Nou een grote glimlach is wel wat overdreven denk ik, maar ik moet wel zeggen dat toen ze een maand of 5 was ik er redelijk aan gewent raakte dat ze nog om 1 voeding kwam. Toen had ik er niet zo'n moeite mee. Nu ik gewend ben aan het doorslapen is het wel eens vervelend als ze een nacht niet doorslaapt door ziekte/tandjes whatever. Omdat het niet meer met regelmaat gebeurt breekt het je nu op omdat je het niet meer gewend bent. Tenminste zo ervaar ik het
Demi slaapt nu sinds een weekje of 2 redelijk. Dat wil zeggen dat we er niet tot 4 keer per nacht uit moeten. Tot een weekje of 2 geleden was het gemiddeld zo'n tien keer per nacht eruit. Moet zeggen dat we dat toch wel zwaar vonden, maar het went wel en het ging steeds makkelijker. En voor mijn kleine vind ik het niet zo erg om een paar keer per nacht op te staan, maar zwaar vond ik het zeker.
waar ik wel heel erg van geniet is de voeding van 06.30 uur voordat ik naar mijn werk ga, dan is ze nog zo lekker slaperig en hangt ze zo lief tegen me aan na het flesje, gewoon tam zeg maar .
klopt wel! zo is het voor mij ook. Ik ben nu gewend er elke nacht even uit te gaan en dan is het minder zwaar dan dat je er (lijkt me) na een paar nachten lekker doorslapen weer uit moet. Misschien komt het wat geloofwaardiger over als we een foto van onszelf maken als we naast het bed staan.
Nou ik ben een waar monster als ik eruit moet s'nachts volgens mij moet dat eens gefilmd word ik strompelend naar N haar kamer. Meestal gaat papa heen.
@Mamaliset: haha, zo ben ik hier van vermoeidheid ooit eens bijna de trap af gedonderd midden in de nacht Dan doe je al helemaal geen vreugdedansjes meer.. @Khadisja: jammer dat je je stukje dan weghaalt. Mag ik zeggen dat ik vind dat je erg weinig tegengas kunt hebben? Kom op... anderen ervaren het anders dan jij en dat mag dan toch ook gewoon gezegd worden? Niemand die jou verboden heeft te zeggen wat je wilde zeggen toch? Iedereen heeft daar weer z'n eigen mening over, maar hey that's life!
@ rozemarijke dan doe je inderdaad geen vreugde dansje meer. Ik stoot altijd heel standaard mijn teen tegen de drempel omdat m'n benen te zwaar zijn. Vind het inderdaad jammer dat het berichtje is weggehaald. Denk niet dat dit meer te maken heeft met ts haar eigen hormonen als zoals zij beweerd de onze
Ik ook! Ik hoef snachts niet mijn bed uit vanaf dat Thijs 4 weken is . Vond het de eerste paar weken wel erg vermoeiend. Ben blij dat het niet hoeft, want als ik wakker wordt ben ik niet zo gezellig. Doe alles op de automatische piloot. Wordt wel vrolijk van mijn mannetje. Maar een dansje? Echt niet!
voor degene die het gemist hebben: er stond een heel verhaal over hoe leuk en geweldig en bijzonder een kindje is, hoe dankbaar je moet zijn dat je mama bent, en dat eigenlijk alles aan een kindje superleuk is, dus ook de gebroken nachten, ts ging dan met een grote glimlach het speentje voor de zoveelste keer brengen, of even knuffelen, maakt niet uit hoe vaak per nacht,je kindje heeft je nodig en doet het niet expres, ze vond het echt niet erg om eruit te moeten of heel de nacht op te zijn. Dat hoort erbij en is allemaal even leuk. Ze denkt hiermee andere mama's die erover klagen te helpen, om het eens van haar kant te bekijken. en ik overdrijf niet, zoals TS het beschreef was het allemaal nog veel leuker dan ik hierboven laat overkomen. dit is flink ingekort want het verhaal was een heel stuk langer en nog roziger, maar hier kwam het wel op neer. sorry als ik het niet helemaal juist formuleer ts, dan verbeter je me vast wel dus dames, vannacht allemaal : als je weer gewekt word door je wonder
Hier nog al zo een nieusgierig aagje ! Maar als het ging over de nachtvoedingen en dat ik er blij van word als er weer iemand wakker is snachts, nou nee niet bepaald blij ! Doe ook geen dansje hier ofzo ! Maar verder vind ik het eigenlijk wel heerlijk, zo snachts met zo een klein mormeltje aan de borst in bed, even genieten, weer weten wat een rijkdom en dan lekker samen weer in slaap te vallen (en weer wakker te worden om kleine terug in haar bedje te leggen ). En bij de twee oudere kindjes dan is het even naar omdat we naar beneden moeten voor een fles te maken etc en dan of bij ons in bed drinken of in hun eigen bed, fles erin en weer slapen , maar das maar zelden! De borst vind ik snachts toch echt stukken makkelijker! (owja en als het 3-4 keer per nacht is vind ik het ook een stuk minder heerlijk en genieten hoor!)
Ik weet dat dit topic intussen nergens meer over gaat maar toch vraag ik me af waarom je de laatste dagen overal bv zit te promoten. Ik begrijp dat je oudsten de fles krijgen en dat je niks tegen flesvoeding hebt maar ben je nu niet een beetje al te lyrisch over borstvoeding. Het gaat hier helemaal niet over wat 's nachts handig is maar over hoe geweldig het is om er 's nachts uit te moeten. Ik wil hier niet weer beginnen over fv versus bv maar wil gewoon aangeven dat niet overal aangehaald moet worden hoe goed bv is als het niet ter zake doet. Want bv is het beste , dat weten we allemaal....
Stukje wat er net stond kan je evt nog via pb krijgen maar je hebt het waarschijnlijk wel gelezen! OMG zeg! Waar kan je je al niet druk om maken! Ik vind het dus 'geweldiger' om snachts de borst te geven dan snachts een fles, dat vind ik een stuk minder 'geweldig'! Maar dat mag dus ook al niet meer gezegt worden blijkbaar, tssss ! En waar heb ik het erover hoe goed borstvoeding is? Zie ik hier niet staan hoor!
here we go again.... nee toch laten we het deze keer gwoon eens ot houden.. dus terug ot, als die kleine van mij s'nachts komt (heel soms) vind ik er niets aan; geen grote smile, geen vreugdedansjes niets van dat alles meestal gaat vriendlief eruit, de nacht is om te slapen en niet om met mijn duiveljte te zeulen grrr
mijn zoontje van 6 weken is tegenwoordig de hele nacht wakker. dus nee, hier oko geen big smile maar meer tranen van ellende en vermoeidheid.
hmmm. hele topic gemist omda ik met mijn eigen topic bezig was waar ik dus geen glimlach op mijn gezicht heb hihihi.. jammer dat ik de post miste. geloof dat het geschreven was nav mijn topic? kan niet anders. maar goed .als mijn kindje aan het huilen is kan ik niet lachen nee!