Voor de zelfstandigen: vraagje over teruggaaf omzetbelasting

Discussie in 'De lounge' gestart door Sannebc, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja kan me voorstellen inderdaad vind ik ook altijd irritant, ik was dit jaar laat maar gelukkig allemaal al gedaan en bekend.

Ik geloof wel dat ze voor ondernemers altijd standaard uitstel aanvragen hoor, dat doen ze bij ons ook, ik heb pas mijn spullen eind mei ingeleverd hihi en begin juni was het klaar, ik ben ook erg blij met onze accountant heb ik hem vandaag even extra vermeld vooral omdat ze me ook wijzen op dingen die goedkoper kunnen haha (ze hebben me vandaag weer 350 euro per jaar uitgespaard, met iets heel kleins, geweldig en naast die 350 euro hoef ik niet meer de gegevens zelf in te boeken dat doen ze dan ook nog voor me, geen werk meer eraan en toch geld verdienen haha, ja alleen facturen maken e.d. maar meer niet!

2. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Wij zijn pas van accountant veranderd, maar de vorige diende altijd op tijd in.
    Ik hoef gelukkig ook niet zelf in te boeken, alleen de facturen in een map stoppen, de rest doen zij.
    Ik was duurder uit geweest als ik een speciaal boekhoudprogramma aan had moeten schaffen en het kost me nu gewoon heel weinig tijd. Beetje lui dus...! ;) Als ze je tips geven zodat je kan besparen is idd heel prettig. Die van ons denkt gelukkig ook actief mee!

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Even off topic wat zijn jullie kwijt voor het aangeven van de jaar aangifte? Ik 530 euro ex vind dat behoorlijk wat. Daarvoor krijg ik de jaarrekening en geven zij het bij de belasting aan. De Omzetbelasting geef ik per drie maanden zelf aan.

4. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik vind dat helemaal niet duur eigenlijk.

Wij betalen 1100 nog wat per jaar

Dan heb ik;

inboeken van alles
    eindcontroles
    jaarcijfers maken
    ib aangifte manlief
    ib aangifte mezelf

en advies als ik ergens voor bel het hele jaar door zonder tarief te rekenen en ook advies over wat beter kan, goedkoper e.d.

Ik vind dat persoonlijk niet duur, het is toch heel belangrijk dat het goed gebeurd.

5. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    wij betalen 750,-
    ik doe zelf het kas en bankboek en codeer het, de rest is voor de boekhouder.
    een ander familielid van ons is 1600,- kwijt boekt zelf alles thuis in wat rechtstreeks naar de boekhouder (via een computersysteem)gaat of hun zelf een map bijhouden weet ik niet.

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ah ok dat is dus normaal. Ik dacht dat dat goedkoper kon maar is dus niet zo. Ken deze accountant al zo lang en er verder geen klachten over heb dus blijf lekker hangen.
    Verder hier ook altijd tussendoor vragen en geen rekening dus erg makkelijk als ik eens ff iets niet weet!

Thx voor je reactie

Deel Deze Pagina