Hier ook maar weer ff een berichtje van mij. Hier gaat het ook niet echt zoals ik zou willen. Lichamelijk wel helemaal hersteld en ik pak de draad van het leven wel weer op, maar........................... Ik kan het niet loslaten. De miskraam zelf wel ( denk ik of ik verdruk het) maar ik ben er steeds mee bezig van: zou het ooit wel lukken en hoelang moeten we nog wachten? Maar ik zit dan ook in een iets andere positie dan jullie. Het kost me veel energie, het denken. Kreeg ik maar eens rust in mijn hoofd. Hope
Hoi Hope, Ik herken het gevoel! Onrust en frustratie.... en natuurlijk vooral onzekerheid... heeeel vervelend... Ik mag nu de komende 3 maanden niet zwanger worden omdat ik ingeend moest worden tegen rode hond (ik bleek te weinig anti-stoffen te hebben). Uiteindelijk maakt het mij nu rustiger... ik heb me erbij neergelegd dat we het toch de komende 3 maanden niet mogen proberen en het is ook wel eens lekker er niet mee bezig te zijn... klinkt heel raar want eerst vond ik het een ramp... Ik hoop dat jij het ook op de een of andere manier een beetje los kan laten en je iets relaxter gaat voelen! Heel veel sterkte! Dikke knuffel!
Hey dames. Na lange afwezigheid weer eens een berichtje van mij. Het gaat een beetje met up's en down's hier. Gelukkig zit ik nu even in een up. kHad maandag alleen weer even een dipmoment, een zelfde moment als zaterdag. Zowel zaterdag als maandag gehoord dat iemand in mijn naaste omgeving zwanger is. Beiden keren wilde ik het liefst heel hard wegrennen en er niets over horen. Bah, op zulke momenten kan ik wel uitgillen dat ik potverdikkie ook zwanger had moeten zijn. Dat zorgde afgelopen dagen voor wat nare momenten. Een ookal was ik lekker op vakantie geweest, ik zat nog niet lekker in mijn vel. Wat me nu weer positief stemt is dat ik denk dat ein-de-lijk mijn eisprong er aan komt. Sinds de wintersport begin maart is mijn temperatuur weer laag, en sinds gisteren is mijn ovu-testje wat donkerder. Ik hoop dus vanmiddag een echt mooie positieve test te hebben. Met een aantal andere symptomen lijkt dat ook wel te kloppen. En dan kunnen de pendels ook nog uitkomen. Joehoe, hoe tegenstrijdig het ook klinkt, ik kan me voorstellen dat niet zwanger mogen worden voor rust zorgt. Dan hoef je je er in ieder geval ook niet druk over te maken. Je kan gewoon een wijntje drinken, je kan gewoon sushi eten, etc. En je hoeft ook niet zenuwachtig te zijn voor je NOD, want je weet toch al dat je ongesteld wordt. Hoe ben je er achter gekomen dat je ingeent moest worden? Hope, het kost heel veel energie, al die gedachten. Fijn dat je lichamelijk in ieder geval hersteld bent. Dan hoef je je daar in ieder geval niet druk om te maken. Wat gaan jullie nu doen? Of zijn jullie daar nog niet over uit? Ilse, hoe gaat het met jou? Zuur is dat he, als er een belangrijke datum aan komt. Die data zul je niet snel vergeten. 4 februari is 'gelukkig' een beetje aan mij voorbij gegaan. 4 februari zou ik uitgerekend zijn van de eerste zwangerschap, maar toen zat ik midden in de tweede mk. Ik was toen druk met mijn nieuwe verdriet dat ik het oude vergat. Nu is 22 augustus de nieuwe datum... 22 augustus 2009 is drie jaar nadat mijn lief me ten huwelijk heeft gevraagd. En ik maar denken dat het dan goed zou moeten komen. Niets was minder waar. Hoe gaat het met je cyclus? Is die weer helemaal op orde?
Hoi Drew, Ik kwam erachter dat ik ingeent moest worden omdat de verloskundige al bloed had geprikt voordat we erachter waren of het mis was... Toen bleek dat ik veel te weinig anti stoffen tegen rode hond heb... heel raar want ik heb het gehad en ik ben ingeent op mn 2e... maar goed so be it... gewoon blik op oneindig dan maar.... als ik maar niet teveel met zwangeren geconfronteerd wordt gaat het wel.... Ik hoop in ieder geval dat jij weer snel zwanger bent en dat het dan goed blijft zitten! Ik heb in April nog n afspraak met de gyn en ga dan over 3 maanden maar weer ns met clomid beginnen.... Het duurt wel lang hoor zo... nooit gedacht dat zo iets moois zo vervelend kon gaan voelen... Nou dames, fijne avond in ieder geval! x
Even een dubbele opmerking, maar ben blij om te horen dat ik niet de enige ben die er nog moeite mee heeft. Ik had natuurlijk voor jullie gehoopt dat jullie er minder last mee hadden. Het beheerst zo je leven dat er geen dag voorbij gaat dat je aan je miskraam en of het zwanger worden denkt. Wat is clomid eigenlijk en waarom slik je dat? Vorige maand had ik een goede cyclus gelijk weer 28 dagen. Toen ben ik weer ongesteld geworden, maar dat was ook weer een soort bommetje voor mijn emoties los te laten. Dat bloed deed mij gewoon weer denken aan mijn miskraam. Ik moest die dag ook nog eens op verjaardag waarbij mijn hoog zwangere schoonzus ook was. Maar deze maand hoorde ik vorig weekend een eisprong te hebben maar tot op heden geeft de test nog niets positiefs uit van een eisprong. Maar goed heb wel eens gelezen dat die testen niet altijd betrouwbaar zijn, dus wij trekken ons eigen plan er ook maar in. Drewb ik hoop dat je pendeltje uitkomt, volgens mijn pendel moet ik volgende maand zwanger zijn en hopelijk ook blijven! sterkte allemaal maar weer. Liefs Ilse
Hallo! Hier al weer iets positievere Drew, na weer vele dipjes tussen dit berichtje en mijn vorige berichtje. Ik dacht dus dat mijn ei er aan kwam, maar niets leek minder waar. Heb dus ook echt geen fijn weekend gehad. Overal om me heen wordt iedereen maar zwanger, en blijft iedereen ook zwanger, behalve ik. Heb het ook flink op een relatief zuipen gezet van het weekend. Ik had even overal maling aan. (Lekker genoten van wijntjes tijdens een diner voor lief zijn verjaardag bijvoorbeeld.) Tot ik maandag mijn temp invulde bij Fertility Friend en er een dikke coverlijn kwam met ovu afgelopen vrijdag! De toename in kleur van de ovutestjes was dus toch goed gezien. Mijn temp was lang rond de 36.3, zaterdag 36.5, maar zondag weer 36.4. Ik dacht dus dat die van zaterdag een foutje was. Maar gisteren en vanmorgen was het 36.7 . Goh, zou het dan toch echt?... (Hier kunnen jullie mee kijken: http://www.fertilityfriend.com/home/22798c ) De gedachte stemt me in ieder geval positief. Een mens kan maar ergens blij mee zijn... Joehoe, heb je Clomid al eerder gebruikt of wordt dit de eerste keer? Heb je ook PCOS dat je het gebruikt? Clomid zorgt toch voor de rijping van eiblaasjes? Alles nog steeds goed naar omstandigheden daar? Ilse, ja, je bent echt niet de enige hoor!! Ik denk er dagelijks meerdere keren aan. Na de vorige mk duurde het denk ik 3-4 maanden tot ik er een beetje mee om kon gaan, tot ik er eindelijk eens een dagje niet aan dacht. Dat wordt denk ik alleen maar langer naar mate je er meer mee te maken krijgt. Wat betreft 'falende ovutestjes', ik ben het bewijs denk ik. Ik heb ook nooit een ovutest gehad die duidelijk positief was, maar blijkbaar toch een ei. Tenzij je temp ook omhoog kan gaan zonder ovulatie. Ik heb trouwens een keer gehad dat mijn ei heel laat kwam, ik denk door stress. Misschien bij jou ook het geval? Maare, de pendeluitkomst was ook dat je zwanger bleef? Of is dat vooral hoop van jou? Volgens 1 van mijn pendelaarsters kon dat nl niet met de pendel voorspeld worden. Maare, als jouw pendel uit moet komen, moet je OF heel snel je ei hebben en ongesteld worden OF je ei pas begin april... Nou ja, we moeten ook niet al onze hoop op de pendels vestigen. Is ook niet goed. Maar het geeft wel even wat positieve energie vind ik. Over hoop gesproken: Hope meisje, hoe is het met jou? Stomme vraag, maar ben jij recent verhuist?
Hey Meiden, hier is het nog steeds hetzelfde, niet goed en niet slecht. Zit in afwachting van..................? tja waarvan? mijn ongi? of zwanger? of uberhaubt een teken over wat mijn cyclus doet? Bah wat is dat toch ellendig. Nutteloos toekijken (lees: afwachten) wat er gaat gebeuren. Ik weet dat ik nergens op mag rekenen en toch doe je het. Drew, ik verhuisd? hoe kom je daar bij? Ik zit nog steeds op dezelfde plek. Ik zit trouwens aan de medicijnen van de natuurarts in de hoop dat dat me gaat helpen. Het zal de translokatie niet oplossen maar me hopelijk wel sneller zwanger maken. Hoe vaker ik zwanger ben, hoe meer kans ik maak dat het eens goed gaat. En ondertussen is mijn zusje al dik 22 weken ver. Liefs Hope
Wat is dat toch kl*te Hope , dat je helemaal niet weet waar je aan toe bent , lijkt me zo frustrerend ......en logisch dat je denkt of hoopt, zal het ? Ik hoop dat de natuurarts jullie kan helpen meid , want zo is het niet leuk meer .. dikke knuffffff
Ik heb afgelopen weekend toch een positieve ovu test gehad, 1 week later dan normaal, maar goed als die maar komt! Ik ga zo op kraamvisite bij een vriendin van mij, die bevallen is....Ik voel op de een of andere manier een enorme opluchting dat ze bevallen is, vind op de een of andere manier de dikke buik confronterender dan een kindje in levende lijve, maar zie er toch tegen op, omdat ik bang ben dat het toch een reactie gaat geven. Hope, ik hoop voor jullie dat de medicijnen gaan helpen en dat je zwanger mag blijven. Drewb, ik heb zat vriendinnen die tijdens hun 1e maand van zwangerschap gewoon dronken en rookte en toch een positieve zwangerschap hebben gehad, dus gewoon lekker drinken, soms heb je dat gewoon even nodig om je af te reageren. Je bent nu natuurlijk ook al 1 jaar bezig over al rekening mee te houden, dat je dat ook niet altijd kan blijven doen! Ik heb mijzelf met carnaval even lekker af gereageert. Ik geloof niet echt in pendelen om eerlijk te zijn, maar hoop wel dat ik ongelijk hebt! Maar ze heeft tegen mij alleen april gezegd en niet of het goed of fout gaat. Laten wij hopen, de komende april maand allemaal positief nieuws te hebben en de lente lekker in te gaan! Liefs Ilse
Hallooo allemaal, Clomid is idd een middel om je cyclus te reguleren en je ei te laten rijpen en dus springen zeg maar... ik had een onwijs onregelmatige cyclus. Na een jaar proberen en frustreren ben ik voor het eerst met Clomid begonnen. Na 1 ronde was ik zwanger, maar kreeg dus een mk. Na mijn curretage 2 cyclussen gewacht en toen weer begonnen... toen na 4 kuren zwanger, maar helaas weer mk. Clomid zorgt dat je lichaam denkt dattie een tekort heeft aan een bepaald hormoon en dan gaat je lichaam ineens als een gek dat hormoon produceren, zodat je eitje rijpt en springt zeg maar... pff ik krijg er opvliegers van! Verder hier inmiddels 1 week na mijn inenting rode hond... pffff nog 11 te gaan... maar niet teveel aan denken, frustreerd alleen maar. Verder gaat het wel goed, als ik maar niet met zwangeren (en vooral die ongeveer even ver als mij zouden zijn) wordt geconfronteerd.... het blijft een lastig verhaal... Ik temperatuur wel, maar alleen zodat ik weet wanneer ik ongesteld moet worden (ivm onregelmatige cyclus)... verder even niet de spanning van wel of niet zwanger en wel of niet eisprong en angst of je het dan wel op de juiste dag hebt gedaan hahaha de lol gaat er wel af zo hoor... Nou meiden ik duim voor jullie en steek af en toe n kaarsje op bij mn boeddha ok? Liefs
Het is inderdaad niet meer onbevangen. Gisteren zat ik die 30er show te kijken en toen werd gezegd....kinderen kan je plannnen! Ja hoor, vandaar dat er forums vol zitten met verdrietige mensen. Maar goed, er zijn meer mensen die zo denken, maar die hebben, gelukkig voor hun geen problemen. Maar 11 weken kunnen lang zijn, maar wellicht ook even lekker om met iets anders bezig te zijn, hopelijk kan je het een beetje aan de kant zetten. Ik zou mijn agenda vol plannen, lekker alchohol drinken en filet american eten.......! Maar goed, je wilt natuurlijk helemaal niet wachten. Geeft die Clomid nog een verhoogde kans op een miskraam of is het puur voor het eitje. Zijn zeker een brok hormonen die je binnen krijgt. Hoe werkt dat temperaturen dan, bij je eisprong wordt die hoger en moet die dan weer lager worden als je niet zwanger bent en weer hoger als je bijvoorbeeld ongesteld wordt? Fijn weekend allemaal alvast.
Hope, nog steeds geen tekenen van iets wat op een cyclus lijkt?? Bah, vervelend! De gedachten 'zal het ooit lukken' vreet aan je inmiddels. Hopelijk helpt de natuurarts. Hoe meer kansen, hoe beter. Al kan het zo ook wel steeds moeilijker worden, je krijgt toch iedere keer een klap. Maar ik begrijp dus dat jullie een keus hebben gemaakt en gewoon er weer voor gaan? Sterkte met je zus, die confrontatie is ook niet makkelijk. Ilse, wat herken ik mezelf in jou. Ik heb dat ook, dat ik vrouwen met een dikke buik moeilijker vind dan mensen die al een kindje hebben. Raar is dat, waarom zou dat zijn? Maar jij hebt je ei gehad in ieder geval? Yes! Precies, een ei is een ei. Nu nog even 'raak schieten'. Joehoe, nog 11 weken te gaan. Poeh! Maar wel 11 weken de tijd om lekker tot je zelf te komen en even niet met babies bezig te zijn. Dank je wel dat je af en toe een kaarsje aan steekt voor ons. Lief! *knuf*
Helleu, Deze week was ik totaal depressief, sjagerijning, down, moe en emotioneel.... en jaa hoor precies op de dag dan ik ook al had berekend... ongesteld... 6 weken na mn curretage... niet dat ik er wat aan heb, maar goed toch fijn dat je niet ergens loopt en ineens.... SURPRISE! Maar pfff wat heb ik dat niet gemist zeg... voel me als n dweil... Clomid geeft geen vehoogde kans op een mk, dus daar ligt het niet aan... Komende maanden ga ik lekker sushi eten en feesten... ook nog lekker op vakantie... Proberen jullie ook nog een beetje te genieten van de kleine en toch mooie dingetjes? Knuf
Hey ladiez. Ik vind het eigenlijk een beetje moeilijk om het hier te zeggen, maar ik denk dat ik weer zwanger ben. Afgelopen dagen een paar testjes gedaan (zie mijn album) en die zijn heel licht positief. Ik zit nu op 8 dpo, dus nog veel te vroeg. Maar ik heb sinds een paar dagen behoorlijke kramp, zwaar gevoel op mijn maag en mijn borsten zijn ook wat gevoeliger. Ik had er dus een goed gevoel over. Nu nog even afwachten of over een paar dagen de test ook duidelijker is. Hoe moeilijk dat ook is. Joehoe, wanneer en waar gaan jullie op vakantie? Geniet lekker van de sushi en lekkere drankjes. Hopelijk kan het maar even.
Hey Drew, ik zie idd een hele licht streepje. Ik zal voor je duimen dat het duidelijker wordt in de loop van de week. Joehoe, ik kan me voorstellen dat je helemaal depri bent. Maar dat komt ook deels door die stomme hormonen. Dus laat het maar over je heen komen, je kan toch niet anders. Ilse, was de kraamvisite nog goed gegaan? Je hebt je ei gehad, heb je ook alle kansen benut? Hier gaat het ook best redelijk. Vind het wel raar om te zeggen, net of je je niet goed mag voelen van jezelf. Maar goed, ik weet dat de bui ook zo kan omslaan. Mijn ongi lijkt te komen, heb al wat last van spotting. Valt mijn cyclus dan toch nog mee ( ik was vergeten dat februari maar 28 dagen had en dus verkeerd geteld ) Ik had zelfs een soort van gelatenheid. Toen ik de spotting zag zei ik tegen mezelf: ( en lach me niet uit dat ik in mezelf praat ) Het is goed zo, laat de ongi maar komen, laat de boel maar goed klaar zijn voor een eventuele nieuwe zwangerschap. Ik had ook het idee dat mijn lichaam nog even niet klaar was, nu ik zeker nog 5 weken die natuurtabletten moet slikken. Ik hoop echt dat ze hun werk doen en ik nu een keer WEL zwanger blijf. Liefs Hope
Hey Drew, Ik heb toevallig vandaag weer een kaarsje opgestoken! Hopen dat je een nieuwe kans te pakken hebt! Ik ga 8 mei lekker op vakantie, 1 weekje, maar dan gaan we in Juli / aug nog 2 weekjes... tja we moeten het er dan maar lekker van nemen Hope >> heel goed dat je je rustig voelt onder het feit dat je waarschijnlijk ongi wordt, je lichaam kan zich nu optimaal voorbereiden moet je maar denken! Ilse>> Dat temperaturen werkt idd zo dat je temp hoger wordt en dan tot je ong hoog blijft. Ik weet dat ik na die verhoging en dus na de eisprong zonder cmloid altijd na 10 dagen ongi wordt.... erg handig het klopt altijd! Nou dames vandaag is de zomertijd ingegaan, laten we hopen dat de zon snel gaat schijnen, letterlijk en figuurlijk... en ik moet zeggen... ik voel me vandaag best ok! Knuf
hey las net dat iemand hier zei dat je door clomid geen verhoogde kans hebt op een mk, maar volgens mij is dat wel zo hoor.ik heb toen een boekje gehad en dar staat in dat je een iets verhoogde kans hebt op een mk helaas.wat ik zelf kloote vind is dat na 2mk de kans op een volgende mk groter word, al25% en na 3mk stijgt het naar 35%, das natuurlijk niet echt perttig maar goed nog altijd 75% of 65% dat goed gaat. ik heb dat trouwens ook dat ik dikke buikken erger vind dan babies, alhoewel, de echte kleintjes..... lekker he die vakantieplannen?ik heb er zelf ook al helemaal zin in. xxx
Drew, als ik je test zie mag ik je gewoon feliciteren, een vage streep is toch ook zwanger! Maar laten wij inderdaad hopen dat alles gewoon goed blijft verlopen en dat 3 keer scheepsrecht is. Ik wilde vandaag ook een test doen, maar blijk ze niet in huis te hebben. Dacht er nog 1 te hebben, maar dat was een leeg doosje! . Maar mijn borsten zij ook gevoeliger en heb het idee dat mijn tepels anders zijn, maar moet ook zeggen dat ik continu dingen voel en voelde, ook voor mijn eisprong en dat ik elke keer denk zwanger te zijn....maar goed ook niet zo gek als je in 7 maanden tijd 2 keer zwanger bent geweest. Maar goed, dan testen wij van de week maar. Die test daar begint het wel bij, maar ik kan dan toch nog niet blij zijn, dat doe ik pas bij een kloppend hartje. De kraamvisite is goed gegaan, ik ben er wel achter wat mijn gevoelens zijn..........iemand die zwanger is en in mijn buurt is doet mij echt pijn, omdat ik dat nu natuurlijk ook heel graag wilt, uiteindelijk wil ik natuurlijk ook een gezond kindje, maar het moet beginnen bij een zwangerschap. Maar toen ik mijn vriendin zag liggen, voelde ik wel heel veel jaloersheid, maar het deed geen pijn, zoals een zwangerschap.........volgen jullie het nog! Ik denk dat een ongesteldheid zo'n bevestiging is dat je niet zwanger bent, dat je daardoor meer depri bent......ik had het bij mijn laatste ongesteldheid ook enorm. Maar probeer inderdaad lekker van je vakantie te genieten en je zorgen een beetje te vergeten. Wij hebben dit weekend een vragenlijst gekregen of wij wilde meewerken aan een vragenlijst voor als je 2 of meer miskramen hebt gehad, vond dat eigenlijk ook wel confronterend, je hoort nu dus bij een bepaalde doelgroep! Jammer dat je temperatuur hoog blijft tot een nadere ongesteldheid...bij mij was die hoger, dus hoopte dat het een zwangerschap betekende. Ik hoop niet dat die clomid een hogere kans geeft, zou toch vervelend zijn. Volgens mij hebben kennissen van mij het ook geslikt en hebben nu wel een gezonde dochter. Gelukkig geniet je toch Hope, wees blij. Ik heb een leuk weekend gehad en er ook volop van genoten. De dips worden minder, maar ik ben bang dat als ik ongesteld wordt, er toch wel weer een dip volgt.... En oja, wij hebben onze kans wel benut!
Hey Ladiez, ik die dat onze laatste berichtjes hier niet meer staan. Want ik weet zeker dat ik nog een berichtje had geplaatst dat ik begin april ongesteld was geworden en dus helaas niet zwanger was. En ik weer ook bijna zeker dat er daarna nog wel andere berichtjes zijn geplaatst. Zal wel door de overschakeling naar de nieuwe site zijn gebeurd. Maare, hoe is het hier met iedereen? Hope, zit jij al wat lekkerder in je vel? Ilse, jouw NOD moet dicht in de buurt zijn, niet? Joehoe, hoe is het moet jou? Meer rust nu je toch even niet zwanger mag worden of begint het al weer te kriebelen? Hier gaat het best aardig. Heb een goede week achter de rug. Heb het best druk op mijn werk waardoor ik gelukkig veel afleiding heb en dat heeft me goed gedaan. Ook heb ik geprobeerd niet te veel te focussen op temperaturen, ovu-testjes etc, en wel te zien hoe het gaat. Heel veel liefs en geniet van het mooie weer. Drew. *kus*
Ik weet inderdaad zeker dat er nog nieuwe berichtjes waren geplaatst. Ik had inderdaad al gelezen en gereageerd op je berichtje dat je ongesteld bent geworden. Wel flink balen hoor, je zag toch een streep. Maar gelukkig lees ik dat jij je redelijk voelt. Mijn nod is al geweest..............en geeindigd met een positieve test! Ik ben dus weer zwanger, alleen of het goed blijft gaan.........daar ben ik natuurlijk weer erg onzeker over. Heb wel iets meer sypthomen dan bij mijn 2e miskraam, maar zou er graag meer hebben.Al had ik die bij de zwangerschap van mijn zoon ook niet. Toch ben ik nog wel bezig met deze maand, ik was nl. de 1e keer 20-04 uitgerekent. Drewb ik hoop dat het loslaten jullie gaat helpen, maar kan mij voorstellen dat het erg moeilijk blijft.