Gent of Rotterdam?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Patatje, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Hallo,

Wij hebben pas te horen gekregen dat we na ruim 3 jaar zwanger worden mogen starten met IVF. Nu is mijn vraag waar kunnen we dat het beste doen? Of eigenlijk waar hebben jullie de beste ervaringen mee? Gent of Rotterdam? En waar moeten we allert op zijn bij het maken van een keuze?
    Ik ben benieuwd naar jullie reacties :).

Groetjes Patatje

2. Ik zou zonder enige twijfel voor Gent gaan, hoewel ik met beide geen ervaring heb. Over R'dam hoor ik eigenlijk alleen maar slechte verhalen.. Ik zal even zoeken of ik daar nog iets van terug kan vinden!

3. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Gent!!!!!

Geen enkele twijfel!!

Wij wonen in zeeland en zijn eerst behandeld in het AZM (maastricht) maar die keken dus alleen naar mijn man en oppervlakkige zaken bij mij.....

In Gent keken ze tenminste ook naar mij, ik had al een paar missed abortions gehad en zij keken verder, bleek ik Hashimoto te hebben.....

Wij zijn overgestapt op IUI D na 3 ICSI s in AZM. En het resultaat zit nu naast zijn grote broer (uit china ;)) naar het Zandkasteel te kijken.

Ze zijn in duitsland en Gent gewoon veel verder met technieken.

Ik zou zonder twijfel Gent aanraden.

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Gent :)
    Echt fantastisch zkh, lieve meelevende mensen, niets dan lof.
    Maar, houd wel rekening met je verzekering. De meeste verzekeringen vergoeden alleen het Nederlandse tarief en dan moet je zelf behoorlijk bijbetalen.
    Je zou ook nog voor Voorburg kunnen gaan als je in NL wilt blijven in de buurt van Rdam.

5. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    Gent..!!! Ik ben nu zwanger maar niet Door het erasmus. Ze hebben mijn eerste iui verziekt. Letterlijk..!! Ik had en cyclus van gemiddeld 40 dagen en ineens op dag 10 al een ei van 21mm mn lichaam gaf niet aan dat er een eisprong aan kwam een Ik heb dat ook aangegeven. Uit eindelijk 2 inseminaties gehad die week. En ze hebben geinsemineerd op een cyste..!!! Doordat manlief en ik zelf Door zijn blijven klussen en 2 !!!!! Weken na de inseminatie pas echt mijn ei hebben gevonden. Zijn er nu alsnog zwanger. Ze gaan uit van hun ervaring en niet hoe jij aangeeft dat jou lichaam werkt. Maar dat weet je zelf natuurlijk het beste:)

6. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga alsjeblieft niet naar Rotterdam! Ze hebben bij ons zo ontzettend veel verprutst, daar heb je werkelijk geen idee van.
    Ik vind het absoluut prutsers. Daarnaast wordt er daar onderling slecht gecommuniceerd en vind ik ze niet patiëntgericht.

Gent start ik volgende week en heb ik tot nu toe alleen maar hele positieve ervaringen. Dus ga alsjeblieft naar Gent of DD!
    Mijn verzekeraar (CZ) vergoedt overigens het volledige bedrag van de poging in Gent omdat ze daarmee een contract hebben. Informeer dus eens bij je verzekeraar hoe het bij jou geregeld is.

Succes met alles en als je nog iets wilt weten stuur je maar een pbtje!

7. Nou.. Dat lijkt me duidelijk :D

8. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    Shaddixx jij kent me nog onder me oude gebruikersnaam.. hoop dat je snel ook een banner hebt meid!!!

9. Door je onderschrift weet ik meteen wie je bent.. Wat geweldig dat je weer zwanger bent meissie, nu hopen dat hij of zij lekker blijft zitten! ♥

*EDIT* Blijkbaar weet ik toch niet zo goed wie je bent, want diegene waarvan ik dacht dat je haar was, ben je niet :) Ik vind het nog steeds geweldig dat je zwanger bent natuurlijk! Wil je mij PBen wie je wel bent? :p

10. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties! Het lijkt me duidelijk dat Gent populair is ;). Wij wonen ook Zeeland, vandaar dat ik deze twee opties had bedacht.
    We zijn ook verzekerd bij de CZ, ik heb hen van de week gebeld en zij vertelden idd dat het volledige bedrag vergoed wordt. Ik heb het verwijs formulier voor het buitenland al binnen :).
    Mariska; moesten jullie het bedrag eerst voorschieten in Gent? Of betaald CZ direct aan Gent?
    Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Patatje

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Je gaat eerst voor een intakegesprek. Dat moet je contant/pin/creditcard aan het onthaal betalen en kost 85 euro. Als ze de confirmatie van CZ hebben dat je daadwerkelijk verzekerd bent daar, krijg je het teruggestort.

Bij de intake bekijken ze je dossier en welke onderzoeken ze nog willen doen of dat je direct met ivf mag starten. Ze kunnen dan ook het formulier van CZ invullen + hun eigen formulier voor CZ (dat is een gele) dus je doet een soort dubbele aanvraag. Jij stuurt je eigen formulier op en met een week of twee krijg je een akkoordbrief. Op de dag van de punctie laat je de akkoordbrief zien bij het onthaal en is alles goed, kan je zo door naar de afdeling :) Als niet.. dan moet je dus zelf voorschieten.

Oja, gek genoeg krijg je wel later een rekening van Gent thuisgestuurd, die gaat niet direct naar CZ maar kan je zelf doorsturen zodat hij wordt betaald en jij niets voor hoeft te schieten.

12. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.

Klopt wij ook bij de CZ en alles wordt gewoon vergoedt! Geen punt.

We zijn ook met ons zoontje van het schisisteam en handenteam, kindercardioloog overgestapt vanuit Rotterdam naar Gent, ivm hele slechte ervaringen ook hiermee daar. Ook geen punt bij CZ, zij hebben een contract met Gent.

Het ziekenhuis stuurt de rekening naar jou toe, jij vult even een declaratieformulier in, zet in dat formulier dat ze Gent moeten uitkeren en klaar is klara..

In het begin schoot ik het voor, en liet de CZ mij uitkeren. Kan allemaal wat je zelf fijn vind.

13. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Gent, zeker te weten!!! Nooit naar het EMC in Rotterdam, botte lompe mensen die niet weten wat ze doen en dingen roepen nergens op gebasseerd en die later compleet niet blijken te kloppen.

Mijn eerste traumatische ervaring was in het EMC en loop nu bij Gent dus weet waar ik over praat!

14. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    #15 Patatje, 21 jun 2013
    Laatst bewerkt: 21 jun 2013
    Ah super bedankt meiden!
    Het gaat dus duidelijk Gent worden! Ons dochtertje heeft in Rotterdam gelegen en daar is ze overleden, niet door hun toedoen hoor. Op de IC waren ze wel heel lief en zorgzaam, maar toen vond ik het ook al wel een heel verschil met het UMC en het MMC. Zakelijker en de hal van de afdeling vond ik vies, ws door de werkzaamheden bij het ziekenhuis, ook waren er zakkenrollers :(. Iedereen kon zo de afdeling op...
    Jullie ervaringen bevestigen dat het elders in het ziekenhuis dus niet anders is...
    Volgende week vrijdag neem ik de verwijsbrief voor buitenland mee naar de gyn en dan kunnen we het in gang van zetten ;).

Deel Deze Pagina