Wat zie/ voel je bij miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Bo20, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi dames,

Ik heb zojuist best wat bloed verloren, bij nader inzien geen stolsels, nu bij het afvegen helder rood bloed.. Wel een trekkend gevoel in mijn buik, maar meer pijn in mijn rug (had ik gisteren ook al). Morgen krijg ik een echo..

Nu vraag ik me af: hoe voelt een miskraam en wat zie je dan precies qua bloed?

Ben zo onzeker!

2. Anouk30

Anouk30 Bekend lid

25 nov 2008
    654
    0
    0
    Ik wil je niet ongerust maken, maar zo begon bij mij de miskraam ook, eerst een dag beetje bruinig bloed, toen zette het door in helder rood, met erg veel lage rugpijn erbij, buikpijn volgde iets later en de stolsels dagen later pas, uiteindelijk curretage omdat het niet losliet. Maar zoveel zwangerschappen zoveel verhalen, hopelijk geldt mijn ervaring niet voor jou.

Heel veel succes met de echo, hoop op goed nieuws voor je.

3. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    :( .. ik heb er ook gewoon echt geen goed gevoel bij. Ik verlies gewoon aardig wat bloed, lijkt wel een normale ongesteldheid. We zullen het morgen zien..

4. puck24

puck24 Niet meer actief

meis, ik heb dan wel geen bloedverlies maar ook continu een zeurend gevoel in mn rug en buik. Misschien is het niks. Bij mijn eerste kindje heb ik ook bloedverlies gehad en die wandelt hier nu vrolijk rond! Sterkte meid, het kan nog alle kanten uitgaan!

5. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    ik hoop natuurlijk dat t niets is t kan natuurlijk dat je bloed tijdens een zwangerschap en kan vele oorzaken hebben,

ik heb zelf een miskraam gehad 21 april was toen 4.3 week zwanger, ik heb vreselijke krampen gehad en een bloedbad! Ik heb geen stolsels gezien maar goed volgens de ha zie dat ook niet echt met zo'n prille zwangerschap want je moet er altijd 2 weken aftrekken dus dwz dat ik net 2 weken en 3 dagen bevrucht was en dan is t te klein om iets te zien.

6. an1302

an1302 Lid

22 sep 2008
    41
    0
    0
    Commercieel Administratief Medewerkster
    Hallo allemaal,

enige tijd even afwezig geweest hier, maar ben er weer. Bloedverlies is meestal niet zo'n goed teken heb het zelf ook meegemaakt van een heel klein beetje tot steeds meer en uiteindelijk na een week kwam alles eruit. daarentegen heeft mijn zus in het begin van haar zwangerschap steeds bloedverlies gehad en nu 7 maanden zwanger dusss. je weet het nooit maar ik hoop dat het goed komt voor je. Veel sterkte.

Liefs An.

7. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Hai hai,

Bij mijn eerste zw had ik ook wat bloedverlies, maar ben na 9 maanden wel bevallen van een gezonde zoon. Ik zou het even afwachten, want bij iedereen is het anders.

liefs,
    mamaT

8. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Meis, helaas weet ik precies wat je meemaakt.

Ik wist eigenlijk diep van binnen dat het niet goed zat.
    Bij mij begon het met bruin verlies en een heel weekend lang krampen. De zondag werd het zo erg dat ik bijna van mn graatje ging en uiteindelijk maandagmiddag liet het los. Was 7 weken zwanger.

Het kan alle kanten op gaan, maar meestal betekend het niet veel goeds.

Heel veel sterkte vandaag en laat je even weten hoe het gegaan is?

9. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi lieve meiden,

Helaas geen goed nieuws: toch een miskraam gehad. Alles was al weg, veel bloed zat er alleen nog .. Nu er weer tegen aan en hopelijk dan toch heel snel weer een positieve test, maar wel met een ander 'blij' gevoel, denk ik ..

10. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Ik heb net bij het temptopic ook al ff gereageerd, maar dat is iets waar ik zelf wel een beetje tegenop zie.

Ben bang dat als ik weer zwanger mocht raken, dat ik zooo bang ben dat het weer fout gaat!
    Hoe kun je nu in vredesnaam gaan genieten?!

11. an1302

an1302 Lid

22 sep 2008
    41
    0
    0
    Commercieel Administratief Medewerkster
    Hoi maar29,

Ik las je bericht en kon me erg goed indenken dat je dat denkt. Toch moet ik je even vertellen dat je jezelf daarover heen moet proberen te zetten. Ik zelf ben mijn kindje verloren na 31 weken en daarna een mk bij 12 weken. Je leeft in een soort van angst en dat is echt niet goed. Je moet er echt van genieten van je zwangerschap zeker als het een eerste kindje is. 9 maanden duurt erg lang als je zo door je zwangerschap heen moet. Je krijgt een miskraam als er in de beginselen ergens iets niet goed is gegaan bij de aanleg, bevruchting oid. zeg maar, dus daar kunnen we nou niets aan doen, of wij ons nou zorgen maken of niet. Ik wil je sterkte toewensen en hoop voor je dat het maar snel mag lukken..[​IMG]

Groetjes AN

12. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Bo hoe gaat het nu met je?

Ik heb 4mei ook een miskraam gehad. De eerste maand daarop heb ik om de dag geklutst, maar ik denk dat mijn lichaam er niet klaar voor was. Want ik werd na 26dagen weer netjes ongesteld.

Nu zijn we bezig in de 2de ronde, maar we gaan ons er niet meer zo op focussen. Gewoon klussen wanneer we zin hebben en geen dagen meer bijhouden etc.

Ik hoop dat we gauw weer zwanger zijn en dat het dan wel goed verloopt

13. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Ik snap precies wat je bedoelt. Heb zelf ook een mk gehad en pas geleden een bbz. Ben nu weer zwanger, maar kan er echt niet van genieten. Ben vreselijk bang, vooral voor herhaling van een bbz. Gelukkig krijg ik met 6 weken een echo om te kijken of het in de baarmoeder zit. Ik denk dat ik pas echt kan gaan genieten na de 12 weken :(

14. FutureMama81

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    an: wat vreselijk moet dat zijn geweest met 31 weken. Enorm veel sterkte!

15. FutureMama81

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Wat verdrietig :( veel sterkte en hopelijk ben je snel weer zwanger en gaat het dan wel goed!

16. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    An, wat vreselijk met 31 weken! Sterkte. Hier flink met manlief en mams over gepraat, we gaan er gewoon weer voor!

17. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Helaas is dit weer zo'n topic waarin je leest hoeveel meiden er te maken hebben gehad met een mk of vroeggeboorte.. Het fijne eraan is wel dat we allemaal begrijpen en voelen wat de ander bedoeld..

Ikzelf heb een mk gehad met 7 weken, ondanks dat ik al 2 weken het gevoel had dat het niet goed zat kondigde de mk aan door bloedverlies.. ik heb nooit een vruchtje gezien..
    na de eerste ongi was ik gelijk weer zwanger.. ook voelde die zwangerschap niet goed aan en ja de onzekerheid speelde heel erg mee.. tijdens de 1e echo bleek het vruchtje al kleiner zodat ik korter zwanger zou zijn.. dat kon niet naar mijn mening ivm korte cyclus en vroegtijdig testen.. bij de 2de echo was het vruchtje nog steeds klein maar wel met hartactie.. en de 3de echo was waar ik al die tijd op wachte.. het vruchtje was niet meer gegroeid en geen hartactie meer..
    Nu 4 weken na de curetage nog een posi zw test, heel veel pijn aan beide kanten van mijn eierstokken en zie ik er zooo tegenop om ooit weer zwanger te zijn..
    Het kriebelt wel.. ik wil zeker een beeb.. maar ik heb beide zwangerschappen vanaf het begin als verschrikkelijk ervaren.. beide keren wist ik dat het fout zat en ben ik de eerste keer nog 2 weken en de 2de keer nog 4 weken zo doorgelopen.. daarbij was ik alleen maar moe en vaak misselijk.. ik zie er zooo tegenop.. voorlopig heb ik dan ook niet de behoefte om snel weer zwanger te worden...

meiden heel veel succes met de verwerking en hopelijk zijn jullie snel weer zwanger van een beeb die wel blijft zitten.. *hug*

18. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    An, bedankt voor je lieve berichtje.
    Je kindje verloren met 31 weken, das helemaal verschrikkelijk!
    Wel ontzettend mooi om te lezen hoe je er nu in staat en hoe sterk je bent.
    Ik weet ook dat, als ik straks weer eens zwanger mag zijn, dat ik er weer positief moet instappen, maar ik denk gewoon dat het onbevangen zijn,wat je bij de eerste keer had, niet meer gaat gebeuren. Maar ik ben een positief ingesteld persoon en probeer altijd de zonnige kant te zien, dus dat ga ik ook heeeel hard proberen dan...;)

FutureMama, stress is helemaal niet goed voor je kindje he.
    Probeer positief te blijven en probeer ook een beetje te genieten samen. het is zo iets bijzonders!
    Deze blijft gewoon lekker zitten. Punt!:D

Bo, goed zo meid!
    Bij mij kwam de klap pas vorig weekend, maar dat komt omdat ik na mn mk, gelijk door naar het ziekenhuis moest voor behandelingen aan mn baarmoeder. Had ernstig afwijkende cellen, dus geen tijd eigenlijk om goed te praten en te huilen.
    Blijf dat vooral ff doen en idd met een positief blik vooruit kijken!
    Ga heeeel hard voor je hopen dat je snel weer zwanger mag zijn ;)

Elegance, kan me zooo goed voorstellen dat je er ff klaar mee bent. Niet dat je niet meer zwanger wilt worden, maar het is nogal wat, wat je allemaal voor je kiezen hebt gehad!
    Probeer het een plekje te geven en je voelt vanzelf wanneer je er weer aan toe bent, denk ik.
    Hele dikke knuf voor jou!
    (mooie tekst trouwens onderaan je bericht!)

19. Anouk30

Anouk30 Bekend lid

25 nov 2008
    654
    0
    0
    Ik ben vrij snel na een miskraam weer zwanger geworden. Het genieten is idd moeilijk, maar minder moeilijk dan ik in eerste instantie dacht. Wel vooral in het begin bij elk pijntje of steekje kijken of ik bloedverlies had en toen ik in week 6 echt bloedverlies kreeg, zakte de moed me wel ff in de schoenen maar gelukkig zette het niet door en was alles op de echo vorige week goed. Wel voelt het anders dan vorige x, ik had ook geen goed gevoel erover en deze keer eigenlijk wel, alhoewel je nog steeds onzeker bent op bepaalde momenten. Ik ga pas echt feest vieren als de termijnecho goed is, het blijft dus spannend.

Ik wil je heel veel sterkte wensen, een miskraam is niet niks, ik ben vrij nuchter maar ik merkte de week na mijn curretage dat ik me toch erg leeg en emotioneel voelde (hormonen moeten natuurlijk ook nog uit je lijf), neem wel even de tijd om dit te verwerken. Sterkte!

20. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Anouk, gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Idd wel weer snel. Dat geeft me goeie hoop.

Werd je wel gewoon ongi na de curretage?

Deel Deze Pagina