voor de tweede keer ongesteld binnen 2 weken??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Tanya, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Hallo, jullie herinneren je vast nog wel mijn verhaal over bloedverlies, een week te vroeg. Dat heeft een week geduurd en was net een paar dagen over en nu heb ik weer bloedverlies. Het begon met rozerood en bruin en is nu weer uitgelopen op een, lijkt het, gewone ongesteldheid, hoewel minder hevig dan anders heb ik het gevoel. Ik heb wel nog steeds een trekkerig gevoel, maar geen krampen. Het is nu de 9e, dus een week na mijn oorspronkelijke ongesteldheidsdatum. Wat nu te doen? Toch maar even de ha bellen? (Ben nu 38 en nog lang niet klaar voor overgangstoestanden, we willen nog een tweede!) Help, svp!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Wanneer heb je voor het laatst een test gedaan? Kan het een zwangerschap zijn? Ik denk dat het goed is om contact op te nemen met je huisarts. Je maakt je er zorgen over en dat is de meest gegronde reden om onderzoek te laten doen!

Imke

3. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Het zou wel fijn zijn als het een zwangerschap was, maar eerlijk gezegd twijfel ik. Ik kreeg de eerste bloeding rond de innestelingsdatum, als de eisprong inderdaad op tijd is geweest. Een bloeding duurt bij mij altijd een week, is het een paar dagen over geweest, en nu een week na de oorspronkelijke nod weer een bloeding, maar veel minder heftig. Het zou natuurlijk wel een zwangerschap kunnen zijn.... heb de ha gebeld, maar ook zij denkt eventueel aan een zwangerschap. Over een weekje of twee testen zegt ze. Maar dat is nog zoooo lang en inderdaad, ik maak mij er zorgen over. Ik heb dit nog nooit gehad, ook niet bij mijn eerste (hoewel ik daar ook een week "gewoon" ongesteld ben geweest in de eerste maand, maar niet twee keer achter elkaar). Als je het logisch bekijkt: kán het dan wel een innesteling zijn? Bij de eerste keer misschien wel, maar wat is de tweede keer dan? Sorry dat ik een beetje doordram, maar ik maak mij best wel zorgen en de ha bellen heeft ook al niet echt veel geholpen....bedankt voor je reactie!

4. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    O ja, en om antwoord te geven op je vraag: ja ik heb getest vlak na de eerste bloeding, maar toen was de test negatief..... wat denk je, nog eens testen?

5. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Tanya.

Die eerst kan inderdaad een innestelingsbloeding zijn geweest, de tweede kan tgv een zws door bijvoorbeeld een vaatje wat kapot is gegaan in de baarmoedermond. Het kan helaas ook een miskraam zijn geweest of iets heel anders. Wat het is geweest kan ik ook niet zeggen.
    Je kunt inderdaad nu een test doen, is deze positief geeft je wat meer zekerheid. Is deze negatief zit je nog steeds in onzekerheid. En moet je de test over 2 wkn herhalen.

Groetjes Ineke.

Deel Deze Pagina