Ik ben nu 35 weken zwanger en heb de laatste drie weken bijna dagelijks migraine aanvallen. Gelukkig niet zo hevig, maar ik heb er wel een beetje genoeg van. Zijn er meer zwangeren die hier last van hebben in de laatste fase van de zwangerschap en weten waar dit mogelijk aan ligt? Volgens info die ik op internet vind komt dit namelijk voornamelijk in het begin van de zwangerschap voor.
Oh, wat naar migraine zo op het einde van je zwangerschap! Ikzelf ben al 20 jaar migraine patiënt, het hing altijd samen met mijn menstruatie. Tijdens mijn zwangerschappen heb ik er geen last van. Wel heb ik de laatste 2 weken van mijn vorige zwangerschap last gehad van clusterhoofdpijn. Mocht niets anders dan iedere 6 uur 2 paracetamol. Dat haalde de scherpe kantjes er een beetje vanaf, maar eigenlijk was het niet toereikend 4 uur na het innemen kon ik al niets anders meer dan liggen met mijn ogen dicht en mijn hoofd vasthouden, migraine is er niks bij. Het schijnt te maken te hebben met de hormoonschommelingen, en daar ben ik altijd al gevoelig voor geweest. In het ziekenhuis wilden ze me inleiden om me daarna van de pijn af te helpen, maar dat heb ik geweigerd, ik moest van mezelf nog maar even doorbijten, mijn ventje was immers niet in gevaar. Met precies 40 weken ben ik bevallen, een week later was de clusterhoofdpijn voorbij. Ik denk dus dat als je gevoelig bent voor hormoonschommelingen het daar best mee te maken kan hebben.
Ik dacht met 35 weken dat ik een migraine aanval kreeg. Precies wat ik gewend was, flikkeringen in mijn gezichtsveld, tintelende handen, etc. Omdat die dingen ook op het lijstje 'bel de verloskundige' staan heb ik toen toch even gebeld en toen bleek mijn bloeddruk verhoogd te zijn en ik had eiwitten in mijn urine. Had ook wel hoofdpijn maar niet wat ik gewend was van een migraine aanval, zette niet echt door ofzo? Inmiddels ben ik overgedragen aan de gyn en ingesteld op de medicatie voor hoge bloeddruk. Jammer maar helaas. Maar blijkbaar kan hoge bloeddruk dus dezelfde klachten geven als een migraine aanval. Dus als je in de tussentijd niet meer voor controle geweest bent zou ik dat misschien even doen! Inderdaad hoor je het meestal aan het begin van de zwangerschap. Ik heb er toen ook een paar keer flink last van gehad, en inderdaad niks in mogen nemen behalve paracetamol maar dat doet echt niks... Na de 20 weken eigenlijk niet meer gehad tot dat gedoe met 35 weken dan... Sterkte iig, hoop dat het snel over is!
@ Huggy Met clusterhoofdpijn heb ik gelukkig geen ervaring. Ik heb wel gehoord dat dat inderdaad pijnlijker is. Ik dacht zelf ook wel dat het misschien aan de hormonen zou liggen. Gek genoeg is migraine bij mij normaal gesproken niet gerelateerd aan de menstruatie. Gelukkig kan ik het tot nu toe met twee paracetamolletjes nog aan. @ Zussie Ik ben afgelopen woensdag voor controle geweest. Mijn bloeddruk is gelukkig goed en de gynaecoloog maakt zich dan ook geen zorgen. Dat probeer ik dan ook maar niet te doen .
Ah gelukkig maar dat verder alles goed was. Hier ook niet menstruatie gerelateerd, eerder stress, of eigenlijk na een stressvol iets dat ik dan migraine krijg zodra ik kan ontspannen. Gelukkig kun je het uithoudeb met paracetamols maar het is wel naar om zo de laatste weken van je zwangerschap door te moeten. En clusterhoofdpijn heb ik nooit gehad maar ik denk dat mijn migraine aanvallen normaal niet veel onder doen. Niks helpt en ik denk echt dat ik dat ik dood ga. Lig urenlang alleen maar te huilen. Ken niks anders wat zo vreselijk zeer doet. Een rot'ziekte' is het. Hoop dat je er snel minder last van gaat hebben! Erg naar zo!