Lief zeg! Ik was donderdag uitgerekend en had Moederdag dus met een dikke buik moeten vieren, mijn eerste. Helaas is dat niet meer zo...
ik wil deze dames een hart onder de riem steken, hier heel veel verdriet gehad de afgelopen jaren, niet zozeer om mijn moeder, alswel zij is er gelukkig nog, alswel om mijn papa, ik heb het enorm met vaderdag die dag kan niet snel genoeg voorbij gaan. (al maak ik er dan ook een feestje van voor mijn man) Helaas hebben wij afgelopen jaar een miskraam gehad, en hier hebben we toch even samen bij stilgestaan vanmorgen. dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft
Goed dat je deze draad opent Jel! Voor jou ook een dubbele moederdag denk ik? Met het verlies van je dochter in gedachten en toch ook nieuwe hoop. Ik herken het in elk geval goed. Ik wens alle wensmoeders en moeders van overleden kindjes voor de toekomst veel mooie moederdagen en voor vandaag sterkte.
Wat ben jij toch een lieverd jel. Ik wil jou en andere moeders heel veel sterkte wensen vandaag. groetjes
erg lief topic! alle meiden sterkte, en ik hoop voor iedereen vurig dat er ooit moederdag zal komen waarop het een mooie en fijne dag is!
Een knuffel voor al deze dames! Ik denk ook bijzonder aan de echtgenoten en kinderen van moeders die er niet meer mogen zijn ( dit ivm het overlijden vorige week van een collega, een veel te jonge moeder van 37 die nog zo nodig was in haar jonge gezin). Ik heb er vandaag vaak aan gedacht: er zijn zoveel mensen die mopperen op moederdag ( te commercieel, enz enz), maar dit gezin had er alles voor over om vandaag gewoon lekker ongecompliceerd moederdag te kunnen vieren.....
Wat ontzettend lief! Lief van je Jel dat je dit topic geopend hebt! Helaas een heel herkenbaar gevoel.. Daarom voor alle mama's die het nodig hebben een hele dikke knuffel!
Lieve dames, elke ochtend word ik wakker en de eerste paar seconden heb ik even niet in de gaten wat er gebeurd is, en dan krijg ik weer een klap in mijn gezicht. Oh, ja. Ze is er niet meer... Mijn kleine meisje.. Mijn andere twee kleintjes vragen nog elke dag naar haar. Vandaag werd ik wakker en lagen er drie tekeningen op mijn nachtkastje en twee vrolijke kindjes naast mijn bed. (elke keer denk ik: misschien is het wel een droom en staat zij er straks ook wel bij, stom he... Dat denk ik heel even voor eem seconde) Mijn kinderen hebben namens hun zusje een prachtige tekening gemaakt. Mijn zoontje zei: kijk eens mama, van A. Dat was wel even moeilijk.. Voor alle andere dames: heel veel sterkte... Liefs
Wat een fijn topic! ik denk dat het voorlopig nog geen gewone moederdag zal worden. Ben zelf net een jaar mama en 6 jaar geleden mijn eigen mama kwijtgeraakt. Op zo'n dag als vandaag heb ik juist de behoefte om naar haar toe te willen. Het is allemaal nog te "vers" Voor alle meiden die vandaag ook een dag met een randje hebben nog een dikke knuffel van mij!
Adriana @Dankje wel meis . We hebben de dag weer overleeft , met toch even aan mijn twee sterretjes denkend . De tranen zijn er wel maar willen er niet uit komen. Nu Hebben we muziek aan en dat trekt ons er wel door heen. Annemieke@ Wat een mooi gedicht de tranen in de ogen .
Vandaag bij mijn schoonzusje geweest die nu (bijna) mama had moeten zijn. Maar hun kindje is al begraven... Waar ik vandaag ook heen moest; zij was het belangrijkste. Deze dag is zo pijnlijk als je iemand die zo welkom is missen moet. Ik hoop dat er meer mensen zijn geweest die een moeder met verdriet hebben laten weten dat ze vandaag niet alleen zijn. Zelf denk ik heel de dag aan alle mensen die vandaag extra veel verdriet hebben, juist omdat het moederdag is. Sterkte allemaal!
Jel, wat lief van je! Van de week kreeg ik een sms van HI: Bel zondag tussen 10 en 2 gratis met je moeder! Heb terug gesmst of ze ook een lijntje naar de hemel hadden ... We deden nooit echt aan moederdag (stiekem wel, mijn moeder zei altijd van niet maar wij deden er wel aan ) en nu ze er niet meer is legt het toch een randje om moederdag... Helemaal omdat mijn sm nu extra vanalles van ons verwacht mbt moederdag omdat ze ons niet meer hoeft te delen (dat zegt ze niet zo hoor). Het is een lieve vrouw hoor! Ik ben heel erg gezegend met 5 kinderen en die hebben moederdag wel kleur gegeven.