afvallen lukt niet

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door dame, 31 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    Dag dames,

Ik zou graag even mijn verhaal kwijt willen.

Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik ruim 20 kilo aangekomen.
    Na mijn bevalling is er ruim 10 kilo aan blijven zitten. Na veel dieten en sporten luktte het me nauwelijks om er wat van af te krijgen.
    Na jaren depri en onzeker te zijn over mijn lichaam heb ik mezelf erbij neergelegd. Na 4 jaar, en enorme twijfels over mijn lichaam, zijn we toch voor een tweede gegaan. Dit keer erg oplettend geweest tijdens mijn zwangerschap maar toch weer zo'n 12 kilo aangekomen. Nu 2 maanden na mijn bevalling weer hetzelfde verhaal als na mijn eerste zwangerschap. Inmiddels na 2 zwangerschappen zo'n 20 kilo zwaarder, mijn borsten weer 2 maten groter en mijn onzekerheid is weer enorm. Ik weet niet hoe ik mezelf hier weer uit ga redden.
    Mijn kleding past niet meer, heb een hekel aan shoppen want niks past of staat me.
    Om me heen heeft iedereen na de bevalling haar 'normale' kledingmaat weer terug zonder enige moeite te doen. Ben ik dan de enige?? :(

2. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Nee hoor :( herkenbaar. Het gaat er zooo moeilijk af.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ontzettend vervelend, maar je bent nog maar 2 maanden geleden bevallen... je moet het echt de tijd geven. Het is sowieso negen maanden op en negen maanden af.
    En echt waar.... lang niet iedereen heeft na 2 maanden haar "oude" kleren weer aan hoor!

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Meid,mijn jongste is net 2 geworden. Na 3 zwangerschappen zit ik met een buik en 10+ kilo.
    Leuk die verhalen over borstvoeding en dat de kilo's er af vliegen, zoon krijgt nog bv en die kilo's zitten er nog aan..
    Pas nu heb ik de drive en energie gevonden om aan de slag te gaan.Eten op een manier die voor mij op lange termijn werkt, en sporten op een manier die vol te houden is.
    Als jij dat punt nog niet hebt bereikt, kijk dan wat haalbaar is.En anders..laat het nog even.Je kindje is pas 2 maanden.Dan ben je nog echt met andere dingen bezig lijkt me.
    Als je borstvoeding geeft mag je ook niet extreem lijnen.Maar extreem lijnen is zoiezo niet aan te raden.
    Succes!

5. Wam

Wam Actief lid

28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je bent zeker niet de enige. Hier 8 maanden na dato ook nog steeds wat extra kilo's... Heb wel het idee dat mijn lichaamsvormen een beetje terug komen ook nu ik gestopt ben met bv kan ik eindelijk mijn oude bh's weer aan. Maar die buik, die blijft hangen bij mij, afschuwelijk vind ik dat. Ook moeite daardoor met kleding kopen, voor mijn gevoel zie je overal de buik en dan heb ik er ook geen zin meer in om te shoppen... Ik zie bij mijn zwangerschapsclubje ook veel verschil, meiden die zo weer in bikini kunnen en waarvan je je afvraagt heeft daar een baby in gezeten en ook meiden die net als ik nog steeds zwaarder zijn... Ieder persoon en ieder lichaam is verschillend. Ik hoop dat je toch vrede kunt vinden met je lichaam en idd 2 maanden na de bevalling is ook vroeg om alweer de oude te zijn. Misschien een keer lekker gaan shoppen en daarbij advies vragen bij een verkoopster, die weten vaak wat leuk staat en wat bij je figuur past waardoor je je toch beter voelt!

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat is echt heel normaal! Je moet vooral goed voor jezelf zorgen nu en zeker geen crashdieten proberen of heel fanatiek gaan sporten. Eet goed, voedzame dingen en gezond en probeer het de tijd te geven.

Ik ben 15 kg aangekomen tijdens de zwangerschap en hier ging het er ook maar mondjesmaat af. Pas sinds mijn dochter een jaar oud is pas ik mijn oude kleren weer, maar ook echt niet allemaal. Mijn bhmaat is anders dus ik kan veel bloesjes niet meer aan en ook kan ik oude broeken niet meer aan. Maar ik heb me er bij neer gelegd, heb een gezond gewicht en lijf en daar ben ik blij om.

7. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Ik ga 'clean' eten en sporten. Hoop dat het dan lukt!

8. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hi Lady's,

Ik ben altijd slank geweest, maar omdat ik gezonder wilde leven heb ik mijn eetpatroon toch wat omgegooid. Niet om af te vallen, maar omdat ik altijd moe was. Uiteindelijk ben ik toch nog ca. 5-7 afgevallen.

Probeer in ieder geval suikervrij te eten en maak slimme keuzes. Suiker zit bijna overal in toegevoegd. Groenten/fruit uit blik, sauzen, gerookte zalm etc. Lees etiketten en maak gewoon alles zelf. Kies een verantwoord tussendoortje zoals een handje ongezouten amandelen etc.

Ontbijt eens met een smoothie i.p.v. je boterham. Pak wat water, bladgroente en 2 stuks fruit en doe dat in een blender.

Pak volkoren producten (ook pasta e.d.) i.p.v de witte producten. Matig je zuivel inname en drink veel water.

Ik ben bezig met de opleiding natuurvoedingsadviseur, dus als je wat meer informatie wilt, stuur me even een privé berichtje en ik probeer je vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

Succes dames!

9. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Heel herkenbaar!!!
    Ik ben 3 maanden geleden bevallen en was 18 kilo aangekomen!!
    Meteen na de bevallen er 10 af gelukkig maar blijf nu zo'n blubber buik houden....
    Geen kleding die meer Past....dus maar kleding 2 maten groter gekocht..
    Vind het echt heel erg maar mijn vriend heeft zoiets van je hebt er een mooi mannetje voor terug gekregen...
    Volgende maand weer rustig starten met sporten wil minimaal nog 3 kilo kwijt:(

Deel Deze Pagina