@werveltje: lekker hoor, een relaxte ronde.. wie weet dan juist hihi! @all: Er komt qua zorg best wel veel op mij neer. Gisteren was ik een lekker buitenritje aan het maken op mijn paard en mijn vriend heeft een paar keer geappt: wanneer moet hij zijn fles, hoeveel water moet er dan in, mag hij naar bed, enz enz... En ineens had ik het: als ik er zo 2 heb? hoe moet dat dan? Kan ik niet beter wachten tot K wat zelfstandiger is? Vanavond gaat K vroeg naar bed(is dan bij opa en oma geweest) en wij hebben ook een avondje voor ons 2 afgesproken. Dus dat wordt eens even goed praten. Ben benieuwd. Opeens heb ik er ook vrede mee als het wat langer zou duren. Maar heb best moeten l*llen als brugman om een tweede erdoor te krijgen, dus ben benieuwd naar zijn reactie....
Hier is het bruinverlies begonnen, dus ik ga ongesteld worden. Fijn om nu duidelijkheid te hebben. Op naar de volgende maand en deze feestmaand lekker een borreltje. Hoe berekenen jullie nu je cyclus? Deze was iets langer dan vorige maanden namelijk.. (2 dagen geloof ik). Keef: waardoor twijfel je? Kan gebeuren, het is niet niks natuurlijk.. Stokstaartje: snap dat je baalt meid! Hoe is het nu vandaag met je cyclus? Is het geen innesteling? Ik weet niet hoever je nu bent?! Spannende dagen Werveltje!
Oh ik had nog niet op de volgende pagina gekeken. Sorry Keef! Ja lastig als alle zorg op jou neer komt.. Zou dat ook uitspreken als je graag nog een tweede wilt. Misschien ziet je vriend dat niet.. lastig meid! Succes!
Ik moet vorige cyclus nog berekenen.. was een beetje een rare Jammer dat je ongesteld bent geworden, maar wel weer fijn dat we een borreltje kunnen nemen met kerst inderdaad. K gaat 2e kerstdag naar opa en oma in de avond, dus we kunnen lekker los hihi (doe ik toch niet, altijd bang dat er wat gebeurd met die kleine tegenwoordig ) Ga het zeker uitspreken. Nou is het wel zo dat K tegen de tijd dat er een tweede is al veel zelfstandiger is en met vriend mee kan in het weekend. Dat zal al wel heel veel schelen denk ik... Maar beter uitspreken, dan aan laten modderen.
Besloten om de korte cyclus de term ontpilronde te geven en dan nu pas ronde 1 in te gaan (even aangepast in onderschrift )
Jammer mam! Nu wel duidelijkheid, maar toch altijd weer teleurstellend! Ah ik snap je gedachtengang wel hoor Keef! Het wordt alleen echt makkelijker. Ook voor mannen Mijn man neemt onze dochter op zondagochtend bijvoorbeeld altijd mee. Hij is een ochtendmens, ik iets minder. En tegenwoordig MOET ze ook mee frietjes halen bijvoorbeeld, terwijl hij het een half jaar geleden nog onhandig vond. Oh dan staan wij er deze ronde hetzelfde in werveltje! Heb ook geen testdrang. Ga ervan uit dat mijn lichaam zich niet gelijk hersteld heeft na de miskraam. Januari wordt overigens ook niks aangezien manlief drie weken weg is, dus we gaan weer voor een novemberbaby
Bedankt voor je reactie Jaydee. Soms is het weleens fijn om te horen dat dat inderdaad gaat gebeuren. Zaterdag schoentjes gekocht voor K en ineens staat hij veel stabieler en wil hij zelfs aan 1 hand lopen. Dus als hij zo gaat lopen, is het ook al een stuk fijner dan al dat gesjouw
@Keef: thnx voor je knuffel! Hoe komt het dat je man zo onzeker is over de zorg van jullie kleintje? Kan me voorstellen dat het je ineens benauwd een tweede. Zulke ritjes op je paard bijvoorbeeld zitten er dan even niet meer in terwijl het juist zo fijn is dat je die dingen net weer een beetje kunt doen. Succes met het gesprek met je vriend. Ben wel benieuwd naar hoe hij reageerde. Wat doet hij eigenlijk? Omdat je zegt dat je zoontje in het weekend met hem mee kan? @Jaydee: ik hoop ook dat het snel stopt het bloeden en het niet weer zo gaat als vorige maand. Heb nu meteen het gevoel/angst dat er iets mis is met mijn lijf ofzo. Wat nou als een tweede ineens niet meer lukt. Ik werd juist heel ongeduldig van die veranderingen/onduidelijke cyclus door de miskraam. Hoop dat het toch raak is en volgende maand geen weggegooide ronde wordt @Werveltje: lijkt me heerlijk om even geen testdrang te hebben. Ovulatietest was vandaag weer bijna wit. Heel licht streepje zoals het vorige week ook was. Dus het lijkt toch wel mijn eisprong. Nu maar hopen dat ik niet weer blijf bloeden zoals vorige maand @mam: he bah toch ongesteld dus. Duidelijkheid is fijn, maar liever een andere uitkomst . Als de cyclus langer duurt begin je gewoon weer met dag 1 op eerste menstruatiedag. Als 1 cyclus langer is neem ik gewoon weer de lengte van de normale cyclus aan. Als de vaker langer is kun je een gemiddelde nemen. Was het maar een innesteling. Ovulatietest was vrijdag positief dus dan is zaterdag zondag mijn eisprong geweest. Ik had zaterdagavond bruin en zondag rood. En vandaag ook nog. Al lijkt het soms wel wat minder hevig te zijn dan gisteren. Maar vorige cyclus had ik dat ook dat het wel eens een beetje minder erg was en dan de volgende dag was het weer heviger. Hoop dus heel erg dat het deze keer toch anders gaat. @all: hier nog steeds wat rodig/roodverlies. Het lijkt wel iets minder te zijn dan gisteren. Maargoed eerst morgen maar eens afwachten
Goedemorgen, Hoe is je gesprek gegaan Keef? Vervelend dat het zo onduidelijk is Stokstaartje, lastig ook.. je weet niet wat je moet denken nu.. is het inmiddels al gestopt? Hier alleen nog heel licht bruinverlies.. hoop vandaag toch wel echt bloed want ook hier word ik onzeker van.. heb meestal 1e dag al gelijk helderrood bloed en was nu al 2 dagen later dat het bruinverlies begon..
@Jaydee: Ja heerlijk als je nergens vanuit gaat, dan heb je ook niet die stress om te testen... Wel balen dat januari voor jullie af is geschreven. Waar is je vriend heen? @Stokstaartje: nou het houdt maar niet op bij jou met die rare cyclus he? @Keef: Hoe leuk als ze gaan lopen, kan niet wachten tot ze dat hier gaat doen. Maar ja ze is pas 7,5 maand en kruipt net wat rond haha. Hoe is jullie gesprek gegaan? @mam: hmmm misschien toch voor de zekerheid een testje doen? Dan weet je het maar... @all: Hebben jullie ook vakantie of een paar dagen vrij? Ik ben deze hele week vrij, normaal alleen donderdag en vrijdag. Is wel lekker zeg! Dochter is naar het kinderdagverblijf, dus lekker ook wat tijd voor mezelf
Eerst vanochtend op mijn mobiel een heel verhaal kwijt en nu op de computer weer @ stokstaartje: ik had het ook en toch echt een ovulatie(getest) Hopelijk is het snel over (of is het innesteling hahahaha) Hij is doordeweeks monteur en in het weekend zijn we veel bij vrienden die buitenaf wonen. K is gek op de beesten daar en is nog leuker als hij zo ook echt kan wonen. Vrienden zien hem ook echt als een soort zoontje. (Hebben zelf geen kinderen) Super leuk! @werveltje: ja hij maakt nu ineens grote stappen met het gaan lopen, ben benieuwd Ik moet vandaag nog werken en dan maandag pas weer. KDV is hier 2 weken gesloten, dus heb lekker mama-tijd met K. @mam: hopelijk snel echt bloed(hoe stom dat we daar op hopen) En anders een testje wagen @all: gesprek ging goed! Had de hele conversatie zowat opgeschreven, maar dus 2 keer weg... Conclusie: ik had me teveel zorgen gemaakt zondag, want er is de laatste tijd veel veranderd in zijn eetpatroon en hij wist het gewoon even niet meer (Klopt!) Hij vond dat we super ouders zijn en een tweede daarom met zijn tweetjes makkelijk aankunnen! We gaan er dus gewoon nog voor
Zo, heb ook eindelijk even tijd om te reageren haha @mam, ik hoop dat het nu doorzet en dat je zekerheid hebt.. Anders inderdaad toch maar eens een testje wagen? Ik had ook bruinverlies rond NOD bij zwangerschap van L. @stokstaartje, wat vervelend dat je cyclus nu weer zo raar doet zeg! Hopelijk is het bloedverlies gewoon een teken van je eisprong maar is wel erg vervelend! @Keef, ja ik herken het ook wel hoor, die twijfel. Aangezien L. Niet echt een makkelijke baby was (en nog steeds geen goede slaper) twijfel ik ook af en toe.. Maar aan de andere kant is hij zo leuk en lief dat ik er heel graag nog 1 wil.. Ook het zwanger zijn en de babytijd wil ik graag weer meemaken en ik wil niet al te lange tijd tussen de kinderen. L. Houdt heel erg van baby's en kinderen dus hij zou het ook echt leuk vinden. Hij gaat nu veel praten en begrijoen dus wordt het allemaal wat makkelijker (soort van) haha. Mocht ik nu zwanger raken schelen ze ongeveer 2jaar en 5 maanden, dat vind ik eigenlijk wel mooi.. Mijn NOD is dit weekend en ik ga het nu toch wel een beetje spannend vinden.. Ik voel nog niks dus het kan nog alle kanten op.. Hopelijk een leuk kerst cadeautje!
Ik heb heerlijk 2 weken vrij Werveltje. Mijn man is vanaf donderdag ook 1,5 week vrij dus lekker even genieten! Fijn dat je gesprek goed is gegaan Keef! Nu heb je zekerheid en kunnen jullie er lekker voor gaan. Fijn! Spannende Cupcake. Zou een mooi kerst/nieuwjaarscadeau zijn. Hier over de hele dag maar een klein beetje bruine afscheiding.. geen testen in huis dus morgenochtend testen is geen optie. Dus morgen nog even afwachten en dan donderdag testen kan.. ben alleen zo bang dat ik teleurgesteld word.. ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook begin te hopen dat ik ondanks dat kleine beetje bruinverlies toch zwanger ben.. ik heb verder geen opvallende symptomen behalve dan dat mn menstrustie opvallend raar doet, beetje lage rugpijn en moe(kan ook door de menstruatie..) Pff haha. Nou denk dat ik nog een dag wacht op bloed en anders test..
@mam: ben benieuwd. Je hoort best vaak dat het een late innesteling kan zijn... @cupcake: K is juist een supermakkelijke baby en sliep snel door en slaapt nu soms zelfs uit. Hier is de twijfel bij vriendlief juist dat de tweede tegenvalt Maar ik heb hem uitgelegd dat een tweede kindje op zijn/haar manier altijd uniek en leuk is haha
Onzekerheid voorbij.. zojuist helderrood bloed en meeega buikpijn! Ik herken mezelf weer haha. Tellen jullie altijd vanaf rood bloed of bruinverlies? Slaap lekker meiden!
Ik denk dat je er vanzelf in meegaat, moeilijk of makkelijke baby.. Ook bij een tweede.. Maar ik ga er binnenkort wel even aan werken dat meneertje wat beter gaat slapen en de nachtvoedingen afbouwen.. Eerst verhuizen en de rust weer terug krijgen en dan ga ik het weer proberen haha.. Maar dat zou wel schelen als hij beter zou slapen, dan kan ik hopelijk nog een tijdje bijtanken voor er een tweede komt.
Werveltje, hij is naar Nieuw Zeeland. Komt zijn familie vandaan en hij is nu eindelijk een keer daarheen, kwam er steeds niet van. Stokstaartje, lief dat je voor me duimt! Zou mooi zijn als we met zn allen een zwangerschapsclub konden starten Wat grappig om te lezen over makkelijke kids. Hier ook eentje en herken dus veel. Ik zeg ook altijd een tweede kan alleen maar tegenvallen. Maar ach, beetje uitdaging is ook wel leuk Ik waag denk ik een testje voordat manlief vertrekt. Zou het niet fijn vinden een positieve test te hebben terwijl hij aan het andere eind vam de wereld zit.
Mam, ik reken ook altijd vanaf bloedverlies, geen bruin.. Jaydee, zo dat is ver weg! Hopelijk heb je een leuke verrassing voor hij vertrekt! Ik ben nu 11dpo (gok ik) en nog niet ongesteld.. Ik ga morgenochtend een testje doen als het zo blijft! Maar ik durf er eigenlijk niet op te hopen..
Spannend meiden. Zou een mooi kerstcadeau voor jullie beide zijn! Nieuw-Zeeland is zeker ver. Waarom gaan jullie niet mee Jaydee? Allemaal fijne dagen. Ik spiek tussendoor nog el even of er goed nieuws is hoor. Ik duim voor jullie!!