Stokstaartje.. ik kom af en toe nog spieken hier want ben echt heel erg benieuwd voor jullie allen Ik ga niet aan de anticonceptie dat heb ik al duidelijk gemaakt.. Hij heeft gisteren bescherming gehaald. Wel fijn dat jouw man wel door wilt gaan!! Immers moet je er beide achter staan! Ntje. . Onze dochter gaat 2 dagen per week naar de gastouder. Voor vast.. vorig jaar was ze ook flexibel maar ik had soms dat ik 3 weken niet werkte ( was toen zo rustig ivm de crisis ) waardoor wij en zij problemen kregen met de belasting want je geeft immers uren op waardoor je toch elke maand t zelfde bedrag krijgt. Dus toen gekozen voor vaste dagen per week. Dus als ik vrij ben gaat ze ook. Hier ook voor kozen omdat mijn dochter geen regelmaat had met mijn werk.. Zo was ik ander halve week thuis of een week en dan moest zij ineens 5 dagen naar de gastouder als ik moest werken. Daarom zo gedaan.
@Erzi: Er bestaat ook flexibele opvang bij kinderdagverblijven. Tenminste bij ons kan je ook kiezen voor een flexibel rooster als je onregelmatig werkt. Dit is alleen wel weer duurder dan normale opvang (en die is al duur ). oh lees net je laatste berichtje haha, dus snap nu waarom je niet flexibel wilt. @stokstaartje: Hoezo denk je dat het niks is? lLleen omdat je ze niet goed op de foto kan krijgen? In het echt zijn ze altijd donkerder vind ik. Fijn he als je testen op zijn, anders zit je steeds weer zo van zal ik er nog eentje gaan doen. Ik moet gewoon eens geduld hebben en pas na NOD testen, maar dat lukt mij gewoon niet Wel fijn dat je vriend er toch ook voor wil gaan! Hier geen ramp als ik ongi word, dochter is nog jong Voorheen was ik steeds snel zwanger, dus ben niet bang dat het niet meer gaat lukken. Dit zijn mijn testjes vandaag. Weet niet of jullie ze ook zien
♡ Zwanger ♡ 9 juni Mellebel 💕 27 jaar - tweede kindje ♡ Nod Lijst ♡ 23 oktober Maartje 2013 ronde 1 💕 28 jaar - tweede kindje 28 oktober MammieA Ronde 3 💕 26 jaar - tweede kindje 5 november Ntje ronde 2 💕 27 jaar - tweede kindje 11 november Mevrouwtje M ronde 1 💕 27 jaar - tweede kindje 13 november Roosje24 ronde 2 na vroege miskraam 💕 28 jaar - tweede kindje 14 november CupCake88 Ronde 2 💕 27 jaar - tweede kindje 24 november Mam207 ronde 2 💕 24 jaar - tweede kindje 27 november Kaatje87 ronde 3 💕 28 jaar - tweede kindje Geen idee Stokstaartje Start Januari 💕 29 jaar - tweede kindje 14 november Erzi Ronde 1 💕 26 jaar - tweede kindje ♡ Afspraken ♡ 12 oktober Mellebel | intake VK 5 november 19:00 | Mellebel | controle vk
Helaas ongesteld geworden! Op naar ronde 3 @ Erzi, lijkt me best lastig die onregelmatigheid. @ testen, ik kan kippig zijn hoor maar zie niets?
Hoi meiden, Laatste tijd ben ik zo moe terwijl ik niks doe. Maandag heb ik mijn contract ondertekend, ik ga beginnen met werken in de kinderopvang. Tegenwoordig is het duur he opvangen etc. Hoop dat jullie een oplossing vinden en toch ervoor gaan voor een tweede erzi Werveltje ik zie helaas niks, op hoeveel dpo zit je? Kaatjejammer dat je ongesteld ben geworden. Stokstaartje en jij wacht op je ongesteldheid toch? Ntjehoe is het met jou? Ben weer alles vergeten jeetje hd het wel gelezen haha. En hoe is het met de andere meiden?
@Roosje, wat leuk zeg! Gefeliciteerd met je baan! @Werveltje, haha ja wat kun je je dan chaggie voelen he! @Stokstaartje, ik hoop dat je of snel positief test, of anders snel ongesteld wordt zodat je aan een nieuwe ronde kunt beginnen!
roosje gefeliciteerd met een nieuwe baan !! en ja opvangen zijn super duper duur.. Onze dochter gaat begin van t nieuwe jaar naar een peuteronderwijs/dagopvang.. meer uitdaging voor haar. stomme is dat ik hier veel meer van terug krijg van de belasting dat een gastouder! werveltje.. ik zie niks.. maar zoals ik al zei ik ben zo mega kippig..
Bedankt kaatje. Pff ik wil mijn eisprong maar zo te zien is hij nog ver weg haha test is nog negatief
Bedankt! Mijn dochter gaat 4 dagdelen naar de peuterspeelzaal(voorschool)ik heb een vve indicatie aangevraagd. Als ik begin met werken gaan mijn schoonouders oppassen. Maar ik wik wel later dat ze toch naar de opvang gaat misschien. Ik had ergens gelezen dat vanaf januari 2016 kinderopvang en peuterspeelzaal samen één worden ofzo? Dus ze mag haar 4 dagdelen meenemen naar de opvang en dat is dan 2 hele dagen. Die wordt dus vergoed door de overheid. Zo heb ik het gehoord.
Erzi: wat lief! Hmm dus je man meent het wel echt dat ie nu toch de moeite heeft genomen bescherming te halen hopelijk is ie er snel weer zat van! En je hebt helemaal gelijk dat zo'n beslissing van 2 kanten moet komen. Bij de eerste heb ik maaaaaanden gezeurt en gepusht en gehuild en gewacht. Gewoon ruzies om gehad, en toen hij zei moet ik dan maar een kind nemen omdat jij dat wil en dan zijn we zeker over zoveel jaar uit elkaar omdat ik er eigenlijk nog niet aan toe was en dit tussen ons in gaat staan. Toen schrok ik wel een beetje en damde ik wat ik probeerde juist te achterhalen WAT hem nou tegenhield enz. werveltje: ik denk dat het niks is omdat ik al 4 dagen achter elkaar test en de streepjes nagenoeg hetzelfde blijven en dus niet oplopen. Ik denk op jou testje ook iets te zien. Dus vermoed dat je ongeveer dezelfde testjes als mij hebt. Misschien zijn die van jou nog wel ietsje donkerder, omdat die van jou wel op de foto te krijgen zijn. Wij hebben een spiegelreflexcamera dus daar kan het niet aan liggen haha Kaatje: balen zeg! hopelijk is het deze ronde raak!! Ik hoop idd ook snel zekerheid te krijgen, want dit is ook niks! Roosje: super zeg! het is in deze tijd erg moeilijk om een baan te krijgen in de kinderopvang (hier tenminste). Ik heb nu 4 dagen getest en 4 dagen hetzelfde vage hele lichte streepjes dus het zal niets zijn denk ik en kan dan ook niet wachten om ongesteld te worden, want mijn vriend heeft vandaag aangegeven dat ook hij niet meer wil wachten tot december/januari. Dus als ik ongesteld word gaan we er dus meteen voor! Opvang: ik heb hier echt heeelemaaal geen verstand van. Toen ik zwanger was hadden we bedacht dat ze 1 dag naar ene oma 1 dag naar andere oma en 2 dagen naar de opvang zou gaan, want dat was goed voor de ontwikkeling en weerstand! Toen ze geboren was vonden we allebei dat 3 maanden toch nog wel erg klein was. Dus afgesproken dat we dan bij 6 maanden de genoemde constructie in gingen zetten. Maar ik heb nooit naar opvangen en dergelijke gekeken dus wist ook niet of ergens wachtlijsten ofzo waren. Ondertussen zou mevrouw dan 2 dagen bij de ene en 2 dagen bij de andere oma zijn. Ik had ook geen haast want tijdens de zwangerschap had mijn moeder al gezegd dat ze in nood ook wel 4 dagen kon oppassen en al snel hoorde ik dat mijn schoonouders vonden dat ze helemaal niet naar de opvang hoefde. Want toen iemand mij vroeg hoe ik het straks ging doen en of ze naar de opvang ging toen antwoordde schoonvader, niet. hahaha Dus ze staan hier in de rij om op te passen en het is nooit teveel. Toen ik mijn baan kwijtraakte en achtereenvolgens in de ziektewet kwam doordat ik overspannen ben werd er als eerst gezegd ow dus dan hoeven we niet meer oppassen en daarna kwam dan wat rot en hoe komt dat dan hahaha. En sindsdien is er eigenlijk niet meer over gesproken. Ja een keer door mijn vriend. Maar toen zei ik dat ik het eigenlijk wel best vond zo. Voor ons is het fijn qua aandacht voor haar en het geld, voor de oma's en opa's is het heerlijk en Lieke vind het prachtig mooi bij haar opa's en oma's dus ja waarom verstoren haha. Ik realiseer me wel dat ik echt in een ENORME luxe positie zit wat dat betreft!!
@Roosje, vandaag moet ik ongi worden, dus ik verwacht ook dat dat vndaag gaat gebeuren. En in 2016 krijg je wel meer terug van de belastingdienst, dus ben ook benieuwd hoeveel dat in ons geval gaat zijn. @ testen: ja of er wat staat is onduidelijk en welke kleur ook, dus het zal wel niks zijn. Aangezien ze ook niet duidelijker worden. @Kaatje: Ja dan kan ineens de wervelwind in mij naar boven komen, haha vooral snel boos om niks @kinderopvang: Onze dochter gaat vanaf dat ze 12 weken oud is 3 dagen per week naar de opvang. Wij vinden het wel goed voor haar omdat ze dan ook in contact met andere kindjes komt. Financieel lukt het ook, maar het is wel zonde van het geld. Wij zijn 1100 euro per maand kwijt, en krijgen hiervan 390 euro terug. Wij willen misschien naar 2 dagen gaan en dan de opa's en oma's om en om laten oppassen. Dat zou veel geld besparen Ook omdat ik een dag minder ben gaan werken en nu dus 1 dag ouderschapsverlof heb, wat natuurlijk onbetaald verlof is. Verder willen we gaan verhuizen dus zou lekker zijn als we dan meer geld over hebben haha. @kaatje: Wil jij mij nog toevoegen op de lijst? Vandaag NOD, 1e ronde en ben 30 jaar! @Stokstaartje: Ik vermoed idd dat het bij mij ook niks is. Wat fijn dat jullie ouders willen oppassen hoor! Er is voor allebei wat te zeggen. Hier is dat lastiger omdat ze gewoon wat verder weg wonen en de opvang hier 5 min vandaan zit. @eisprong: Die voel ik gelukkig altijd, dus daar hoef ik niet voor te testen. En ik ben dan ook exact 2 weken later ongesteld als het niks is. Hoezo regelmaat??? Dus dan zou ik vandaag toch ongi moeten gaan worden want mn eisprong was 2 weken geleden
Ik was hier beland omdat ook wij zijn beland in ronde 1 voor een brusje. Keek even op de site waar ik aan kon sluiten. Nu las ik hierboven dus per toeval hoeveel jullie kwijt zijn voor kinderopvang werveltje! Gaat ze naar een kinderdagverblijf? Onze dochter gaat namelijk 2,5 dag naar een gastouder en wij zijn 450 kwijt en krijgen 220 terug. En we verdienen gewoon gemiddeld dus niet dat we extra veel terugkrijgen omdat we ondergemiddeld zitten. Schrok erg van jouw bedrag, vandaar mijn reactie
Welkom! sluit gezellig aan Ik ben er ook pas net. Bij ons gaat ze naar kinderdagverblijf ja, daar is het uurtarief 7,50. Dus dat tikt aardig aan. Wij vinden het ook veel geld, maar deze staat goed bekend en is voor ons om de hoek en wij vinden het hier erg fijn voor haar. Gastouder is stuk goedkoper ja, maar dat vonden wij eigenlijk niks Wij blijven nu nog even bij het kinderdagverblijf en mogelijk als vriendinnen ook kinderen gaan krijgen dat we op elkaars kinderen gaan passen. En wellicht de opa's en oma's ook een dag om de week. Dat scheelt straks veel kosten.
Oh dat uurtarief scheelt inderdaad zeg! Hier ligt het rond de 5. Gastouder is wel iets andere setting ja. Onze dochter gaat er graag heen. Vindt de andere kindjes geweldig. Enige dat ik "mis" is dat de gastouder weinig met thema's werkt. Bijvoorbeeld knutselwerkjes rondom Kerst. Daarom gaat onze dochter als ze straks twee is, naar een peuterspeelzaal twee ochtenden. Hier doen ze dat wel. Ach, als het goed is, is het goed! Oh ik dacht dat jullie al een vast clubje hadden. Maar als er nog mensen welkom zijn, dan sluit ik aan. Ik ben nu ongesteld geworden en dit wordt tevens onze eerste ronde. NOD komt ergens uit rond 28 november. Mijn cyclus is helaas beetje onregelmatig geworden na de zwangerschap van onze dochter die volgende maand twee wordt.
Ohhhh zo dat scheelt veel ja qua uurtarief. Ik vind het hier ook leuk dat ze thema's doen. Niet dat ze daar nu veel van meekrijgt maar goed. De dames daar doen het erg leuk en de andere kindjes vindt ze fantastisch en zij haar haar ook. Heb er een prettig gevoel bij om haar daar achter te laten. Ik weet niet hoe een gastouder is, maar had daar gewoon een minder fijn gevoel over. Misschien onterecht,maar het is goed zo. Hier ook ongi geworden. Heb een hele nette cyclus van 28/29 dagen elke keer. Jaaa gezellig toch bij de groep!
Jaydee: welkom! vervelend dat je cyclus onregelmatig is geworden zeg! Hopelijk ondanks dat snel raak! Was je de vorige keer snel zwanger? Heb je wel een beetje een idee hoe je cyclus ongeveer loopt of ga je ovulatietest gebruiken en/of temperaturen?? Werveltje: aah jammer zeg dat je ongi bent geworden! MAAR wel fijn dat je cyclus zo regelmatig is Ik wilde eerst nog testen, maar nu ik heb gelezen dat jij ongi bent geworden begin ik toch weer te twijfelen! Ik ben vandaag namelijk op boodschap geweest en moest nog het centrum in dus meteen maar even wat testen ingeslagen. Dus ja nu liggen ze weer in huis he @Opvang: ik vind opvangen ook zeker niet slecht hoor! Ik deel nog steeds de mening dat het goed is voor sociale ontwikkeling en weerstand! Maar op de een of andere manier kan ik het nog niet ofzo. Ik wist wel dat het veel geld scheelde, maar WOOW dat het zoveel was! Is bijna een heel maandsalaris zeg! @Testen: ik twijfel om te testen. voel me ook niet echt meer zwanger, maar wil het natuurlijk wel graag. Waar ik eerst allemaal last van had lijkt weg te zijn dus ALS ik zwanger was dan is het denk ik mis gegaan
Zo, daar ben ik weer. Flink ziek geweest deze week, buikgriepje denk ik. Nu gelukkig alweer wat beter. Welkom Jaydee, leuk dat je mee willen kletsen. Moest even alles goed bijlezen, veel gebeurd de afgelopen dagen. Jammer dat je ongesteld geworden bent Kaatje, op naar de volgende ronde. Mijn ongesteldheid zit er gelukkig alweer bijna op! Ben d'r altijd snel klaar mee haha. Roosje gefeliciteerd met je nieuwe baan! Leuk om weer aan de slag te gaan denk ik zo. Erzi wat vervelend allemaal.. Je moet er allebei 100% achter staan en dat is lastig in sommige situaties.. Lekker genieten van je kindje nu en straks heb je idd meer tijd voor de tweede. Goed dat je ook naar het positieve kijkt! Werveltje ben je ongesteld geworden? Of is het nog spannend? Stokstaartje nog steeds geen zekerheid.. Balen zeg!! Maar even afwachten denk ik.. Zelf kan ik bijna niet wachten om aan ronde 2 te gaan beginnen. Vind het toch wel spannende tijden zo haha. Leuk spannend in ieder geval. Probeer er niet te veel mee bezig te zijn (lastiggg haha) Vind eigenlijk de tijd na de eisprong echt het langst duren haha! Jullie vast ook?!
@Stokstaartje: Zolang je niet ongi bent, heb je nog kans dat je zwanger bent toch? Hahah verleidelijk altijd weer om testen te kopen he? Je zou er nog eentje kunnen doen toch? @Mam207: Ja ik ben ongi geworden, dus we gaan naar de volgende ronde. Wel prima hoor, in ieder geval duidelijkheid. Tijd na de eisprong duurt idd altijd zo lang. De eerste week gaat nog wel, maar die tweede Ik moet ook eigenlijk niet voor NOD testen, maar ja makkelijker gezegd dan gedaan! Ik heb vanmiddag lekker geshopt voor de kleine meid. Moest nog rompertjes hebben (reserve voor bij de opvang), heb 4 leuke broekjes gescoord en houten blokken om mee te spelen. Dus goed geslaagd.
Werveltje: klinkt idd als een geslaagde middag! Ja is ook zo hoor geen bloed geeft moed, maar zonet had ik ineens krampjes anders dan eerder deze week dus denk toch wel ongesteld te gaan worden.