Heb het net al even benoemd. Voor mij is een groot voordeel aan deze hele nare periode dat we steeds meer met Microsoft Teams werken. Dat ik mensen kan ‘zien’ zonder dat ik daarvoor een uur heen en een uur terug hoef te rijden. Dat scheelt zo veel. Niet alleen qua kosten maar ook gewoon qua tijd en handigheid. Efficiënter werken dus. COVID leerde me ook hoeveel je wel niet in essentiële winkels kunt kopen en dat perioden van lockdown me ergens ook wel rust gaven. Meer tijd met mijn familie, minder gehaast. Jullie? Zien jullie ook voordelen?
Ja zeker!! Ik heb geleerd meer te genieten van het gewoon thuis zijn in de weekenden, lekker knutselen met de kinderen en samen iets bakken en lekker niks moeten. Of heerlijk in het bos wandelen. Ben dat soort kneuterige dingen veel meer gaan waarderen. Ook vond ik het niet erg om geen familie feesten en verjaardagen te hebben. Mijn man heeft veel thuis gewerkt en ook dat vond ik stiekem super gezellig. Verder heb ik er een nieuwe “hobby” aan overgehouden: uren zoeken op marktplaats en vinted naar gave kleding voor de kinderen.
De online gesprekken zijn soms een nadeel (oudergesprek met school bijv) maar tegelijkertijd soms ook echt een enorm voordeel..... De vele webinars die aangeboden worden, waarmee relatief gemakkelijk de benodigde studiepunten behaald kunnen worden ipv een paar uur reistijd voor een lezing oid....... Het niet meer zoenen als begroeting of felicitatie!.... Onze spaarrekening is gegroeid. En ik bedacht me vanmorgen dat ik veel minder impulsaankopen heb omdat ik amper nog in een winkel kom.... Mijn man die veel meer thuis is (aan het werk).... Daardoor ook geen BSO meer nodig.....
Sowieso het thuiswerken. Vind dat zoveel fijner! Vóór Corona was er absoluut geen sprake van dat het mogelijk was. Dus daar toch wel heel blij mee.
Thuiswerken vind ik ook heerlijk. En dat mijn man alle avonden en weekenden thuis was, ivm het sluiten van de cultuursector.
O ja. Nog eentje: tegenwoordig staan alle juffen en meester (er is er maar eentje) op het schoolplein en moeten de kinderen, met ouder, in een rij naar de leerkracht toe lopen. En meteen weer weg. Wat een verademing zeg. Geen hangende ouders meer in de klas, geen ellenlange verhalen van hoe Pietje geslapen heeft ‘s nachts en hoe Jantjes ontbijt was. Wat een drama was dat. En uiteraard proberen sommige ouders het wel maar die worden vakkundig door de leerkrachten gewezen op doorlopen en als ze iets willen bespreken, dat ze dan een gesprek in Teams kunnen aanvragen. We kregen vorige week een mail dat ze het, ondanks dat ouders weer de school in mogen, zo laten vanwege de rust en de positieve werking op de kinderen. Helemaal mee eens! Dat geleuter van sommige ouders soms Heel fijn als jij gewoon moet werken en haast hebt
De werkoverleggen online vond ik fijn Hoef dan geen oppas te regelen online cursussen/bijscholingen zijn ook fijner Dat heen en weer gereis naar het ziekenhuis voor al die dingen ben ik niet gaan missen
Niet meer iedereen zoenen en handjes schudden vind ik echt heerlijk, mag van mij blijven. Een stuk minder verjaardagen en verjaardagen in kleinere groepjes (alleen familie) ook. Verder alleen maar nadelen helaas Ben ook niet zo van het online meeten...
Het niet meer zoenen en handen schudden vind ik echt heel fijn! En dat man al die tijd heeft thuisgewerkt was soms ook wel erg fijn. Tijdens de vakanties hadden we vrijwel geen oppas nodig, en het koken en sporten van de kinderen kwam niet alleen op mij terecht.
Het geeft thuis wat meer rust, voorheen was mijn man 5 dagen op kantoor. Altijd gestresst of hij op tijd terug was als ik een avond dienst heb,of dat hij mee eet of dat we maar moeten starten zonder hem Nu is hij half op kantoor en half thuis maar het geeft zoveel rust. Scheelt ook weer opvang kosten. En ik vind het ook heerlijk mijn verjaardag niet meer te vieren, ja ik doe het wel. Met mijn gezin en met andere dierbaren afspreken wanneer het mij uitkomt en niet je hele huis vol en amper iemand spreekt omdat je zo druk bent met alles. Ik lees hier ook iets van een grotere spaarrekening, dat herken ik nou absoluut niet Verder bepaalde scholingen online ook prettig. Niet alles, BHV vond ik vrij bijzonder online te doen. Handen schudden en zoenen mis ik ook absoluut niet. En ik vond de lege bioscopen wel lekker. Verplichte afstand. Nu keek ik voor vandaag een film en alles zat gewoon vol. En daar heb ik geen zin meer in zo op elkaar te zitten.
Misschien kleine voordeeltjes, maar ik zie vooral nadelen aan corona. 10-minutengesprek online is wel ok, hoef ik geen vrij te vragen. Verder kunnen vriend en ik niet thuis werken, ging ik toch al weinig naar verjaardagen en dat gezoen deed ik ook niet aan. Dus nee, geen voordelen.
Ja hier ook en ik vind het ook een verademing. Ik vind het dikke prima als ik gewoon af en toe eens mag kijken maar dan met zijn 300 in die school in de ochtend vond ik altijd vreselijk. Veel beter dit. En wij werkten al een dagdeel thuis maar nu helemaal hybride en ik vind het echt top dat nu veel meetings veel efficiënter en even online zijn. Ik vind de combi echt fantastisch van 2 dagen kantoor en 2 dagen thuis en vooral ook dat ik niet helemaal naar kantoor rijdt voor een overleg die toch niet boeiend was. Dan zijn we nu in een half uur online klaar. En doordat man en ik veel thuiswerken ook veel minder stress in de ochtend en avondspits. En ik haal nu veel meer plezier uit met mijn verjaardag bijv uiteten met vrienden en niet al die visite. Al blijft dat wel voor de kids. Op school 10 minuten gesprek live vind ik wel fijner. En sporten vond ik online ook niks.
Online gesprekken met school zijn wel zo praktisch en het voor de deur afgooien op school ook wel. Hoewel ik het wel fijn zou vinden om bijvoorbeeld een paar keer per jaar nog wel in de klas te kunnen kijken. En het is ook wel fijn om alleen nog de jarige zelf te zoenen en niet het hele rijtje af te moeten. Zie hier ook veel verjaardagen e.d. genoemd worden. Dat is iets wat ik juist verschrikkelijk gemist heb. Heb hier juist hiervan geleerd dat ik ontzettend graag met familie en vrienden samen ben. En kijk reikhalzend uit naar de vele feestjes op de planning. Ook die we zelf organiseren. Handen schudden mis ik nog enorm. Het blijft een enorm ongemakkelijke groet. Ervaar dat wel alleen op zakelijk gebied trouwens.
In de eerste lockdown deed ik dat met “Fit at Home” op mijn tv kun je allemaal oefeningen doen enzo. Maar ik raak daar niet gemotiveerd van. Als ik het zat ben zet ik gewoon die tv uit ipv even door te gaan En mijn sportgroep deed (en doet) nog steeds 2x per week ook de les live online uitzenden voor members ( niet alle lessen maar pilates en yoga) voor diegene die dat thuis willen doen.
Dat ik sommige leerkrachten nog nooit in levende lijve gezien heb en alleen 2x10 min online, terwijl de kinderen er een heel jaar bij in de klas zitten.
Ik kan maar heel weinig voordelen bedenken hoor. Ik ben net terug thuis van de 10-minuten gesprekken op de basisschool. Zo fijn om dat gewoon weer op school te kunnen doen! Veel beter dan via teams ofzo. Voor de middelbare school vind ik het aan de ene kant wel prettig. Scheelt enorm veel reistijd. We moeten toch een 25 km enkele reis maken voor 1, 2 of 3 gesprekjes. Dan is het via teams wel lekker snel gebeurd. Ik ben tbm, dus heb nooit hoeven struggelen met werk/thuisonderwijs ed. Man ging al die tijd gewoon naar zijn werk Wij zijn geen types die elk weekend op pad waren, dus ook daarin hebben we niks gemist of juist gemerkt dat meer thuis zijn ook fijn is. Dat wisten we al lang We hebben juist de verjaardagen erg gemist. Met veel broers en zussen zijn bij vlagen dat de enige momenten dat we elkaar zien. We wonen nogal verspreid, dus even binnenlopen bij bijv mijn zus gaat niet. En met een grotere familie kon je nu ook niet hutje mutje gaan zitten. Maar met elke broer/zus apart afspreken voor een verjaardag was ook eigenlijk niet te doen. Maar die verjaardagen gaan er weer komen hoor! Dus nee hier geen voordelen