Voor de vierde keer terugval in zindelijkheid

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ilse84, 19 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Thanks voor je berichtje zet alles weer een beetje in perspectief.
    Ik ga komende week de school contacten. Structuur blijft een dingetje. Helaas laat mijn dochter zich niet op vaste momenten op de wc zetten. Ik hoeoef niet! hoor ik dan. Als ze dat toch op de wc zit en ze plast zegt ze. oowh ik moest toch wel!

Ben je tevreden over die underwunder broekjes? Vallen ze een beetje op maat?
    Thanks voor je berichtje zet alles weer een beetje in perspectief.
    Ik ga komende week de school contacten. Structuur blijft een dingetje. Helaas laat mijn dochter zich niet op vaste momenten op de wc zetten. Ik hoeoef niet! hoor ik dan. Als ze dat toch op de wc zit en ze plast zegt ze. oowh ik moest toch wel!

Ben je tevreden over die underwunder broekjes? Vallen ze een beetje op maat?

Maandag mogen we naar de poli. Ik werd gebeld en ze hadden een plekje over wat vrijgekomen was! Echt super fijn!

2. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    De broekjes zijn erg fijn. Ik heb een oud model en daardoor waren ze goedkoper. Mijn jongste gebruikt ze nu met zindelijk worden ook. Ze worden uiteindelijk wel nat. Maar de legging is dan vaal nog droog. Maar een luier is het natuurlijk niet. Laat even weten hoe het op de poli is gegaan. Sturen ging hier oook moeizaam. Daarom vaste momenten afgesproken en tussendoor niet meer vragen.

Ilse84 vindt dit leuk.
  3. Peet1369

Peet1369 Actief lid

6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Mijn zoontje heeft het ook, is inmiddels ruim 5 jaar oud. Na een lange weg zit hij aan de medicatie die zijn blaas ontspant (hij plaste 14x op een dag kleine beetjes). Ook hebben we een plashorloge aangeschaft, deze trilt op 7 momenten en dan moet hij naar de wc toe.. langzaam gaat het nu beter... vakanties is hij helemaal droog..

Ilse84 vindt dit leuk.
  4. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Vandaag bij de poli geweest. Er was duidelijk nog wat ontlasting in de endeldarm te zien, dus we hebben een recept voor forlax gekregen.

Verder het een poep en plas schema gekregen om haar in een poep en plas ritme te krijgen en het advies om haar een liter per dag te laten drinken! Zeven keer per dag verplicht naar de wc. Poe, krijgen we een dagtaak aan, met een peuter waarbij alles nee is, deze methode al meerdere keren zonder succes geprobeerd. Na een paar weken het maar laten varen. Hoop dat het nu wel werkt!

Nu maar hopen dat het wat verbetering laat zien ..

5. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Hier inmiddels ook bij de arts geweest. Ik heb mijn dochter nu een 2 weken zonder luier laten slapen in de nacht. En wat blijkt, ze blijft gewoon droog. De ongelukjes overdag blijven. Kinderarts denk dat dit komt door het samentrekken van de blaas. Hetgeen vooral gebeurd als ze actief is. Wij hebben nu medicatie Dridase en dat duurt een paar weken voor het werkt.

Nog een algemene tip. Kindjes die het vervelend vinden om naar de wc gestuurd te worden. Ik leerde mijn dochter: 1-2-3 moet ik nu wel of moet ik nie. Als ik 1-2-3 zeg concentreerd ze zich echt op het plasern. Ze beslist dan zelf of ze gaat of niet. Kwam het tegen in YouTube filmpje van de plasklas van het WKZ.

Ilse84 vindt dit leuk.
  6. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Nu hopen dat de medicatie aanslaat!

Fijn dat jullie in ieder geval op het goede spoor zitten!

Hier gaat het steeds wat beter. Ze geeft steeds beter aan wanneer ze moet en naar het toilet gaan is steeds minder een strijd. Ik ga je tip zeker opvolgen!

Ik had tweedehands die underwunder broekjes gekocht. Die lekken na vier cc water al door helaas. Ik heb er zelf maar wat anders ingenaaid. Hoop dat dat een beetje houdt.

Hebben jullie nog oefenbroekje geprobeerd waar jullie tevreden over zijn?

Deel Deze Pagina