Voor degene die naar of door gaan Frankrijk reizen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door zonnetje2015, 13 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wat zoek je? Zelf vond ik het wel prettig om iets te zoeken met nederlandse eigenaren of van een nederlandse keten. Ook met het oog op annuleren of vragen of onduidelijkheden. https://www.rcn.nl/nl/campings/frankrijk bijvoorbeeld?

    of hier: https://www.campingfrankrijk.eu/categorie/nederlandse-eigenaar/ -maar dat moet je natuurlijk ook weer wel willen natuurlijk. Maar momenteel zie ik op meerdere plekken dit staan:
    Update nieuwe maatregelen anti Covid
    Vanaf 21 juli is bij aankomst op de camping het laten zien van een gezondheidspas voor alle volwassenen verplicht. Vervolgens heeft u toegang tot al onze diensten en faciliteiten voor de duur van uw verblijf. De gezondheidspas wordt slechts eenmaal bij aankomst gevraagd.
    Ter herinnering, een gezondheidspas bestaat uit :
    - ofwel 2 doses vaccins (week na de tweede injectie)
    - of een negatieve PCR of antigeen test van minder dan 48 uur oud,
    - of een geldig bewijs van immuniteit.
     
  2. Mamaladev

    Mamaladev Lid

    3 jun 2019
    60
    11
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je info. Ik ga inderdaad zoeken naar een camping met Nederlandse eigenaar. Zie op steeds meer sites nu ook informatie komen over de regels. Ik ga nog even verder zoeken
     
  3. anne19791980

    anne19791980 Fanatiek lid

    9 dec 2008
    1.481
    218
    63
    Wij gaan 7 augustus naar Frankrijk, maar nu snap ik het even niet meer.
    Op de ecdc kaart staat Frankrijk oranje. Dan zouden we mogen omboeken of annuleren via de touroperator. De reisverzekering dekt sommige dingen niet meer als je naar oranje gebied gaat.
    Maar als ik dan op een Nederlandse kaart kijk staat Frankrijk niet op oranje maar op geel/groen.
    Welke kaart houd de touroperator en verzekering dan aan?
    Wij zijn beiden volledig gevaccineerd en kinderen zijn onder de 11 dus qua toegang geen probleem. Weet dus alleen niet hoe het zit met welke kleurenkaart.
     
  4. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.328
    243
    63
    Noord-Brabant
    De verzekering houdt het reisadvies aan dat te vinden is op nederlandwereldwijd.nl.
     
  5. Anemoon13

    Anemoon13 Bekend lid

    12 mei 2012
    956
    55
    28
    Even bij jullie checken:
    We zijn allebei al lange tijd volledig gevaccineerd en onze kinderen zijn 4, 6 en 8.
    Dan kunnen we toch vrij zorgeloos naar Frankrijk? Vooralsnog dan….hopelijk geen nieuwe maatregelen.
    Klopt dat of ben ik te positief?
     
  6. anne19791980

    anne19791980 Fanatiek lid

    9 dec 2008
    1.481
    218
    63
    Ja zoals de regels nu zijn wel.
     
  7. anne19791980

    anne19791980 Fanatiek lid

    9 dec 2008
    1.481
    218
    63
    Wij rijden naar de westkant dus alleen door België. Weet niet wat Luxemburg voor regels heeft als je bv de route soleil neemt.
     
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Ja hoor :) veel plezier. Wij zijn helaas onderweg naar huis nu zit er weer op.
     
  9. Momisake

    Momisake Fanatiek lid

    27 jul 2010
    1.623
    166
    63
    Vrouw
    Wij twijfelen om langs Parijs te rijden of toch via België en Luxemburg (we hoorden dat de omleiding goed is aangegeven maar toch..)
     
  10. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    732
    477
    63
  11. Anemoon13

    Anemoon13 Bekend lid

    12 mei 2012
    956
    55
    28
    Jammer voor jullie! Fijn dat het goede vakantie geweest is
     
  12. Anemoon13

    Anemoon13 Bekend lid

    12 mei 2012
    956
    55
    28
    Momisake vindt dit leuk.
  13. Momisake

    Momisake Fanatiek lid

    27 jul 2010
    1.623
    166
    63
    Vrouw
    Klopt idd, wij hebben ze ook al klaar liggen :) Zondagavond als de uitslagen binnen zijn nog even de antigeentesten van mij en de kinderen uitdraaien en dan is al het papierwerk klaar.
    Ik hoef eigenlijk geen antigeentest maar doe het toch maar (dan 1 week geleden de 2e vaccinatie gehad), geen idee wat de regels in de landen zijn waar we doorheen rijden. Kinderen moeten toch dus ik dan ook maar.
     
  14. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.521
    4.578
    113
    Wij zijn op verschillende plekken in Frankrijk geweest. Regels voor campings zijn vanaf 21 juli aangescherpt en duidelijk.

    Je moet bij binnenkomst voldoen aan de Franse pass sanitaire voorwaarden. Dus 2 vaccinaties + 7 dagen óf negatieve pcr of antigen test (48 uur geldig na afname niét na de uitslag) of herstelverklaring (met 1 vaccinatie weet ik niet precies).

    Alle campings zijn verplicht dit te vragen en er staan boetes op voor de eigenaren. Alleen kleine campings zonder zwembad en eetgelegenheden zijn tot 1 augustus vrijgesteld.

    Verschillende plekken geweest en ze controleren nu inderdaad 1x bij binnenkomst (aan de receptie daarna niet meer).

    Als ongevaccineerde meerderjarige zou ik dit land niet bezoeken op dit moment. De voorwaarden worden vanaf 1 augustus nog strenger. Het gaat best ver (weren van ongevaccineerden uit publieke plekken). De kosten voor pcr test zijn behoorlijk (45 euro en rond de 20 euro administratie kosten voor buitenlanders).
     
  15. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.521
    4.578
    113
    Om de grens over te mogen moet je test 24 uur oud zijn (max). Voor niet gevaccineerden. Controle is nog niet heel veel. Er zijn steekproeven bij de tolpoorten. Mobiele controle teams zeg maar. En men pakt dan bewust de buitenlandse auto's begreep ik. Een tolbadge helpt wel omdat je achter de Fransen aangaat en niet hoeft te wachten.

    Natuurlijk moet je alle papierwerk op orde hebben.
     
  16. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Mijn man kan vandaag bij de lokale apotheek een antigeentest doen. Kosten 25 euro en de uitslag binnen 2 uur met een QR-code via SMS.
     
  17. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.679
    1.608
    113
    Vrouw
    Ik heb persoonlijk nog niet 1 bemande tolpoort gezien en ook geen controles gezien. Sterker nog, ik heb de hele Franse politie onderweg niet 1 keer gezien.

    Wij verlaten Frankrijk zelf 1 augustus, maar het is hier echt maximaal genieten. Dus voor de mensen die nog twijfelen: ga en vier de lang gedroomde vakantie in de warmte.
     
    Roosje35, Mississippi en mamameer vinden dit leuk.
  18. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
  19. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.521
    4.578
    113
    Het zijn mobiele controle teams. Dus niet het personeel van de tolpoorten (die vaak onbemand zijn). Ik begreep van mensen op de camping dat ze op verschillende plekken staan. Het zijn meer steekproeven gelukkig.

    Maar je hebt gelijk het is prima mogelijk om vakantie te vieren als je het papierwerk verder op orde hebt. Bij de accommodaties controleren ze namelijk wel.

    En vakantie in Nederland in de zomer is niet mijn ding (rest van het jaar prima).
     

Deel Deze Pagina