Help! Hoe krijg ik dit weer schoon?

Discussie in 'De lounge' gestart door juf Mariska, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Ik heb een paar weken geleden mijn kraampakket uitgepakt en dat even op de commode gelegd. Helemaal vergeten netjes op te ruimen en dus gewoon op vakantie gegaan. Nu wilde ik het gisteren netjes in de kast leggen en wat zag ik: een plastic verpakking van de matrasbeschermer heeft afgegeven op mijn commode. Nu staan er allemaal blauwe letters op. Hoe krijg ik dit weer schoon? Met cif schuurmiddel, wasbenzine, chloor ....??? Wie heeft de gouden tip, zodat ik niet de commode beschadig?

2. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    o jeetje, ik zou proberen met nagellak remover, geen jif dat helpt niks en maakt alleen krassen.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nagellak remover zou k ook niet doen hoor!!

Pak gewoon een doekje met een beetje afwasmiddel wie weet is t er zo af :)

En weer niet wat voor commode je heb... Mar als je een heel klein iniminie beetje jif doet kan dat best denk ik..

Geen harde middelen zoals chloor e.d gebruiken

4. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Van welk materiaal is je commode?
    Nagellakremover kan doffe plekken maken in de lak.
    Ik zou vlekkenverwijderaar van hg gebruiken, je hebt verschillende.
    Hopelijk lukt het zonder de commode te beschadigen, dat zou echt zonde zijn.
    Succes!

5. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik zal het idd eerst met een sopje proberen met afwasmiddel/alles reiniger. Als dat niet lukt zal ik voorzichtig met een droge doek deppen met wasbenzine!

Succes!

6. Billendoekjes!! Klinkt gek .helpt vaak wel goed :)

7. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Of zo'n wondersponsje?

8. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ligt helemaal aan het materiaal! Wat is het? Jeetje wat balen zeg!

9. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    zit er handenalcohol in het pakket?
    daarmee kan je het ook proberen

10. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Probeer eens een beetje tandpasta op een natte doek te doen en er dan mee overheen wrijven. Tandpasta heeft een hele lichte schurende werking. Vele malen minder dan bijvoorbeeld Jif. Hierdoor is het erg vriendelijk voor kwetsbare oppervlakken. Wel eerst even op een onopvallend plekje proberen (maar dat zou ik sowieso doen met elk schoonmaakmiddel).

11. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik lees mee, heb het in mijn badkamerkastje door een plastic zakje, heb er tot nu toe niet afgekregen. Wondersponsjes heb ik liggen, ga ik even proberen!

12. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Hier heb ik stift van onze houten commode afgekregen met tandenpasta!

13. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis

Ja idd die dingen zijn een geweldige uitvinding!!
    En anders misschien blue wonder?

14. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    Wat ook misschien kan helpen (gebruik ik altijd voor van die strepen op deuren etc.) gewoon op een beetje vochtig doekje een beetje waspoeder (bijv. witte reus) doen en daarmee wrijven.

15. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Hier helpen snoetenpoetsdoekjes altijd heel goed. Ik krijg bijna alle vlekken er mee weg. Zelfs stift van de tafel!

16. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik zeg ook billendoekjes.
    Als ik ergens een vlek op heb probeer ik altijd eerst billendoekjes en meestal lukt het me om dan de vlek weg te krijgen.
    (je zou het bijna niet meer voor de billetjes durven gebruiken als je dit leest.)

17. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ook fan van billendoekjes, daarmee heb ik tot nu toe nog alles van de commode gekregen (en ook de tafel). Wat ook nog wel eens wil helpen is een sopje van biotex. Zou geen jif of schuurspons gebruiken, dan krijg je krassen, kun je net zo goed je hele commode gaan opschuren en verven. Weet niet op welke plek de vlek zit, maar mocht hij er niet afgaan en het is geen hele rare plek om het aankleedkussen neer te leggen, kun je die altijd nog gebruiken om het te verbloemen.

18. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Echt vervelend zeg. Ik hoor inderdaad veel over snoetenpoetsdoekjes die helpen wel goed. Maar ik weet niet hoe erg het is. Succes!

19. jettepet

jettepet Niet meer actief

Die witte wondersponsjes van de action! Top spul vindt ik het!
    Ik krijg er heel veel vlekke mee weg; in het bad had ik ook allemaal roze strepen, ik denk van het speelgoed waar mijn dochter mee speelt als ze in bad zit, ook daar kan ik geen schuursponsjes of jif op gebruiken maar die witte sponsjes wel!
    Succes

20. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    ik zou tandpasta proberen. Daar krijg ik zelfs pennenstrepen en ander inkt uit een suede bankstel mee weg....

Deel Deze Pagina