Voor een 2e kind vanaf oktober 2015

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Roosje24, 9 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. werveltje

werveltje Niet meer actief

#181 werveltje, 26 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 okt 2015
    Jaaa leek me wel gezellig híer. Zal morgen eens ff alles lezen. Mijn testjes hieronder even:

2. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Werveltje... tuurtesten... ik zie t niet.. maar ik ben ook aardig kippig hihi

3. werveltje

Jaaa zeker tuur! Zit ook pas op 11dpo haha :)

4. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    #184 Stokstaartje86, 27 okt 2015
    Laatst bewerkt: 27 okt 2015
    ik word helemaal gek hier. Snap er echt niets meer van. Ben vannacht naar de wc geweest en niet opgevangen. Vanmorgen eerste plas opgevangen. Donkerder dan gister maar niet zo donker als zondag. WEER denk ik op beide streepjes te zien. Action blijft twijfelachtig of ik ze wel echt zie. Kruidvat zag ik nu zelfs als grijs lijntje opkomen BINNEN de tijd. Vorige dagen werden ze pas echt duidelijker zichtbaar na een uur. Nu werd die van kruidvat al binnen een kwartier beter zichtbaar, maar is nog steeds erg licht.

Had zo gehoopt dat er nu duidelijkheid was, maar ja ik weet ook niet precies wanneer de eisprong was. Precies 2 weken geleden had ik een positieve test in handen was dus de eisprong was. De 2 dagen er na waren de testen weer lichter. Donderdag zelfs bijna helemaal niet zichtbaar. Dus dinsdag was de LH piek. Uitgaande van wat er gezegd wordt over ovulatietesten springt mijn ei dan binnen 24-48 uur. Dus mijn ei kan dinsdag, woensdag of donderdag gesprongen zijn. Als mijn ei pas donderdag gesprongen is is het niet zo gek natuurlijk dat ik nog steeds van die vage streepies heb. Dan zit ik nu 2 dagen voor NOD. Vorige zwangerschap kreeg ik toen ook een grijs lijntje in de laatste halve minuut en die liep binnen 15-30 minuten licht rose op. Wel donkerder dan als die van vandaag

5. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lastig zeg stokstaartje.. anders ff bloed prikken ??

Hier; manlief en ik gingen gisteren alles op een rijtje zetten als we een tweede mogen verwachten.. Hij schrok van de opvang kosten ( vond mee vallen want wr zouden maar 100 euro meer betalen ) oftewel hij wil pas eind volgend jaar beginnen voor een tweede. Wat een domper :( was ook echt ff boos, eerst zit hij mij lekker te maken en nu wilt hij een zeker een jaar wachten :(..

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    lastig meis! ik zou toch echt even afwachten en aan het eind van de week pas weer testen, ik zou niet weten welke testen gevoelig zijn

7. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Ntje: ik gebruik die van kruidvat. Gevoeligere zijn er niet geloof ik.

Erzi: woooow meen je! Wat maakt het verschil met volgend jaar dan? dan moet je toch ook opvangkosten betalen?? Of gaat je dochter dan naar school? Ik vind het een belachelijke reden tenzij jullie het niet breed hebben natuurlijk. Maar dan nog. wie zegt dat het meteen raak is? En als je wel meteen zwanger bent dan duurt het nog minstens 9 maanden voor jullie kindje er is. Dus om hoeveel maanden dubbele kosten gaat het dan eigenlijk. En dan denk ik bij mezelf is dat het wachten waard??? VOor die paar maand extra kosten.

Bloedprikken ga ik nog niet doen. Als ik deze week vage testen blijf houden en niet ongesteld word zal ik maandag denk ik gaan bloed prikken

8. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oo zo oké.. nou hopen dat die testen donkerder worden

Nee we hebben t financieel normaal.. opvang kosten zouden 100 euro meer worden.. vind nog mee vallen en kunnen we ook missen. Alleen omdat ik in de kraamzorg werk.. weet ik nooit wanneer ik moet werken. Als er een gezin bevalt of bevallen is ga ik erheen.. werk 8 of 10 dagen en ben dan 8 of 10 dagen vrij enz. Onze dochter gaat nu naar de peuterdagopvang en naar mijn moeder.. mijn moeder wilt niet op twee kindjes passen.. en dat is absoluut logisch. En vind ik ook niet erg en vind ook niet zo heel erg om tot volgend jaar te wachten! Maar het feit dat we er eerst voor zouden gaan en nu ineens niet is wel even een omslag en niet leuk! Ik moet gewoon 9 maanden plus 3 maanden verlof erbij optellen ( dochter gaat september 2017 naar school ) dus september 2016 kunnen we beginnen..

9. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    wauw ik vind het wel knap dat je je daar bij neer kan leggen hoor! Ik zou dat echt niet kunnen. Uiteindelijk zou ik wel moeten natuurlijk, maar toch

10. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat is het ook.. uiteindelijk moet ik wel! Maja hij komt niet zomaar er vanaf.. hihi.. dan gaan we maar verbouwen thuis :p muhaha

11. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    klinkt alsof er iets meer is wat hij niet "durft" te zeggen ofzo. Kan me toch niet voorstellen dat je de liefde voor een 2de kindje over laat gaan om 100 euro die gewoon op te brengen is

12. MammieA

MammieA Lid

21 sep 2014
    26
    0
    1
    NULL
    NULL
    Idd Stokstaartje. Dat gevoel zou ik er ook bij hebben. Sterkte erzi!

13. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik denk het niet.. Hij wilt wel heel graag maar oppas in mijn situatie met werk is onmogelijk. Ik weet nooit wanneer ik moet werken ( geen rooster ) elke sec van de dag ( als ik beschikbaar ben voor werk ) kan er iemand bevallen of uit t ziekenhuis komen. Ik moet dan ala minuut oppas hebben. Meer opvang is onmogelijk. Enigste optie.. flexibele oma. Helaas is oma herstellende van kanker :(.. Dus ziet 2 kindjes niet zitten. En dat begrijp ik ook wel van hem. Hij wilt al jaren een 2de. Alleen heeft hij altijd gezegd als dochter naar school gaat..

14. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ai ja dat is wel een hele lastige situatie idd! Wat vervelende situatie zo zeg! Wat voor kanker heeft oma? Is alles al weggehaald? Krijgt ze nog chemo's of iets dergelijks. Wel respect dat ze dan op jullie dochter wil passen in deze situatie. Ik weet het bied afleiding een lieve kleine meid over de vloer, maar is ook erg vermoeiend natuurlijk

15. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    in der darmen, het is weggehaald, chemo gehad en ze is schoon. ze gaat binnenkort beginnen met werken. onze dochter is vreselijk makkelijk en vermaakt zichzelf prima, dus t oppassen was/is niet echt vermoeiend. maar mijn ouders hebben altijd gezegd we passen op 1 tegelijk, we hebben ook een eigen leven. Niet lullig bedoeld maar ik snap ze wel. wij beslissen voor een kind en niet hun. ze werken ook allebei nog. Maarja als ik al zie dat dit jaar ontiegelijk snel is gegaan ( bedoel we zitten al bijna in 2016 ) dan zal volgend jaar ook wel snel gaan. komt wel goed.. ik heb mij erbij neer gelegd. meer ook omdat dochter lief naar school gaat als de baby geboren is en ik minder hoef te regelen qau oppas en ook weer meer tijd heb voor het kleine hummeltje... Ik wil toch graag weer borstvoeding geven en dan heb ik er ook alle tijd voor om daar weer van te genieten toch?

16. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    wat fijn dat het al weer zo de goede kant op gaat met je moeder! Ja het karakter van je dochter speelt idd ook wel mee. Als ze heeel erg druk was geweest is dat natuurlijk een stuk vermoeiender.

En de keuze van op 1 of meer passen is ieder voor zich toch! Ene kant snap ik het aan de andere kant de tijd dat de ene er is zal de andere er ook zijn dus kost geen extra tijd. Is alleen drukker natuurlijk. Maar wat je zegt...de tijd gaat super snel voorbij! EN het is idd ook erg fijn om alle tijd te hebben voor de baby :D zeker bij het opstarten van de borstvoeding en te kunnen slapen als de baby slaapt haha. Met een peuter thuis lukt dat natuurlijk niet.

17. werveltje

@Stokstaartje: Spannend zeg!! Ik zit nu ook 2 dagen voor NOD. Ook vandaag weer tuurstreepje hier :) Hoop ook voor je dat hij duidelijker wordt :) Spannende dagen zo he!!

@Erzi: Lastig he wachten, tenminste vind ik!
    Fijn dat het beter gaat met je moeder! En ik snap ook dat ouders niet willen oppassen hoor, niet op 2 tegelijk.
    Bij ons gaat onze dochter gewoon 3 dagen naar kdv. Dit omdat wij vinden dat onze ouders ook hun leven moeten kunnen leiden en wij denken dat ze sporadisch oppassen leuker vinden. Ze wonen ook niet echt in de buurt, dus dat maakt het ook lastiger in ons geval.

18. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    nog ff 2 dagen geduld !! hihi

ja dat is met mijn werk al onmogelijk meerdere dagen naar de opvang.. omdat ik gewoon geen idee heb welke dagen ik werk.. anders was alles een stuk makkelijker geweest idd ;)

19. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Werveltje: ja ik zag dat jij ook tuurstreepjes hebt, maar die van jou zijn nog fotograveerbaar die van mij dus niet. Het enige positieve is dat mijn vriend zegt ze wel te kunnen zien en hij denkt zelfs dat die van gisteren net een tikkeltje donkerder is dan die van zondag. Maar vanochtend weer getest en WEER dezelfde rottige tuurstreepjes. Ik heb er geen hoop meer in zo. Al probeer ik ergens nog hoop te houden omdat er meer zijn met tuurstreepjes die pas na NOD echt positief te noemen waren.

Erzi: wat ga je nu doen. Blijf je hier schrijven of neem je even afstand? Enneeh ga je nu weer anticonceptie gebruiken?? Ik vind eigenlijk dat je man daar nu maar voor moet zorgen. Hij krabbelt immers terug dus is het nu zijn pakkie an :p

All: de vage tuurstreepjes zullen dus waarschijnlijk niets zijn. Testen zijn nu op en ik denk dat ik pas het weekend weer ga testen dus probeer zo lang mogelijk geen testen te kopen dan kan ik ze ook niet doen hahaha. Verder hebben de vage tuurstreepjes wel een ander effect. Zoals ik al schreef twijfelde mijn vriend er al over of hij wel of niet nog wilde wachten. Vandaag was hij vrij en er dus bij toen ik had getest. Toen we zaten te eten en zei hij ineens: maar als dit nu niks blijkt te zijn he dan wachten we gewoon je menstruatie af. Er viel een korte stilte, en toen dacht ik ja dat snap ik ook wel, en toen vervolgde hij met en dan kunnen we er meteen weer voor gaan ja. Toen zei ik maar dat wil jij ja niet. En toen zei hij: ik denk dat je nu ook wel merkt dat ik eigenlijk ook wel heeeeel graag wil dat het raak is.

DUS de kogel is door de kerk! Is dit niks dan hoop ik dat ik maar zo snel mogelijk ongesteld wordt en we er ECHT voor kunnen gaan :D:D

20. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    is een gastouder niet een optie voor jullie ezri?

vrienden van mij werken beide in de horeca en hebben een enorm flexibel rooster maar hun dochter en straks hun zoon kunnen ten alle tijde naar de gastouder toe.

een gastouder is volgens mij ook redelijk betaalbaar in de maand.

Ik roep maar wat hoor. maar vervelend is het wel:(!!

Deel Deze Pagina