Voor degene die naar of door gaan Frankrijk reizen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door zonnetje2015, 13 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Aan de dames die nu in Frankrijk zitten. Wat merken jullie van de nieuwe regels die 8 augustus zijn ingegaan?

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.337
    113
    Vrouw
    Bij alle restaurants wordt de qr-code gescand. Bij aankomst bij de campings ook. Ook bij aktiviteiten zoals water/pretparken en musea.

Verder leven de mensen hier alsof corona niet bestaat, maar ik denk dat dit voornamelijk toeristen zijn.

Oh ja, en op drukke boulevards buiten moet ook het mondkapje op
    Dit is omgeving Serignan Plage/ Cap d’Agde

Mapje vindt dit leuk.
  3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    dit idd en in binnenruimtes mondkapjes op.

4. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Bij alle accomodaties scannen ze de pass sanitaire (hotels, campings etc). En bij alle bezienswaardigheden (kastelen, grotten, zwembaden maar ook musea en dierenparken). En intussen ook bij de horeca. Los daarvan alle binnenlocaties een mondkapje vanaf 6 jaar. Zowel kind als ik zijn aangesproken als die niet volledig over de neus zat (wel op).

Ik was blij volledig gevaccineerd te zijn. Anders was ik een vermogen kwijt geweest aan testen en ook niet gegaan. Mijn ervaring is dat er lang niet overal plek is (je moet net als hier vooraf een afspraak maken). En men vaak geen tot minimaal Engels spreekt. Maar wellicht is jouw Frans prima. Dan is het geen belemmering.

De accomodaties waar wij verbleven hadden 1x een controle voor de hele termijn. Maar er zijn ook plekken waar je iedere keer je pass sanitaire moet laten zien bij binnenkomst op het terrein.

En officieel is een negatieve test 48 uur geldig. Maar wij troffen 1 camping waar men alleen testen van maximaal 24 uur accepteerde. Kijk goed op de website.

5. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Mondkapje is in Frankrijk toch voor kinderen vanaf 12 jaar?

6. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Geen idee maar op de plekken waar wij zijn geweest (Disney maar ook in het zuiden en Parijs) hingen overal borden vanaf 6 jaar. En je ziet alle kinderen ook met kapjes op (binnen en op drukke plekken).

7. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Ja zag dat het op bepaalde plekken, zoals inderdaad Disney en toeristische plekken verplicht kan zijn vanaf 6 jaar, maar op alle sites staat dat het officieel vanaf 12 jaar is. Wij gaan vrijdag naar Frankrijk, maar dan gaan we gewoon rekening ermee houden dat het zo kan zijn dat mijn dochter van 7 jaar soms toch een mondkapje op moet. We gaan gelukkig naar een niet zo'n toeristisch gebied, dus wellicht dat het daar idd pas vanaf 12 jaar moet.

8. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Dank voor je reactie. Ik heb laatst gelezen op de site van de NOS dat Frankrijk de houdbaarheid van een negatieve test heeft verlengd naar 72 uur.

9. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.732
    4.881
    113
    Klopt. En je mag nu ook een zelftest doen, maar die moet wel uitgevoerd worden onder toezicht van een medewerker in de gezondheidszorg (apotheek bijvoorbeeld). Reden: ze konden de toestroom niet aan :rolleyes::roflmao:

10. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Ik ga me dan helemaal een voorstelling maken hoe dat dan in de praktijk gaat :D Dat je bij de apotheek een sneltest aftekent en dan ter plekke bij de kassa bij jezelf een test afneemt. Met een hele lange rij achter je en dat de test dan positief is :roflmao:

TanjaK, smax en Loufoque vinden dit leuk.
  11. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.732
    4.881
    113
    Mijn locale apotheek kennende denk ik dat je er niet heel ver naast zit :roflmao:

Mapje en Nellie4 vinden dit leuk.
  12. MissXray

MissXray Niet meer actief

Mijn kinderen van 7 en 9 dragen nergens een mondkapje binnen. Dat is voor die leeftijd niet verplicht hoor.

En ook een afspraak maken voor testen hoeft niet. Op de meeste plekken kan je gewoon terecht, ik heb er in ieder geval geen afspraak voor gemaakt maar ben gewoon langs gegaan. Spraken geen woord Engels, maar ja een test doe je toch in je neus. Verder gegevens noteren, brief met uitslag meenemen en binnen drie uur zit de QR code in je mail en sms.

Nellie4 vindt dit leuk.
  13. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Wij zijn nu bijna twee weken in Frankrijk en hebben alleen pass sanitaire hoeven laten zien bij ingang van een binnenzwembad. Verder helemaal nergens: camping niet, horeca niet, onderweg niet.
    Mondkapje inderdaad alleen binnen. Maar ook bijv op campingsanitair niet.
    Buiten hangt soms een bordje op, maar werd bij ons niet op gecontroleerd. Vooralsnog dan.

14. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Hier staat idd ook dat t bij het sanitair ook moet, maar niemand die t doet en geen haan die ernaar kraait. Wij zijn al voor 8-8 aangekomen op de camping dus geen idee of ze nu wel hun QR code moeten laten zien, wij niet iig. Wel bij grotten, musea en restaurant, maar dat was voor 8-8 ook al.

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij zijn gisteren uit eten geweest. Niet gevraagd naar de pass sanitaire. Het was op een terras en we waren mondkapjes vergeten, maar dat was ook niet erg. De eigenaar zelf liep ook met kapje op half 7, haha.
    Verder zie je hier wel veel mensen ook buiten met mondkapjes op. In winkels uiteraard ook.

we kamperen met een camper en hebben nu 1x op een camping gestaan, maar daar hoefden we onze pas niette laten zien en ook mondkapjes deden ze daar niets mee. Verder staan we op camperplaatsen of gewoon in de natuur dus dan is het zeker geen probleem.

Het valt me tot nu toe in elk geval reuze mee hoe soepel het allemaal gaat hier in Frankrijk. En wat een heerlijk weer het is

TotalBella en Nellie4 vinden dit leuk.
  16. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Wij zitten er nu. Maar veel aan mijn antwoord heb je niet ben ik bang. We hebben een huis gehuurd en doen niet veel behalve winkelen en één keer uit eten. Ja, overal moet een mondkapje op en nee ik heb nog nergens m’n QR code moeten laten zien.
    We zijn beiden gevaccineerd trouwens.

Nellie4 vindt dit leuk.
  17. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.195
    6.597
    113
    Wij zijn in Normandie geweest en daar waren ze echt wel waakzaam. Voor de regio dreigde nl code rood, dus je zag echt wel inspanning van iedereen om het aantal besmettingen laag te houden. Ik heb verschillende keren mijn QR code moeten laten zien, ook bij inchecken camping. Daar kregen we een armbandje en daarop werd echt gecontroleerd. Minder belangrijke ruimtes werden ook afgesloten.

Maar we hebben verder alles kunnen doen. Heerlijk ergens heen kunnen zonder een tijdslot hoeven te reserveren.

18. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Inchecken op de camping met QR code, binnen een mondkapje, sommige buiten activiteiten verplichten ook een mondkapje en pass sanitaire. Terras ook weer mondkapje als je je verplaatst en pass sanitaire. Aquarium is hier alleen op reservering mogelijk, klimpark bv wel vrije inloop maar dan wel weer pass sanitaire.
    Drukke winkelstraat zie je bijna iedereen met mondkapje. En de supermarkt is een mierenhoop. Gelukkig door tip van iemand hier nu boodschappen gedaan tussen 1 en 2 en toen was het wel rustig.
    Op zich oed te doen hierzo.

19. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Zal idd per gebied verschillen. Wij zaten in de Jura, hebben de qr code bij een museum en de grotten laten zien(reserveren niet nodig). Op de camping zelf werd er niet om gevraagd. Oudste is 12 en droeg in de campingwinkel ook geen mondkap, niemand die er wat van zei (ze ziet er echt wel uit als 12 of ouder). Wij droegen hem daar wel. Hebben haar ook niet laten testen voor de terugreis. Hebben geen controle gezien bij de grens. Thuis wel een zelftest gedaan omdat er naar m’n ouders gingen en ik ze graag even wilde knuffelen.

20. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Één keer de QR code moeten laten scannen op het terras van een stad omdat we daar gingen eten. Mondkapje op in de supermarkt en de campings vragen tot nu toe nergens om (wel mondkapje op bij de receptie op de plek waar we nu zijn).

Deel Deze Pagina