Binnenkort wil ik gaan starten met pianolessen en nu ben ik nieuwsgierig wat jullie daarvoor betalen. Dus: wat kost een pianoles en hoe lang heb je dan les?
Volgens mij betaalde ik een tientje per half uur. Nu heb ik geen les meer, ik speel gewoon wat ik leuk vind. Hartstikke leuk dat je pianoles wilt gaan nemen! Ben je helemaal nieuw of heb je al eerder een instrument bespeeld?
Niet helemaal nieuw... Ooit als kind (alt)blokfluit gespeeld, dus kan wel noten lezen. Ook altijd een piano in huis toen ik opgroeide en mezelf een beetje aangeleerd. Tientje zou me trouwens erg meevallen!
Ligt er aan of het via een muziekschool is of een particulier... muziekschool is stukken duurder. En dan is dat ook weer afhankelijk van 20-30 minuten. En wekelijks of om de week (Bij ons bijna 30 euro voor een half uur, individueel les en 21+) Eigenlijk zou ik via een particulier les willen krijgen, maar ik heb een 'moeilijk' instrument (altviool) en daar zijn het heel veel mensen die daar les in geven, of ik zou er ver voor moeten rijden, dat is me ook niet de moeite waard... dus af en toe via de muziekschool.
Bij de gemiddelde piano-zaak kun je er eentje huren voor niet al te veel. Ga je uiteindelijk over op koop, dan gaat het betaalde huurbedrag van de prijs af. Of je koop tweedehands een electrische, of als het echt anders kan een keyboard die aanslaggevoelig is. Zonder instrument hebben lessen geen zin. Tijdens de les krijg ie een zetje, meer niet. Het echte 'leren' zul je zelf moeten doen.
Wat grappig!! Meestal is er een drastisch tekort aan alten in orkesten(hoewel we met het kerstconcert er 8 hadden..8!!!) Speel je al lang? En ook begonnen op een viool? Prachtig instrument he..
Ik heb ooit een super mooie digitale piano gekoch via marktplaats. Een echt piano is natuurlijk veel gaver, maar degene die ik mooi vind zijn allemaal nog te duur helaas Ik heb mezelf eigenlijk leren spelen, ooit les gehad maar speel nu alles zelf. Kijk gewoon op youtube Op mijn IG page heb ik wat filmpjes staan
Ja je moet wel zelf echt een piano kopen (marktplaats is ideaal). Een keyboard vind ik zelf ook geen optie, je hebt toch die pedalen nodig.. Ik speel zelf elke dag meestal wel 2 uur als ik veel tijd heb langer. Het is echt mijn passie, toen ik 2,5 was zat ik al achter een speelgoed vleugel, helaas heb ik nooit echte pianolessen mogen volgen, maar alleen keyboard en dat is zoooo anders. Echt totaal niet te vergelijken. Ik ben het mezelf dus op latere leeftijd maar gaan leren!!
Het is wel handig om er thuis één te hebben staan, via marktplaats, danwel huren of kopen. Je leert namelijk vooral door thuis elke dag te oefenen.
Wij betalen voor de muziekles van onze zoon 18,50 voor een half uurtje les. Het gaat dan wel om trompetles, maar dat lijkt me niet zoveel uitmaken.
Mijn dochter heeft nu 3 lesjes gehad via ons culturele centrum , voor 15 lessen moet ik 144,- betalen. We hebben thuis een keyboard staan om te oefenen, mocht de liefde er echt voor groeien dan wil ik graag ook wel een digitale of een electrische kopen. Zelf oefen ik ook met haar mee, best leuk eigenlijk....
Als ze echt piano lessen heeft zou ik toch n piano aanschaffen. De toets aanslag is heel anders dan die van een keyboard. Als je een digitale koopt zorg dan dat de toetsen verzwaard zijn
Heb een yamaha PSR275 gekregen van mijn nicht waarvan haar dochtertje ook thuis kon oefenen tijdens de eerste lessen. Het heeft aanrakingsgevoelige toetsen dat reageert als een piano en heeft een portable grande piano functie, waardoor het ook klinkt als een akoestische piano. Voor nu een prima dingetje, ze speelt er al leuke liedjes op zoals vader Jacob, mieke heeft een lammetje, hansje klein en happy birthday. Maar een echte zou zeker leuk zijn