Sorry hoor Ik wilde alleen maar even zeggen tegen TS dat je kindje dus gewoon kan eten, en pureren eigenlijk niet nodig is. Misschien dat TS dit nog niet wist, en dat ze het eens uit wilt proberen. Je bent hier op het forum toch om van elkaar te leren, niet waar
Dat kan prima, er zijn volgens mij best veel mensen die vless geven vanaf 6 maanden? Ik denk dat als je met 6 maanden start je beter nog even daarmee kan wachten maar als je met 4 maanden bent gestart kunnen de darmen vast al meer aan. 12+ zit vaak zout in of andere kruiden, daar zou ik mee wachten.
nou de hollandse pot 8+ ging er zo in maar geprakt uit mama der pan ho maar haha! Ze kreeg er helemaal rillingen van pfffwhaha
hier werden 8 + potjes geweigerd. omdat het half vloeibaar half/ stukjes was. Dus met 8 a 9 mnd sommige 12 + potjes gegeven evt helemaal gepureerd. dus of grove structuur of fijne structuur deed ik dus ook met 8 + potjes wel de smaak niet de half om half structuur. ga jezelf maar na als je in een bijna vloeibare bak vla ineens een stuk in je mond voelt . is je eerste reactie ook eruit halen.. dat hadden mijn kids ook.
Ik keek altijd per smaak wat er exact in zat, ongeacht de leeftijd die erop stond. Met sommige dingen gingen de fabrikanten mij te snel, met andere mochten ze het van mij wel eerder. De 8+ hebben (vind ik) een veel prettiger textuur dan de 6+ potjes, die (behalve bij friso, meen ik) volledig glad gepureerd zijn.
Als dochter bijna 6 maanden is, gaan we haar haar eerste groentepapje geven (fruit daarna). Ik ben van plan het zelf te maken, eerst aardappel en worteltjes ofzo. Maar als ik het zachtkook en vervolgens prak, is het volgens mij veel vaster van structuur dan eender welk potje voor die leeftijd. Zou dat een probleem zijn? Zou ik hiervoor een keukenmachine moeten aanschaffen? Want met de staafmixer komt er weer teveel lucht in, wordt gezegd...
Een kind van (bijna) 6 mnd hoeft echt geen gladgepureerde hapjes te hebben, daar mogen ook wel (zachte) stukjes in zitten. Of iets wat helemaal uit zachte stukken bestaat (dikke pret: geef eens een halve banaan in de hand). Ik heb de eigen hapjes wel met de staafmixer gedaan, of met een vork.
Een staafmixer kan prima hoor! Maar je hoeft het niet te pureren. Zelf wel gedaan maar toen via dit forum gelezen over de Rapley-methode en als ik dit eerder had gelezen dan had ik dit geprobeerd.
Dat is wel fijn om te weten, ik ben heel benieuwd hoe ze er op gaat reageren (ze is over 9 dagen 5 maanden en dan gaan we het eens proberen). Over banaan gesproken, heb haar laatst een klein stukje gegeven in haar handje, ze sabbelde er een beetje op maar vond het niet bijster interessant. Vervolgens wreef ze het gezellig over haar gezichtje en in haar haar, kon de stukken er zo uithalen Ben benieuwd wat Rapley ons nog gaat brengen!
Geen probleem.. Heb ook vaak gelezen (ook in de boekjes van cb) dat je t niet zo nauw moet nemen met de leeftijd die op die potjes staat..
Mijn dochter houd nu met 15 maanden nogniet van fruitpotjes met stukjes erin terwijl ze gewoon wel brood eet en met de pot mee savonds etc.. Denk dat ze het gewoon goor vind die potjes met stukjes. Desondanks was ze snel gewend aan structuur in 'echt' eten hoor.
denk dat je hiermee al antwoord geeft op je vraag en met 8 mnd kreeg hij hier al 12 mnd potjes ( zonder zout )