Hoe zit dat nou precies? Ik ga over anderhalve week 20 uur per week werken. Zogauw ik ze bij de kinderopvang kwijt kan (wachtlijsten) zou dat 24 uur per week betekenen en dat voor 2 kinderen. Nu had ik begrepen dat je alleen nog maar een toeslag krijgt via de belasting. Ik heb uitgerekend dat ik voor 2 kinderen ongeveer 256 euro toeslag krijg. Ik moet in totaal voor 2 kinderen iets van 1400 euro betalen voor 24 uur in de maand Met andere woorden zou het me dus geld kosten als ik opvang regel. (dus veel meer betalen dan ik ga verdienen) Dat kan toch niet Doe ik iets verkeerd, zie ik iets over het hoofd?
Je betaald altijd een eigen bijdrage. Tessa gaat ongeveer 18 uur per week naar de opvang. Ik betaal ongeveer 70 euro per maand zelf, rest krijg ik terug van de belasting (ik heb flexibele uren dus bij mij verschilt het). Je kunt een proefberekening maken op de site van de belastingdienst.
Het is 1/3e belastingteruggave, 1/3e betaalt je werkgever (in dit geval de werkgever van mn man) en 1/3e betaal je zelf nog. Wij betalen iets van 80 in de maand.
Dit klopt volgens mij niet, hoor. Tot 1 januari 2007 was dit wel het geval, maar sinds 1 januari heb je alleen nog maar iets met de belastingdienst te maken. Wij betalen een x-bedrag per maand aan het KDV. Van dat X-bedrag krijgen wij een groot deel terug van de belastingdienst. Uiteindelijk betalen we 90 euro zelf. Met de werkgever hebben wij niets te maken.
Die berekening heb ik gedaan en daar komt dus ongeveer die 256 euro toeslag uit. De kosten kinderopvang zijn 2 x 760 euro is 1520 euro. De werkgever betaalt wel 1/3 (zie belastingdienst, maar hoeft niet meer aangevraagd te worden bij de werkgever, belastingdienst regelt dit). Dan zou er dus ongeveer 1000 euro overblijven minus de toeslag en zit ik nog op ongeveer 750 euro kosten in de maand Hoe kan het dan dat jullie zoveel minder hoeven te betalen? Ik denk nog steeds dat ik iets over het hoofd zie...
Hmm. Verdienen julllie echt heeeeeeel erg veel geld? Dan kan het kloppen, anders zie je volgens mij idd wat over het hoofd. Wij verdienen een leuk salaris, maar van de 1000 euro die wij straks ong moeten betalen krijgen we iets van +/- 750 á 800 euro terug. Daarnaast krijg je bij een 2e kindje helemaal veel terug (dacht dat ik dat gelezen had.) zal eens kijken.
Heb je bij je berekening wel het aantal uren per maand ipv het aantal uren per week ingevoerd? Het bedrag waar je het over hebt klinkt meer als een bedrag per week nl.
Nee zoveel verdienen we niet M'n vriend verdient ongeveer 2400 bruto (1700 netto) en ik ga ongeveer 800 euro bruto verdienen. Maar moest het inkomen van 2007 opgeven en toen kreeg ik nog volledig ziekteverlof van netto 1200 in de maand. Voor tweede kind krijg je idd meer terug, maar veel scheelt het niet. Nou ja, moet nog maar even geduld hebben en maandag naar de belastingdienst bellen. Is het trouwens 1/3 werkgeversdeel totaal? (dus bv 1/6 per werkgever) of is het 1/3 per werkgever, dus dat er nog maar 1/3 voor jezelf overblijft? Dat begreep ik niet helemaal uit de info van de belastingdienst.
Ohhhh per maand! Nee ik was zo slim om het aantal uur per week in te vullen Dat komt er gelukkig al een heel ander bedrag uit!
haha ik zie dat het al opgelost is... gelukkig maar. Ik dacht ook al, dat klopt voor geen meter hoor... dan kun je net zo goed niet gaan werken