de vloer, de badkamer enz.
    Anders heb ik geen fijne vakantie...:)

8. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Had ook eerder gereageerd maar zo extreem als sommige dames ben ik nou ook weer niet.
    Wel doekjes mee en schoomaakspulletjes idd even de wc en badkamer nalopen maar alles afsoppen en dweilen niet hoor.
    Gooi wel even alles in de vaatwasser mede omdat dan de vaatwasser even een spoeling krijgt je weet immers niet hoelang hij al stil staat.

9. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Dat vindt ik dus ook echt niet kunnen. Ik wil best een bedrag betalen voor de schoonmaak, als het dan ook goed gebeurt en de schoonmakers er normaal van betaald worden. Maar dat zal wel nooit gebeuren....

Deze zomer hebben we een paar dagen in een huisje van een particulier gezeten in Frankrijk.
    De schoonmaakkosten waren 45 euro, vond het toch een aardig bedrag.
    Ik heb het gewoon de avond van te voren zelf gedaan. En de volgende ochtend kwam er een 'strenge' Franse mevrouw alles controleren.
    De rest van de vakantie heb ik op elk terrasje tegen mijn man gezegd dat hij het drankje toch echt aan mijn verdiende 45 euro te danken had. Hij vond het trouwens echt onzin dat ik het zelf ging doen. :D

10. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    +1!

11. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    O leuk een schoonmaakster van landal :) Dan heb ik wel een paar vraagjes waar ik altijd aan denk als ik zo n huisje ben.

Hoevaak worden de dekbedden en kussen en gewassen?
    Of denkbedden uitslagen??

Hoelang wordt de toiletborstel gebruikt?

Hoe maken jullie de badkamer schoon??

Dweilen jullie ook echt altijd?
    Bij stofzuigen blijf vaak al het stof liggen, dweilen is het belangrijkste.

Heb je echt wel eens rare dingen gevonden?? Condoom ofzo vol met sperma? :$

Pff ik had dit topic niet moeten openen.. hahah vind alles nog viezer!!

Wel waren wij een keer op cp en toen moesten wij een bed op zn kant zetten omdat anders het campingbedje er niet kon staan. En schoon dat het was!!! Dat dan weer wel ;)

12. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ik heb vroeger als kamermeisje in een hotel gewerkt..... heb heel wat gezien.... inderdaad ondergepieste badkamers, of overal kots ( dronkenschap) of de helekamer onder het haar, waren ze hun haar aan het knippen geweest en het overal neergegooit.... vooral popartiesten waren berucht, oa Normaal mocht er niet meer komen....

Mijn vriendin werkte voor CP, ook zij kregen een uur maar hadden de zelfde ervaring als mamabri.... maar als er dan geklaagd werd kregen ze wel op hun donder.....terwijl ze in die tijd ook niet zovvel konden doen dus.... zij is er daarom meegestopt.... maakt nu kantoren schoon.

Deel Deze Pagina