Goedemiddag dames, Sinds vanmorgen voel ik me heel erg onzeker! Als ik terug denk, dan heb ik al vanaf vrijdagmorgen geen misselijkheidsklachten meer. Ik dacht dit weekend nog van, dat ik mazzel heb, dat het even weg is. Maar nu begin ik toch een beetje te twijfelen, want werd vanmorgen wakker en kreeg opeens een ingeving, dat het niet goed zit. Mijn borsten zijn nog wel groter, dan normaal, maar ze voelen niet meer pijnlijk aan en heb het idee, dat ik me weer normaal voel. Vanmorgen meteen het ziekenhuis gebeld, want ik ben wel medisch, omdat ik 5 jaar geleden een kindje met 8 maanden zwangerschap ben verloren. Ben toen driekwart jaar daarna weer zwanger geworden en kreeg toen met 6 weken een miskraam. Toen had ik precies zo'n gevoel als nu. Gelukkig 2 maanden later werd ik weer zwanger en nu heb ik een dochter van 3 jaar en 3 maanden. Maar nu mag ik gelukkig eerder komen voor een echo, maar dat is wel morgen pas om kwart voor vier. Dat duurt voor mijn gevoel nog heel erg lang,maar alles beter, dan volgende week donderdag, want dat was eigenlijk mijn eerst echo afspraak. Ben benieuwd of mensen dit ook hebben meegemaakt en of ik dus echt gelijk heb en mijn gevoel en symptomen gelijk heeft, dat het mis is.
Hoi, hoe ver ben je? Ik kan me goed voorstellen dat je onzeker bent maar ga voorlopig nog maar even uit van het goede toch? Morgen krijg je hopelijk wat meer duidelijkheid en tot die tijd kan je eigenlijk niets doen. Ik hoop voor je dat alles goed is en je gewoon geluk hebt dat de misselijkheid is verdwenen. Succes! ps: ik denk dat je hier meer kans hebt op reakties waarbij het daadwerkelijk is misgegaan. Wellicht zijn er echter onder de 'zwanger zijn' topics weer dames die ook afnemende symtomen hadden maar een goede zwangerschap.
Bedankt voor je snelle reactie! Ik ben nu denk ik 8 weken zwanger. Wat je zegt...moet het even afwachten, maar vind het gewoon super jammer als het misgaat. Groetjes Danielle
Apriheli, dan zijn we samen, want sinds vanochtend is mijn zwangerschapstest een stuk lichter dan degenen die ik hiervoor gehad heb. Teststreep is nu weer lichter dan de controlestreep, hij was donkerder.............voel me ook zo onzeker. Voor mij stond al een echo morgen, dus ik moet ook wachten, ook al is het nog zo snel........ Slopend he.........
Ik heb het ook een keer gehad.. Dat ik bang was dat mijn zwangerschapssymptomen minder waren. Omdat ik steeds vreselijk misselijk was had ik toen even een testje gedaan om te kijken of het écht minder was geworden. Oftewel: Ik at een paar uur lang helemaal niets.. En toen werd ik dus weer vreselijk misselijk! Maargoed, bij mij waren mijn zwangerschapssymptomen sowieso de ene keer heviger dan de andere keer. En nu ben ik 22 weken zwanger
Hoi Loe! Tjeetjuh dus jij zit ook lekker de hele dag met je hoofd ergens anders! pufff...word er helemaal gek van. Elk dingetje in mijn lichaam voel ik nu! Nu voel ik mijn onderbuik een beetje als zeurderige buikpijn. Het kan allemaal tussen mijn oren zitten, maar leuk is het niet. Zal voor jou duimen, dat het goed zit! Hoe laat moet jij morgen? Maar als ik nu een test haal, dan kan ik dus zien of het streepje lichter is geworden?! Gaat het zw.hormoon zo snel uit je lichaam? Ik dacht dat het geen nut zou hebben om nu een test te halen. Groetjes Danielle
Wil jullie ook nog bedanken voor de lieve berichtjes...fijn als mensen je steunen en hun ervaringen delen in zo'n onzekere tijd waar ik nu in zit.
Ik weet het ook niet zeker of het bij jou dan ook zo zijn (hoop van niet!), maar misschien gaat t wel heel snel. Ik heb ook een soort van buikpijn.......
Loe, dat meen je niet! Hoop dat alles goed is!! Veel succes morgen.. Hier helaas ook een nare ervaring.. Ik voelde eigenlijk ook geen symptomen, terwijl ik dat met mijn vorige zwangerschap duidelijk had. Mijn borsten deden niet pijn, was niet misselijk o.i.d. .. kortom: helemaal geen kwaaltjes. Helaas is dit met 5 weken uitgedraait op een miskraam. Het bloeden begon eigenlijk ook zomaar uit het niets. Hoop dat dit voor jou natuurlijk niet is, gewoon niet van uit gaan. Geen bloed, geeft moed! En wellicht dat de kwaaltjes allemaal nog moeten komen, het ene lichaam is het andere niet. Iedereen reageerd anders op een zwangerschap. Heel veel succes!
Volgens de meiden waar ik vaak mee schrijf, kan het ook bandenpijn zijn. nou, laten we het maar hopen. Ik blijf er wel bij dat ik het een slecht teken vind dat de teststreep minder duidelijk wordt. Wat vreselijk voor je zeg, die miskraam. Ik zou willen dat niemand dat mee hoeft te maken. Ik heb het al zoveel gehoord in mijn omgeving. En elke keer is het weer zo erg. Ik heb wel gespannen borsten en buikkramp dus iets. Heb eerder ook kramp gehad, maar dan andere kramp, laat ik het maar zo zeggen. Behalve de gespannen borsten heb ik niet echt heel veel klachten. Behalve dat ik misselijk word als ik te lang niets eet en sneller moe ben en vaak moet plassen. Ok, toch wel veel klachten. Maar ik vertrouw het niet. Dat is mijn gevoel.......
Bah wat erg om dit te lezen.. ik ben dan diegene waar je wellicht niet zo veel aan hebt aangezien ik 2 miskramen heb gehad en waarbij ik bij alle 2 van te voren kon aangeven dat het niet goed zat.. en later bleek dat helaas ook zo te zijn.. 15 mei heb ik een curretage gehad en ben nog steeds wachtende op mijn ongi, gelukkig is wel het hcg uit mijn lichaam sinds vorige week.. Ik ben dus niet het goede voorbeeld, zoals iemand hierboven aangeeft, je schrijft het in een miskraam topic en voor het gross zitten hier alleen meiden met mk's.. Het zou zonde zijn als je daardoor beinvloed wordt... Zelf vond ik het juist fijn om te lezen dat mensen me hier geloofden, ik heb bij de 1e zwangerschap 2 weken rondgelopen met het idee dat het een mk werd en niemand geloofde me.. ook de vk niet, ze hielden het allemaal op onzekerheid en dat is normaal hoor die onzekerheid.. na 7 weken kreeg ik toch bloedverlies.. en toen kon ik eindelijk voor de echo en bleek het vruchtje vanaf het begin niet meer gegroeid te zijn.. gelukkig krijg je morgen wel al een echo.. helaas omdat je ook medisch bent.. na 2 maanden was ik weer zwanger en dacht ik heel in het begin dat het helemaal goed zat, ik voelde me immers zwanger en zo hoorde het dus te voelen... al snel ging dit ook op en af en werd ik steeds onzekerder.. bij 7w een echo en bleek het vruchtje veel te klein, 5 dagen later was er een hartje maar nog veel te klein en 9 dagen later zagen we op de echo dat het niet meer gegroeid was.. de gyno zei dat door het geringe afstoten van hcg ik me dus 4 dagen wel zwanger en weer 4 dagen niet zwanger voelde.. maar mijn gevoel had dus wel weer gelijk gehad, helaas.. MAAR wat ik hier op het forum lees, gelukkig, zijn zoveel meiden die geen symptomen meer hebben en die zich gelukkig druk gemaakt hebben om niks.. Dus.. je mag er toch echt vanuit gaan dat die groep meiden veel groter is.. Ik heb geleerd om me bij een volgende zw niet meer te laten beheersen door de onzekerheid.. je kunt er toch niks aan veranderen.. En ik hoop dat je na morgen weer lekker van je zwangerschap kunt genieten.. *hug*
Elegance, wat onzettend naar voor je. Bah. Hoe bedoelde hij trouwens, het geringe afstoten van hcg? Kun je dat afstoten dan? Aan de ene kant ben ik blij dat we morgen kunnen gaan, aan de andere kant zal het dan misschien waarheid worden. En het lijkt me vreselijk! Zucht..........jammer dat vriendje pas vanavond tegen middernacht thuiskomt....zit je zo alleen met je gedachten, en die worden daar niet positiever van in mijn geval.
Heel veel succes morgen meisje! Ik leef erg met je mee, heb het ook meegemaakt... maar dat wil niet zeggen dat het bij jou niet goed zit!!! Vertrouw erop, de meeste van mijn vriendinnen waren nooit misselijk tijdens de zwangerschap, dus geen nood!! Heel veel sterkte en goede moed, probeer je gedachten op iets anders te zetten... (ik weet dat dat bijna onmogelijk is). Veel liefs en laat hier zeker weten hoe het geweest is hè!!
Veel succes met de echo's meiden en ik hoop dat alles goed zit! Ik weet in ieder geval dat bij mij zwangerschapssymptomen helemaal niks zeggen. Bij veel van mijn miskramen, voelde ik me juist nog hartstikke zwanger terwijl op de echo te zien was dat het vruchtje gestopt was. Het enige wat ik weet is dat je hormoonspiegel ook heel erg kan schommelen en dat je lijf ook went aan het HCG waardoor je minder symptomen kan krijgen. Ik duim voor jullie en hoop dat alles goed zit.
Ik denk niet dat jullie jullie zorgen hoeven te maken. Ik had bij mijn zoontje helemaal geen kwaaltjes. Had 1 keer overgegeven en daar bleef het bij. Het was dat manlief een rare droom had dat ik ging testen, maar er waren echt geen tekens. Testen lijkt mij een beetje eng. Dus doe maar nie.. Je moet nog een dag en meer onzekerheid wil je toch niet. liefs, mamaT
Hallo meiden, Ik voel me hier ook weer onzeker. Heb net een beetje roze afscheiding gehad met het afvegen. Ook een zeurderige buikpijn en een klein beetje koorts (38). Vorige week was ik al in het zkh omdat ze me verdachten op een bbz, maar dat was gelukkig niet het geval. Wel was mn hcg verhoogd, dus ik dacht mooi, dat zal dan geen miskraam worden. Maarja, dat zegt dus ook niets. Balen hoor.
hmm vreemd mijn temperatuur geeft ie wel heel raar weer in mijn eerste berichtje, maar het moet dus zijn achtendertig graden...
Ik leef heel erg met jullie mee. Ik ben vandaag bij de huisarts geweest. Ik voelde nog wel symptonen, vooral buikpijn die steeds erger werd. En ik had ook wat bloederige bruine afscheiding. Hij heeft me geprobeerd gerust te stellen. Als ik veel bloed zou verliezen (meer dan bij een menstruatie) of héél erg stekende kramp in mijn buik kreeg moet ik terugkomen. Dan kan het echt mis zijn. Kun je eigenlijk een miskraam hebben zonder bloedverlies? Volgens mij niet. Dus als je geen bloed verliest, zal het toch geen miskraam zijn? Morgen hebben jullie in ieder geval meer duidelijkheid. Maar wat zal de avond lang duren! Vreselijk, die onzekerheid!
je kunt een miskraam hebben zonder bloedverlies te hebben , dan blijft het vruchtje zitten en kom je er pas bij een echo achter , dat het hartje is gestopt met kloppen ......... Maar het is zo moeilijk om iemand hier advies te geven want elk verhaal en elke zwangercshap loopt anders .........................