Voor degene die naar of door gaan Frankrijk reizen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door zonnetje2015, 13 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.609
    6.305
    113
    Heb idd al een doos mondkapjes klaar staan om mee te nemen. Ben je op de camping wel gecontroleerd?
     
  2. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.713
    1.643
    113
    Vrouw
    Haha nee joh. De camping kun je zo op rijden na je supermarkt. Waar ga je aanbellen om je test te tonen dan? Het is echt goed vertoeven hier in het zuiden hoor. Iedereen maakt zich echt veel te druk.
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  3. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.108
    5.285
    113
    Als we een camping is waar je meteen poortje naar binnen moet is het zo gek nog niet hoor dat ze er na vragen. Ze zullen toch aan de regels moeten voldoen bijv voor een zwembad.
     
  4. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.713
    1.643
    113
    Vrouw
    Oké veel campings in Frankrijk wandel je zo het terrein op dus ben benieuwd hoe ze dat dan gaan oplossen.
     
  5. Momisake

    Momisake Fanatiek lid

    27 jul 2010
    1.626
    168
    63
    Vrouw
    Alleen dat 2 weken klopt niet. In Frankrijk is het 1 week na de 2e vaccinatie
     
  6. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.636
    4.013
    113
    wij hebben oa bij huttopia geboekt, die stuurden ons een bericht met de actuele regels. daar moet je bij aankomst op de camping laten zien dat je getest/gevaccineerd bent. daarna mag je gebruik maken van alle faciliteiten, het zwembad, restaurant etc. alleen bij aankomst hoeft dit.
     
  7. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.045
    1.736
    113
    Kraamverzorgende
    Nee ook niet. Je merkt hier echt niks van alle maatregelen op de camping. We gaan nu naar de supermarkt. Mondkapjes en gele boekjes mee.
     
  8. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.043
    2.183
    113
    Weet iemand hoe dat zit met die erewoordverklaring? Ik las ergens dat je die bij je moet hebben als verklaring dat je geen coronaklachten hebt, met vertrekplek en einddoel erop .
    Ik wil dat best doen, maar wij weten niet waar we heen gaan (trekken rond).

    Moet je dan elke dag een nieuwe maken met een verzonnen einddoel? En wat zou er gebeuren als je hem niet hebt of ergens komt wat niet op de route naar je einddoel ligt? Aanklacht wegens meineed?

    Ps ik maak me niet echt zorgen hoor, maar ik vind dit gewoon zo’n bijzonder verschijnsel, zo’n erewoordverklaring. Voel me net een middeleeuwse jonkvrouw die plechtig verklaart niet te ontsnappen als ze gevangen genomen is door een vijandige ridder.
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  9. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hier op Serignan plage ook geen enkele vorm van controle hoor. Bij het inchecken ook niet. Hebben een code gekregen om bij de poortjes in te voeren als je het park op en afrijdt en ook bij het zwembad of de restaurants wordt niets gevraagd. Vanavond gaan we naar dorpje verderop om te eten, ben benieuwd of daar wel een QR-code wordt gevraagd, maar wat ik begrepen heb is dat onbegonnen werk voor de horeca-uitbaters, dus vermoed dat het wel los zal lopen.
     
  10. Framboise

    Framboise Lid

    2 sep 2014
    58
    15
    8
    Vrouw
    Net mail gehad van de camping en het is alleen bij aankomst dat je PCR test of vaccinatiebewijs moeten laten staan. Daarna mag je gaan en staan waar je wilt.
     
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.506
    3.165
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zo'n bericht zag ik nu ook staan op de fb van de camping waar wij heen gaan.
     
  12. jessiejz

    jessiejz Actief lid

    19 apr 2013
    291
    66
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Wij komen net uit Frankrijk. Zowel heen als terug weg geen controles.
    Vanaf vandaag moest je bij aanmelden van het hele gezin je vaccinatie bewijs of testbewijs laten zien. Ook elke keer als je op de camping gebruik wilt maken van de horeca moest je je bewijzen laten zien, zo niet kon je geen gebruik maken van de horeca/zwembad. Stonden echt vanochtend mensen te controleren.
    Nu in een ander land en bij het hotel hadden we controle op vaccinatie.
     
  13. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.391
    5.666
    113
    Wij hebben ook een mail gekregen van de camping. Ze gaan werken met 2 kleuren armbandjes, zodat alleen bij inchecken gecontroleerd hoeft te worden. Kinderen onder de 18 jaar zijn vrijgesteld.

    Horeca, binnenruimtes en zwembad zijn alleen open voor gevaccineerden/getesten.
     
  14. Mamaladev

    Mamaladev Lid

    3 jun 2019
    60
    11
    8
    Vrouw
    Wij zijn nog aan het kijken voor Frankrijk maar er staat nergens duidelijk wat voor regels de campings hanteren. Daarom nog steeds niks geboekt . Ben ook nog nooit in Frankrijk geweest.
     
  15. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bij de camping waar we zondag naartoe gaan moet mijn man eerst een pcr of antigeentest doen en de (hopelijk) negatieve uitslag laten zien bij het inchecken. Ik weet niet of dat overal zo is. Hier op de camping is nergens naar gevraagd maar dat was dan ook bijna een week geleden. Nu dus op zoek naar een plaats waar je je kunt laten testen :) Weet iemand hoe dat werkt in Frankrijk?
     
  16. Loufoque

    Loufoque Fanatiek lid

    17 mrt 2021
    1.582
    4.440
    113
    Je kunt via deze link zoeken waar je je kan testen:

    https://www.sante.fr/cf/centres-depistage-covid.html

    Ik zou antigeen doen, dat kan bij veel apotheken dus meer opties dan een PCR
     
    Framboise, Mapje en Mississippi vinden dit leuk.
  17. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.506
    3.165
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    klopt - zo ook een adresje gevonden. En even een prive berichtje via facebook naar de (nederlandse) camping eigenaren gestuurd om te vragen hoe het werkte qua afspraak maken etc (ons frans is niet geweldig -dus niet handig als je moet bellen ofzo ;) ) . Maar in het dorp is er iedere dag tussen 2 en 3 inloop om te testen. Prima geregeld dus.
     
    Loufoque vindt dit leuk.
  18. Loufoque

    Loufoque Fanatiek lid

    17 mrt 2021
    1.582
    4.440
    113
    Fijn dat het geregeld is. Ik wil best wel even bellen voor wie het nodig heeft trouwens. PB' tje volstaat... :)
     
    Madeliefke, Nellie4 en Athina vinden dit leuk.
  19. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.108
    5.285
    113
    Wij hebben bij een apotheek een antigeen gedaan. Opgebeld in het Engels en een afspraak gemaakt. Let wel op veel apotheken willen geen toeristen testen bleek op het Disneyland forum. Wij hebben het via de link hier boven gevonden waar we in de buurt konden testen. Waren 25 euro kwijt p p
     
    Mississippi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina