Leuk he! Dit jaar hebben wij ook voor het eerst een tuintje (lees: stukje land bij tuintje schoonouders). ik vind het erg spannend
Wij hebben meestal: 2 dagen gekookte aardappels met groente en vlees 1 dag gebakken aardappels met groente en vlees 1 dag rijst 1 dag pasta 1 dag verse vis met een salade 1 dag friet/pizza/shoarma/pannenkoeken o.i.d. Groenten die we vaak eten: spruitjes, boontjes, rode kool, broccoli, bloemkool
Dinegn die hier vaak terugkomen: -De combinatie aarappels, bio+ baardworst en witte bonen in tomatensaus - kip gemarineerd in sojasaus, ketjap en ketchup, gebakken met ui en paprika met rijst - zelfgemaakte wraps, gevuld met sla, shoarmareepjes, mais en paprika - macaronie
@lieselot: dank je, deze doet het wel! ik ga een paar van je recepten zeker proberen! @coco: klinkt lekker, die gemarineerde kip! lijkt me dat het smaakje dan ook aan de paprika en ui gaat zitten toch? doe je het ook wel eens met andere groenten? mijn vriend houdt nl niet zo van paprika helaas. @anderen: bedankt voor jullie reacties. Ik ben altijd benieuwd hoe anderen lasagne of macaroni maken. Maak je de saus zelf, uit een pakje of uit zak (bertolli) dit laatste gebruiken wij vaak, omdat ik het toch wat lekkerder vind dan zelf maken en toch zitten er geen kunstmatige smaakstoffen in.
ja hoor, kreeg net ook al een pb'tje van iemand 500 gram kipfilet in blokjes snijden. Je kunt het ook alleen bakken, maar ik kook de kipfilet eerst, zodat het lekker zacht blijft, als je die gekookt hebt, hoef je nl niet lang meer te bakken, paar minuutjes. Tijdens het bakken een zakje mix van silvo: mix voor kip pikant. Als de kruiden goed zijn meegebakken doe je er 3 halve paprika's in: groen, geel,rood, 3 tenen knoflook, een ui en een spaanse peper. (goed oppassen voor je ogen he) Dat bak je allemaal lekker mee. Als het klaar is dan 3 tomaten in kleine stukjes erin, dan draai je het vuur laag zodat de tomaten een beetje smelten. Hoe kleiner de stukjes, des te makkelijker het gaat. Dan laat je dat een paar minuutjes staan, je hebt dan een soort sausje. Wij eten het met rijst, maar ik hoor ook van mensen dat ze het met gebakken aardappeltjes eten. smakelijk!!
+/- 300 gram fussili koken (ligt aan hoeveel mensen ervan eten, maar wij hebben er met zn drieen genoeg aan) die laten afkoelen en er een zak gewassen en schoongemaakte veldsla doorheen roeren (kan ook met rucola). Dan nog een halve komkommer erdoor in stukjes, 3 bosuitjes en een potje zongedroogde tomaten. Als dressing erover: 6 eetlepels olijfolie 3 eetlepels witte wijnazijn 1 theelepel suiker mespuntje mosterd peper zout italiaanse kruiden
dank je! eet je dan nog apart vlees of vis erbij? of zou kip bijvoorbeeld ook lekker zijn erdoorheen?
we doen er niks van vis of vlees bij. Wel een stokbroodje met kruidenboter. De salade is machtig genoeg verder hoor.
Hier op zaterdag patatdag en op zondag meestal soep met stokbrood. De andere dagen probeer ik zoveel mogelijk groenten te eten. Deze week: Maandag: sperzieboontjes, aardappels en beenhammetje Dinsdag: stamppot rauwe andijvie met spekjes Woensdag: preischotel uit de oven met rundergehakt Donderdag: bloemkool, wortel en peultjes met zalmfilet en gebakken aardappeltjes Vrijdag: bami met kip en heel veel groente (oa spitskool en tauge)
Ik heb altijd in huis: doperwtjes/worteltje, haricots verts en bietjes (alles in pot of blik), spinazie a-la-creme (diepvries) en aardappelen. Verder kipfilet en gehakt (in de diepvries) en diverse saus mixen in een pakje (tagliatelle roomsaus, roerbakmie, lasagne) en tomatensaus in pot, met de bijbehorende pasta's. Daarnaast champignons in pot, uien en Smac voor de macaroni. Ik vul het weer aan bij de wekelijkse boodschappen als het op is. Verder haal ik afwisselend verse worteltjes, snijbonen of bloemkool en regelmatig een wokgroentenpakket (voor een mie- of rijstgerecht) en wissel de vleessoorten af die we bij de aardappelen eten. We proberen om de dag (behalve in het weekend) aardappelen, groenten, vlees te eten. De andere dagen eten we een pasta of rijstgerecht (tagliatelle, spaghetti, lasagna, bami, roerbakmie, macaroni, nasi of een Knorr maaltijdpakket). Meestal op zaterdag verse worteltjes, krieltjes en vis en op zondag iets makkelijks als soep, pizza of patat. Ik denk dat wij een 2-3 weken menu hebben.